Christian86 Skrevet 28. mai 2005 Del Skrevet 28. mai 2005 Henviser til Lefdal tråden for bakgrunnen i denne saken. Sett Siemens sitt forslag om at de bytter telefonen min mot en tilsvarende. Hvis jeg velger M75 og ikke må betale noe ekstra. Skyter jeg meg da i foten fordi dette ikke vil gi meg hevingskrav mot butikken? altså: telefonen min er feil på - siemens gir meg en M75 - butikken informeres, men svarer ikke - jeg velger å godta fordi butikken ikke svarer og jeg trenger å bli kvitt problemet(butikken nekter å hjelpe) - jeg får M75 - denne må inn 3 ganger - hvem står ansvarlig for mine rettigheter etter fkjl? Lenke til kommentar
Crazysteps Skrevet 29. mai 2005 Del Skrevet 29. mai 2005 Om du ikke hever kjøpet av butikken så er jo dette forsåvidt kun nok et forsøk på å rette en mangel. Kjøpet ble jo gjort da du kjøpte den originale telefonen. Om du derimot får noe igjen fra butikken (hever kjøpet) og benytter dett til å inngå nytt kjøp fra Siemens så er det de som står ansvarlig. Er det et nytt kjøp har du jo krav på kvittering fra dem der det står hva du har gitt for telefonen, så om du får dette eller ei er utslagsgivende for tolkningen. Lenke til kommentar
Christian86 Skrevet 29. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 29. mai 2005 det jeg får er vel: de får min M65, de sender meg tilsvarende som erstatning for vare verkstedet ikke greier å reparere. Nesten som swap, men jeg får en annen modell uten å betale. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå