x-ray-cat Skrevet 28. mai 2005 Del Skrevet 28. mai 2005 Hei. På alle sidene som jeg har sett hvor wordpress eller aj-fork har blitt brukt, har det vært "automatisk scroll" eller scroll som komme pga. siden er lengre enn viewport. Jeg har tenk å ha sånn iframe-effekt hvor jeg helst vil bruke php-include istedenfor med scroll til. Et scrolleområde inn forbi viewport hvor jeg har nyheter, bloggerier og slikt. Det jeg dermed lurer på er; byr mitt ønske om et slik scrolleområde på problemer når jeg skal inntegrere wordpress eller aj-fork på siden? Eller er det bare tilfeldig at jeg ikke har sett disse CMS'ene på slike sider? Pek gjerne til eksempler om dere vet om noen. Og til slutt: Når jeg skal inntegrere et cms på en side, er det best å kode siden ferdig med html, css og evt php, gør jeg begynner på integreringen? Luker jeg ut noe kode under integreringen eller bare legger jeg til? Bare fått for meg at jeg redigerer koden når jeg skal integrere et cms. Mulig jeg tar feil. På forhånd, takk for hjelpen! Lenke til kommentar
pgdx Skrevet 29. mai 2005 Del Skrevet 29. mai 2005 Svaret er nei. Hva kan jeg si? <div id="nyheter"> <?php include "show_news.php"; ?> </div> #nyheter { overflow: scroll; width: 600px; height: 600px; border: 5px #fff outline; } Lenke til kommentar
Arve Systad Skrevet 29. mai 2005 Del Skrevet 29. mai 2005 Svaret er nei. Hva kan jeg si? <div id="nyheter"> <?php include "show_news.php"; ?> </div> #nyheter { overflow: scroll; width: 600px; height: 600px; border: 5px #fff outline; } Bedre å bruke overflow: auto; - da slipper du den stygge horisontale scrollbaren i boksen med mindre den blir heilt nødvendig. Det samme gjelder den vertikale, men den kommer nok fram uansett. Lenke til kommentar
pgdx Skrevet 29. mai 2005 Del Skrevet 29. mai 2005 Bedre å bruke overflow: auto; - da slipper du den stygge horisontale scrollbaren i boksen med mindre den blir heilt nødvendig. Det samme gjelder den vertikale, men den kommer nok fram uansett. Kan ikke annet enn å si meg enig. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå