OleBrumHonning Skrevet 28. mai 2005 Del Skrevet 28. mai 2005 Har en stasjonær pc, har tenkt å ordne meg med tråløst nettverk og lurer derfor på hva det trengs av utstyr og hva dere anbefaler Lenke til kommentar
TaZ Skrevet 28. mai 2005 Del Skrevet 28. mai 2005 Gjerne forklar litt bedre hva du er ute etter.. tråløst fra modemet(hvilket modem) pc,til naboen o.s.v Lenke til kommentar
ve_gard Skrevet 28. mai 2005 Del Skrevet 28. mai 2005 Hær! Kjøp deinn hær pakka (eller noe lignende) så kobler du inn nettverkskabelen i den hvite boksen... kobler deretter inn usb-dongelen i PC'n og legger inn medfølgende drivere.. så skal du med litt være på nett:) MVH Vegard Lenke til kommentar
OleBrumHonning Skrevet 28. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 28. mai 2005 skal få lagt inn bredbånd med 4mb ut og inn, routeren skal stå i 1 etg og maskinen min står i andre etg. Kommer jeg til å meke noen forsinkelse. Trenger jeg annet kort i maskinen min? Lenke til kommentar
OleBrumHonning Skrevet 28. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 28. mai 2005 hvordan er sikkerheten på denne pakken, tenker på innbygd brannmur etc. Andre bra produkter Lenke til kommentar
ve_gard Skrevet 1. juni 2005 Del Skrevet 1. juni 2005 (endret) Det er vell ikke mye forsinkelse.. men vil likevell ikke anbefale å spille FørstePersonsSkytespill som CS via trådløs:p) Slå på sikkerhet i trådløse ruter: 1. Endre det automatiske passordet til ruteren 2. Endre SSID 3. Slå av BroadCasting av SSID 4. Slå på Kryptering av noe slag (jeg foretrekker WPA-PSK) 5. Slå på MAC filtrering 6. Skru ned styrken på signalet som blir sendt utover til bærbare enheter 7. Sett på brannmur på de bærbare enhetene og på ruter 8. Viruskontroller er jo en selvfølge 9. Slå av DHCP og gi ut IP'er manuelt i nettverket 10. Les manualen til ruteren:p Dette er 10 punkter som kan være til god veiledning.. noen av punktene er ikke mulig på alle rutere (m/tanke på punkt 6) Ikke alle har Kryptering av typen WPA-PSK, derfor slå på høyest mulig kryptering.. enten WAP 128, WAP 256 eller WPA 128, 256 osv.. MVH Vegard Endret 1. juni 2005 av ve_gard Lenke til kommentar
OleBrumHonning Skrevet 27. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 27. juni 2005 takker for hjelpen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå