Gå til innhold

Hvilket MMORPG spill?

Anbefalte innlegg

okay.. utfyllende info om Eve online, du lager en character.. og får et lite romskip

derfra kan du gå mange veier.. du kan bli en engineer \crafter på godt norks :p

eller en fighter.. hvor du tar oppdrag og dreper ting

eller en miner hvor du miner masse og får resursjer og gir materialer til crafterene osv osv.. også er det mye annet greier også

også spesialiserer du deg i undergrupper her også hvor du lager romskip og våpen osv osv.. men

du kan også være en kombinasjon av disse men du velger altid en sterk side.. du er ikke bare en crafter og nyttesløs til allt annet ..

grafikken er pen.. og folka er hyggelige.. er mange guilds.. var ihvertfall det når jeg spillte det..

chat systemet er noe knudrete og load time`s var lange.. men det var nytt da.. kan hende det er ferre spillere og bedre tweakede servere.. selve spille landskapet er enormt og det kan ta litt tid å komme fra A til B.. du MÅ følge godt med når tutourialen er på ellers skjønner du lite..

hmm.. ja.. er vel mange forskjellige skip og våpen.. sikkert blitt lagt til en drøss.. spillet er ganske gammelt da.. *kikke på boxen* umm.. usikker.. men det er en 2 år gammelt men ser konge ut. .. enda en ting.. det er 5 forskjellige lag å velge mellom.. *se i manualen* amarr , caldari , minmatar , og jovians.

hmm.. noe mer kommer jeg ikke på :)

håper det hjalp.

hmm, etter som jeg har forstått så skiller Eve Online seg litt ut fra alle andre MMORPG spill? det er vel kansje akkurat midt i blinken for meg det da... men får se.

Takk for infoen værtfall :)

Og kom gjerne med fler tips!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
hmm, etter som jeg har forstått så skiller Eve Online seg litt ut fra alle andre MMORPG spill? det er vel kansje akkurat midt i blinken for meg det da... men får se.

Hvis du er ute etter noe som skiller seg ut er Face of Mankind kanskje noe for deg. Det er genialt.

Lenke til kommentar

er vel bare et annet spill som ligner bittelitt på eve online og det er gammelt .. og borte tror jeg også kansje.. vet ikke.. har det også da :D

*kikke på esken* *earth and beyond heter det..

jo foresten.. enda en ting om Eve online..

det er ikke sånn at du styrer romskipet ditt ordentlig

du bare sier hvor det skal gå og hva det skal skyte på mine osv.. også er det piloting skills osv som bestemmer om du blir skutt eller hvor mye du blir skadd osv osv osv

det er IKKE sånn som for eksempel Wingcommander eller Freelancer og den gjengen.. det er ikke en space ship first person view.. for å si det sånn.. du styrer fra 3. person.

det er mange som missliker det.. men jeg syntes det er helt greit.. du bare har et mørkt rom og høy lyd på speakerene. .skrur på no bra musikk i bakgrunnen og koser deg chatter og drømmer deg bort i romskip verden.

Lenke til kommentar
er vel bare et annet spill som ligner bittelitt på eve online og det er gammelt .. og borte tror jeg også kansje.. vet ikke.. har det også da :D

*kikke på esken* *earth and beyond heter det..

jo foresten.. enda en ting om Eve online..

det er ikke sånn at du styrer romskipet ditt ordentlig

du bare sier hvor det skal gå og hva det skal skyte på mine osv.. også er det piloting skills osv som bestemmer om du blir skutt eller hvor mye du blir skadd osv osv osv

det er IKKE sånn som for eksempel Wingcommander eller Freelancer og den gjengen.. det er ikke en space ship first person view.. for å si det sånn.. du styrer fra 3. person.

det er mange som missliker det.. men jeg syntes det er helt greit.. du bare har et mørkt rom og høy lyd på speakerene. .skrur på no bra musikk i bakgrunnen og koser deg chatter og drømmer deg bort i romskip verden.

åja daså, trodde man kansje styrte romskipet sitt jeg.... hmm vet ikke helt jeg da, får se, men uansett forsett å kom med tips.

Lenke til kommentar

skal vi se, la meg bla gjennom stacken min med mmo`er da.. er vel bare de jeg har annbefallt til nå.. har ikke spillt alle da.. men jo.. asherons call 2 anbefalles ikke.. jeg likte det ikke i det hele tatt..

men igjen.. bare min mening.. sikkert noen som syntes det er uber konge osv osv..

er jo en del mmo`er som er i beta fasen også da..

er jo bare å google litt rundt og leite.. vet om en del sider som har listet mmo spill generellt.. sier hvilke som er i beta alfa fasen og allt sånnt no..

men jeg vet ikke helt om det er lov å poste url`en her så jeg driter i det...

that`s it.

Lenke til kommentar
skal vi se, la meg bla gjennom stacken min med mmo`er da.. er vel bare de jeg har annbefallt til nå.. har ikke spillt alle da.. men jo.. asherons call 2 anbefalles ikke.. jeg likte det ikke i det hele tatt..

men igjen.. bare min mening.. sikkert noen som syntes det er uber konge osv osv..

er jo en del mmo`er som er i beta fasen også da..

er jo bare å google litt rundt og leite.. vet om en del sider som har listet mmo spill generellt.. sier hvilke som er i beta alfa fasen og allt sånnt no..

men jeg vet ikke helt om det er lov å poste url`en her så jeg driter i det...

that`s it.

Vært til stor hjelp du nå :) takker så mye for det, må si at det er vansklig å finne et MMORPG spill for tiden, er litt spent på ringenes herre online spillet som skal komme, og håper det blir bra.

Men bortsett fra det så er jeg faktisk helt blank, tror jeg neppe begynner med EVE eller SWG som jeg sa i første post.

Hmm dette er vansklig, får vel kansje bare holde meg til Guild Wars så lenge så får jeg heller se om det dukker opp noe, og som jeg har sakt i de siste postene mine nå ikke stop og kom med forslag :p

Lenke til kommentar

Hvis du er ute etter noe som skiller seg ut er Face of Mankind kanskje noe for deg. Det er genialt.

Quoter meg selv. Virket ikke som om du så det.

Lenke til kommentar

Quoter meg selv. Virket ikke som om du så det.

Heheh ja sorry, sett litt på det men værtfall av det jeg har sett så langt av det spillet så greier det desverre ikke å fange opp interessen min.

Lenke til kommentar

Siden jeg oppdaget World War II Online, har jeg ikke spilt noe annet spill. Totalt hekta.

Det har en særdeles høy læringskurve, så tålmodighet er noe man bør ha.

Kun PvP (bortsett fra noen veldig få AI-pits).

Blir relansert som Beyond Blitzkrieg i høst.

Det gjør de lurt i fordi jeg hadde aldri hørt om spillet, så plutselig kom jeg over det, men gadd ikke prøve det fordi det fikk ELENDIGE spillanmeldelser da det kom i 2001. Tror neppe det har vært en dårligere lansering.

Men spillet har jobbet seg jevnt og trutt gjennom åra. De lanserer nye ting etterhvert som tiden går, hører på Communityen som kan komme med forslag om hva slags nytt utstyr som de bør ta med osv.

Communityen er forresten bestående av ganske høy gjennomsnittsalder (andre verdenskrig-interesserte f.eks). Kanskje fordi oss unge ikke har god nok tålmodighet? Jeg har det, og det er jeg virkelig glad for!

Lenke til kommentar

daoc er faktisk ganske greit det også.. har spillt det.. en av de jeg spillte litt lenge, men det er mange expansions nå da..

men det er helt genialt på pvp..

and thats all i have to say about that. ~ {Forest Gump} ~

Lenke til kommentar

Hei jeg spiller/lever/ånder for eve online.

Først som sist, de aller fleste er hyggelige, men mange er pirater og alt de ånder og lever for er å drepe andre spillere. Dette var også meningen ifra utviklerenes side.

Mange nye hyler og skriker om greifing, men etter en stund, gjerne når man har fått sitt første pvp kill blir tonen en annen. Å lese en 2 år gammel manual for et spill som får 4 patcher pr år holder ikke :D

Det kommer stadig nye ting inn i spillet. Det skal komme en stor patch i løpet av sommeren.

Jeg kan fortelle hva jeg gjør. Jeg har 2 kontoer. Den ene er min industrielle karakter, det er han som lager penger for min andre karakter som er en fighter.

Jeg tjener penger ved å bygge og selge store skip.

Dette spillet har enormt mye for seg. Hvis folk tror det bare er å sitte tilbake og trykke på noen knapper har de ikke peiling. Og det heter ikke guilds, men corporations, altså bedrifter.

Det er helt ufattelig fett når det blir kamper på 10 mot 10 eller mer. TS eller vent er et must for å bli god.

Avataren til spilleren er skipene. Disse kan man utstyre med enormt mange forskjellige moduler alt etter hva man vil at skipet skal kunne gjøre.

For å få tilgang til fetere ting har man skills som man kjøper i spillet. Disse trenes også når du er offline. Skills kan trenes raskere ved å trene training skills. Man kan bare trene 1 skill av gangen. Og man har ikke noe xp system.

Og det fungerer meget godt. Npc's betyr egentlig lite i dette spillet.

Lenke til kommentar

Og ja, hele spillet og alle spillerne er på en og samme server.

Det finnes en test server hvis man lager en ekstra kopi av spillet og patcher det for å teste foranderinger som blir gjort i spillet.

Der finnes det dessuten et corp som heter fight club hvor man kan teste oppsett i pvp.

Lenke til kommentar

EVE er litt artig, ja. Jeg har imidlertid litt begrenset tid til å spille det. Resultatet blir at jeg føler meg litt for ensom i en alt for stor verden. Holder meg i "sikre" systemer ettersom jeg ikke har tilgang på backup og eller beskyttelse, og heller ikke råd til å miste så mange skip.

Har ca. 4.600.000 skill points nå. Jobber mot Large Mining Barge. :)

Lenke til kommentar
Kom gjerne med litt mer utfyllende info, det hadde vært supert  :)

DAoC kan ved første øyekast minne litt om EQ. Handlingen er lagt til en middelalderaktig tid, hvor det er en konflikt mellom tre "land" (Realms). Hibernia, Albion og Midgard. Hvert realm er basert på ulik mytologi og historie. Hibernia fokuserer på keltiske elementer, natur, alver og magi er nøkkelord. Albion henter inspirasjon fra Camelot, Arthur, paladiner og alt som hører med, mens Midgard er klart inspirert av det norønne.

Hvert realm har sine avgrensede områder som fiendene ikke slipper inn på, men det finnes også et stort område de tre realmene har felles. Her er det kamp (RvR - Realm vs. Realm) de tre i mellom for å kontrollere diverse steder/gjenstander. Angripe borger med katapulter osv. Selv om spillet begynner å dra på årene har det blitt kraftig pusset opp ved en rekke anledninger.

Lenke til kommentar

Min favoritt: Risk Your Life..... www.ryl.net

Det er det råeste MMORPG spillet jeg har testet ialfall....

PVP, Classes/Races, Guild systemet fungerer dritbra.

Du kan skaffe deg en trial konto og prøve det i 14 dager, blir du ikke hekta er det antageligvis noe som er feil med deg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...