Gå til innhold

Bygge kabinett: SourcePoint

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Heisann.

Sitter selv og surrer med og bygge kabinett selv.

Leste litt tiligere att du pønsker på sponplater, da skal du heller se om du finner tak i mdf plater.

De er bedre enn spon og skru i og er glattere enn spon.

Mdf er i såfall det tipset jeg har fått i mitt innlegg:)

Endret av Itw
Lenke til kommentar

Har nå lagt til nye bilder etter at jeg har bygd mer i SketchUp: http://photobucket.com/albums/v724/brainbug90/Sourcepoint/

De nye knappene er til styring av katoder.. Både uv og de lilla!

Har nå også bestemt meg for å realisere en gammel idè om røykmaskin i et kabinett.. Bare at her blir røyken ført ut via. kanaler inne i kabinettet og ut nederst på sidene! Vurderer også å kjøle røyken så den legger seg mer til bakken.. Noen som vet hvor mye en radiator fra Microplex kan kjøle ned røyk og hvor mye den eventuelt må kjøles ned?

Her er mer om metoden jeg skal bruke: http://photobucket.com/albums/v724/brainbu...sourcepoint.jpg

Tar gjerne imot skjønnhetskommentarer også! :)

Endret av Glisevask
Lenke til kommentar

Byggingen begynner så snart økonomien er i orden.. Lagd ferdig ordre til Komplett og Microplex og sponsorbrev til diverse netshopper!

Blir morsomt å se åssen jeg kan kontrollere røykmaskinen.. Tror den må varmes opp, så idèen min med at den spyr ut røyk i f.eks. 4-5 sekunder ved oppstart av PCen er litt tynn.. Er ikke no elektrisk geni!

Men altså.. Litt over til utseendet! Det som er grått er børsta stål (f.eks. det i front og rammen over plexien).. Hjørnene blir slike:

Archive%5CProduct_images%5C31%5CLarge%5C31-668_l.jpg

Men de skal behandles da.. Ellers skal den svarte overflaten mattlakkeres.. Deretter skal jeg gå over med rubbing compound og litt voks! Er litt usikker på om det blir dobble eller enkle vegger men jeg håper på doble.. :)

Plexien blir kjempetykk! Iallfall 15mm.. Grunnen til at det er at den skal stå litt opp..

Åpnemekanisme blir et slags hengsel på lokken så man kan jobbe rett ned i kassa og mulighet for å dra ut HK-brett osv. via skinner bak!

Lenke til kommentar
Gjest Slettes-xwByZdFZ
Endelig et godt svar! :) Tusen takk..

Sitter å surrer i sketchup å målebånd (i virkeligheten altså) her å prøver å finne ut noe som kan bli bra!

Har kommet fram til at jeg skal ha meg Zalman Reserator1 som mitt første vannkjølingssett! Grunnen til at jeg ikke setter sammen et selv er at jeg vil ha et viftefritt, billig, ferdig og enkelt system i starten.

Noen innspill på valget av vannkjøling?

Går nok som forventet for kryssfinèr, og skal ha 2 stk. SilenX 11dB 120mm vifter som lager en tunnel som du snakket om som ekstra kjøling for komponentene...

Om du skal ha deg et reserator sett nå, så kjøp det her

det gjorde jeg, og prisen kom på 1859 med Gpu blokk, og frakt samt reseratoren selv. Skal hente den på posten i dag :love:

Göncz

Lenke til kommentar

Den boksen så utrolig digg ut :love:

Blir nok fett med røykmaskin ja!

Forøvrig er kryssfiner lettere å jobbe med enn sponplater. Vet ikke hvordan det er med støydemping, men tviler på at det er noe betydelig forskjell mellom dem to...

Gleder meg til å se kabinettet få seg et liv :p

Lenke til kommentar

Tusen takk! :) Blir en fin fritidssyssel på varme sommerdager å mekke på kassa. Regner med det tar litt tid..

Har nå funnet ut at kabinett blir ca. 40cm høyt, 50cm langt og 35cm bredt..

Skal lage en pappmodell nå, for se om jeg får tatt bilde av den! :)

Göncz: Vurderte den sterkt, men jeg droppa'n pga. den grelle møkka reseratoren.. Skal uansett ha vifter (funnel) som går fra den ene lang siden til den andre.. Blåser på harddiskene og ut via PSU og ei vifte rett på andre sida så det blir god luftstrøm over HK og andre komponenter..!

Endret av Glisevask
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...