- Cre8or - Skrevet 28. mai 2005 Del Skrevet 28. mai 2005 Hei.. Jeg skal oppgradere pc'n min.. Kabinett, Cd-rom og vifte er det jeg skal beholde.. Tenkte litt på dette: - Hovedkort: MSI K8N Diamond, nForce4, PCI E - Prosessor: Athlon 64 3800+ - Minne: Kingston HyperX 1024 (pc3200) - Skjermkort: Sapphire Radeon X850 XT PE, 256mb, PCI E - Strømforsyning: Hiper ATX 580W Jeg trenger også ny prosessor vifte, noen forslag? Trenger jeg ny vifte til skjermkortet? Eller er det bra nok som det er? Trenger kanskje en kabinett-vifte til (80*80*25).. Skal i hovedsak bruke denne pc'n til mer krevende spill.. Noe jeg burde bytte ut..? Lenke til kommentar
phax Skrevet 28. mai 2005 Del Skrevet 28. mai 2005 (endret) ser bra ut det der ja. cpu kjølere: xp120 + en god papst vifte er det beste du får tak i så og si. Zalman CNPS7000BCU er også god visst xp120 blir for dyr. Arctic Cooling Freezer 64 er et billig alternativ. Endret 28. mai 2005 av phax Lenke til kommentar
- Cre8or - Skrevet 28. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 28. mai 2005 (endret) xp120 blir ikke for stor i forhold til hovedkortet altså..? Får den plass siden det er noen som har hatt problemer med dette? Det står også at denne cpu-kjøleren er kompitabel med Athlon 64 opptil 3200+, men jeg skal jo ha 3800+.. Blir dette et problem? Endret 28. mai 2005 av Tune_Up2 Lenke til kommentar
Eijnar Skrevet 28. mai 2005 Del Skrevet 28. mai 2005 (endret) Den takler nok mye mer enn 3200+, kan ikke skjønne annet, da denne kjølern skal være noe av det beste. Har selv XP90 utgaven og deN kjøler veldig bra. Men vær obs på at denne kjølern veier enn del, og at den kan knekke HK'et ditt om du ikke monterer feste som følger med på HK'et... Endret 28. mai 2005 av ZinnX Lenke til kommentar
phax Skrevet 28. mai 2005 Del Skrevet 28. mai 2005 ikke sikker på om den passer egentlig, google litt så finner du sikkert ut. den takler det som er av prosessorer på markedet den der! er visstnok den beste kjølern man får tak. kjøleevnen har jo mye og si på vifta og da, men amd utvikler jo ikke så mye varme i disse dager så det vil nok gå helt fint. er du redd for plass er jo zalman sikkert et greit alternativ det også da. Lenke til kommentar
- Cre8or - Skrevet 28. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 28. mai 2005 Følger det vanligvis med kjølepsata til cpu-viftene..? Tenker spesielt på Zalman CNPS7000BCU.. Lenke til kommentar
phax Skrevet 28. mai 2005 Del Skrevet 28. mai 2005 zalman følger det hvertfall med ja. er ganske vanlig at det enten er en liten pose kjølepasta eller kjøletape med kjølerene. noen sverger jo til Artic silver 5, men det er nå ganske bortkasta penger føler jeg egentlig. med mindre man tar av og på kjøleren veldig ofte da. Lenke til kommentar
Eijnar Skrevet 28. mai 2005 Del Skrevet 28. mai 2005 Følger med en stor tube med kjølepasta til XP-serien fra ThermalRight, men jeg vil heller anbefale deg å kjøpe en bedre en da det som følger med ikke er av beste sort. Her har du den beste kjølepastaen som finnes, og som jeg anbefaler på det varmeste (kaldeste ) Arctic Silver 5 Lenke til kommentar
phax Skrevet 28. mai 2005 Del Skrevet 28. mai 2005 ja tempraturforskjellen er jo enorm. men nå er det jo ikke mange kronene det er snakk om, så er man tempratur entusiast så værsegod. Lenke til kommentar
Kenneth Dammyr Skrevet 29. mai 2005 Del Skrevet 29. mai 2005 Stenges for dårlig bruk av emnefeltet, se forøvrig sticky/annonsering. Ved kjøp: Et godt emnefelt bør si noe om busjettet ditt, hva maskinen skal brukes til. Har du bestemt deg for AMD/Intel kan dette også med fordel inkluderes. Døme på gode emnefelt: Kontor-PC til under 5000 kr. (Sier noe om bruksområde om budsjett) Ny Stille-PC til 10000 kr. Spill-PC AMD64 og GeForce under 15K (Valgt merke og sier budjsett). Ved salg: Er du ute etter pris på din gamle pc, pc deler kan du opplyse om alder og event. hvilke delere det gjelder. Du trenger ikke prøve å presse inn alle delene hvor du etterspørr pris, men det kan være en fordel å legge inn de som du forventer vil ha høyest verdi. Døme: Selge-PC: AMD 1Ghz, 256MB RAM, 180GB HD mm. 3år Selge-deler: 2x256MB Noname RAM, 120GB HD Selge-PC: Dell P4 2.4GHz 3 år gammel Merk dog at dette er dømer, det en etterlyser er mer informasjon enn at du skal selge pc eller deler! Du er alltid tjent med et informativt emnefelt slik at de som event. kan hjelpe deg finner den. Minner forøvrig om forumreglene: Et bra emnefelt er et emnefelt som forklarer godt hva innholdet i posten din går ut på. En bruker bør kunne skaffe seg oversikt over hovedinnholdet i posten bare ut fra å lese emnefeltet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg