mindwalker Skrevet 17. juli 2002 Del Skrevet 17. juli 2002 Nå plager jeg dere igjen med et nytt problem.. Når jeg har installert slackware 8.1 og restartet første gang så får jeg opp lilo (kjører fra floppy) og jeg velger å boote "Linux". Så kommer det en masse tekst den starter prosesser osv.. Så kommer Login: jeg logger meg inn som "root" og jeg får se en quote, og at jeg har fått en mail osv.. Men hvordan får jeg se noe grafisk ?? Jeg er ganske ny på linux og har ikke peil på console. Lenke til kommentar
termos Skrevet 17. juli 2002 Del Skrevet 17. juli 2002 rtfm. Begynn med en litt lettere distro. F.eks "RedHat" er veldig grei å begynne med, sikkert Mandrake også. Så er det beste å lese en liten linux bok, som de selger overalt, hvor det pleier å følge med en cd som pleier å ha siste versjon av redhat. De pleier å gi en grei innføring i kommandoer, og hvordan du setter opp Xfree og diverse nettverkstjenester. Lenke til kommentar
druid Skrevet 18. juli 2002 Del Skrevet 18. juli 2002 skriv xf86cfg der configurerer du X grafisk Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå