Herman J L Skrevet 28. mai 2005 Del Skrevet 28. mai 2005 (endret) Hei! Er det noen her som har peiling på bremsecaliper til Cadillac Sevil 80-85. problemet er at jeg får ikke handbreket til å virke skiklig Caliperene er nye. men den ene brekarmen vandrer lenger en den andre:?? Endret 30. mai 2005 av Herman J L Lenke til kommentar
pcp160 Skrevet 31. mai 2005 Del Skrevet 31. mai 2005 Hei. Jeg innrømmer at jeg er litt rusten på Amcar mekking her, men har ikke den bilen brekket på bakhjulene, og trommel bremser der bak?? Lenke til kommentar
Herman J L Skrevet 31. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 31. mai 2005 Det er skivebremser bak med breket på kaliperen. se bilder på bilbygging.no Lenke til kommentar
pcp160 Skrevet 1. juni 2005 Del Skrevet 1. juni 2005 Ja, det var ikke værst på en såpass relativt gammel amerikaner, men det er jo en Cadillac da. Men det var jo litt rart når de er helt nye og formodentlig glir skikkelig, og forutsatt at de er korrekt montert. Skal jo være helt selvjusterende... Det eneste jeg kan komme på av tips er om du ikke har prøvd, og løsne wiren helt på den siden problemet er og forsøke og dra armen helt tilbake, evnt mens en trår på bremsen. Mulgi den får "nytt tak" da. Lenke til kommentar
Herman J L Skrevet 1. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 1. juni 2005 (endret) Å det er ikke så mange nyheter i bil industrien, Jaguar hadde usynlige varmetråder i bak vinduet alerede i 1946. Dette er prøvd men nei:no: Endret 1. juni 2005 av Herman J L Lenke til kommentar
Herman J L Skrevet 5. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 5. juni 2005 ingen som kan noe om disse caliperne? Lenke til kommentar
Herman J L Skrevet 17. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 17. juni 2005 (endret) Ingen Som vil si noe. siste tippset var at de er selv justerende men dette skjer ikke Endret 17. juni 2005 av Herman J L Lenke til kommentar
garrasjen Skrevet 19. juni 2005 Del Skrevet 19. juni 2005 du må skru ut stempelet i calipern til det tar klossene når du setter den på. Klossene skal "subbe" skiva når brekket er av. De er nok selvjusterende, men det kreves at de er helt riktig justert. Hvis armene på caliperne har forskjellig vandring, vil jeg anta at en av caliperne dine er feilvare.. Så sant ikke håndbrekkmakanismen er usymmetrisk, noe jeg holder for ganske usannsnlig. Lenke til kommentar
Herman J L Skrevet 19. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 19. juni 2005 Takker for svaret, Hadde nesten gitt opp. Var tenkt til å slipe lit i ene armen så jeg kunne flytte armen en 6.del. skal prøve å skru ut stempelet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå