PsySpectre Skrevet 28. mai 2005 Del Skrevet 28. mai 2005 Jeg skal kanskje kjøpe meg en powerbook i slutten av sommeren (håper jeg). men jeg blir gal hvis Apple slipper ut en oppdatering eller ny modell rett etter jeg har kjøpt den. Så jeg har noen spørsmål til de av dere som har kjøpt en. Går det an å bytte den til en nyere modell hvis jeg faktisk er så uheldig? Det finnes jo noen butikker som selger powerbooks. Eller burde jeg bestille fra apple sine sider (med tanke på forsikring osv). hvordan er leveringstiden på Apple.no? Lenke til kommentar
Khayman Skrevet 28. mai 2005 Del Skrevet 28. mai 2005 Jeg ville bestilt fra apple.no. Så vidt jeg vet har du to uker angrefrist på alt kjøpt gjnnom internett/postordre. Ville hvertfall ventet med å kjøpe til etter 10. juni, da wwdc er ferdig. Sjekk ut http://buyersguide.macrumors.com/ før du kjøper. I følge denne siden er pb ca i midten av oppdateringsyklusen sin Er du student? Da kan du få 20% avslag på pb hvis du melder deg inn i ADC Khayman Lenke til kommentar
PsySpectre Skrevet 28. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 28. mai 2005 takk. Jeg tenkte på å vente til etter wwdc ja, kan være lurt Har alltid vært en utålmodig person angående kjøp av ting, så tror ikke jeg klarer vente til G5 kommer. Hvordan funker Maya på powerbooken. kommer til å drive en del med 2D, 3D. Lenke til kommentar
godal Skrevet 28. mai 2005 Del Skrevet 28. mai 2005 vent til etter wwdc, bestill gjennom ADC, er du ikke student selv, finn en som er det. Lenke til kommentar
PsySpectre Skrevet 28. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 28. mai 2005 Men må den ikke bestilles i hans navn da? eller Lenke til kommentar
j0rn Skrevet 28. mai 2005 Del Skrevet 28. mai 2005 Hva er ADC, hvordan vlir man medlem og hva koster det? Lenke til kommentar
PsySpectre Skrevet 28. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 28. mai 2005 ADC ---> http://developer.apple.com/students/ Hvis en student melder seg på og bestiller. kan han bestille til meg. så den ligger i mitt navn? Hvor lenge må han være med i ADC. Og er det mer man må gjøre? vil ikke sette venner gjennom masse tull. hehe Lenke til kommentar
j0rn Skrevet 28. mai 2005 Del Skrevet 28. mai 2005 Hvor er det man kan bestille en PB med 20% rabatt da (med ADC)? Lenke til kommentar
erikstein Skrevet 28. mai 2005 Del Skrevet 28. mai 2005 Man ringer til apple og bestiller via et 800 nummer om jeg ikke husker feil. Du kan med andre ord ikke bestille via internett, men kun via telefon. Lenke til kommentar
PsySpectre Skrevet 28. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 28. mai 2005 Er en veldig god rabatt på den. men blir ikke garanti osv bindet til den som kjøper den. Eneste studenten jeg kjenner som kanskje kan gjøre det for meg bor ett godt stykke unna. Lenke til kommentar
msulland Skrevet 28. mai 2005 Del Skrevet 28. mai 2005 Hei. Kjøpte meg en PowerBook 15" via adc, da jeg både er student og driver med programutvikling. Fra jeg ble medlem i adc til jeg fikk powerbooken tok litt over ei uke bare. Som adc student får du kjøpe et produkt en gang i livet ditt bare, så veit ikke om du finner noen som vil kjøpe for deg. Da kan de aldri kjøpe til seg selv senere. Og den må stå på den som kjøper sitt navn. Hvordan det blir hvis noe går istykker og en annen person leverer inn maskina veit jeg ikke, men tviler på apple blir veldig fornøyd. Prisen for adc er 99$ i året. Da får du tilgang til litt kildekode, oppdateringer osv. Eneste muligheten jeg kan anbefale til kjøp er fra apple.no. Gratis frakt og sansynligvis det billigste stede du finner. Lenke til kommentar
m-kane Skrevet 28. mai 2005 Del Skrevet 28. mai 2005 Jeg bestillte PB i fjor sommer, og det tok under uka å få den. Ut ifra forsendelseslappen kunne det se ut som om den bare kom fra nederland (mellomlager?) Men den jeg skulle ha var helt standard vanilje oppsett. Mener det var 4 dager fra bestilling til jeg fikk den på døra. Bestillte fra Apple.no. Men skal du det så bruk i alle fall education storen. Da får du 5% - eneste beviset, svjv, er at du må skrive inn hvilken skole du går på? Lenke til kommentar
PsySpectre Skrevet 28. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 28. mai 2005 Takker Er vanskelig å velge mellom 4-5000 kr avslag eller å ha den i mitt navn. hehe. Tror det beste vil være å kjøe den selv siden jeg ikke har en pocket student i nærheten hele tiden Det er jo værdt det....hvis ikke G5 kommer plutselig Lenke til kommentar
PsySpectre Skrevet 28. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 28. mai 2005 Er ingen student >< men fikk plutselig lyst å bli det Lenke til kommentar
m-kane Skrevet 30. mai 2005 Del Skrevet 30. mai 2005 Du trenger jo bare melde deg på et kurs så du får studentbevis.... Lenke til kommentar
Hurley Skrevet 31. mai 2005 Del Skrevet 31. mai 2005 (endret) Sitter også å vurderer å kjøpe meg en 12" apple powerbook til neste skoleår. Er 12" ok til å se en film engang iblandt? Jeg MÅ ha dvd-brenner, så jeg må sikkert gå for superdrive. Bruker Apple noen gang ha "tilbud" på noe eller er ikke det endel av deres image/markedsstrategi? Edit... Lurt å lese hele tråden før man bruker tastaturet til å stille dumme spørsmål, så jeg omformulerer: Jeg vil spare ca 1000 med ADC? Fått med meg at det er 20% på ADC(+$99)(ca 12750?) og jeg får ASE(Apple Store for Education) til å ha ca 8% rabatt(ca 13750) Etter hva jeg forstår fra denne tråden så vil leveringstiden være ganske lik? Man får vel bare vente til etter WWDC 10 juni om det kommer noe nytt snart eller om noen priser blir satt ned...jeg kan uansett vente til etter sommeren da, og da er jo powerbook i slutten av en syklus kanskje... Endret 31. mai 2005 av Hurley Lenke til kommentar
PsySpectre Skrevet 31. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 31. mai 2005 Virker som sende tiden til maskiner bestilt gjennom ADV har en lengre leverings tid. Kan hende jeg har lest litt skeivt Skal ha meg en 17" powerbook selv, blir en del penger. Og jeg vil absolutt ikke kjøpe meg en 1 uke før den oppdateres, selv etter WWDC. hehe Så jeg tror jeg skal prøve å holde meg noen måneder til. bare pengene ikke brenne hull på kontoen min. har lest en del rundt, og den eneste grunnen jeg kan komme på å kjøpe powerbook er OSX og utseende. Bærbare pc'er kan nå fås billigere og bedre til de områder jeg vil bruke den (2D, 3D) Så håper Apple slipper ut noe under WWDC Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå