Thomas_sh Skrevet 28. mai 2005 Del Skrevet 28. mai 2005 (endret) hei! Jeg har problemer med å få surrounden på anlegget mitt og virke. Jeg har et Logitech Z680 + Creative Audigy 2 ZS lydkort. Problemet er at Creative THX volum controler, hvor man kan stille inn på diverse ting og sjekke om høytalerne er riktig satt, så virker de ikke som 5enheter, men som 2..(høytalerne) Feks. det kommer lik lyd av Høyre Bak som Høyre Forran, samme på motsatt.. Senter funker ikke, hvis jeg ikke stiller inn på et annet program på selve anlegget, men da funker ikke de andre. dbs, jeg får ikke den THX surround'n jeg ønsker i det hele tatt. Trodde det var galt med lydkortet, så jeg sendte det tilbake til Komplett for å sjekke det, og da fikk jeg et nytt kort. Anlegget fungerer helt fint på xboxen, da fungerer alle høytalere som de skal, hver for seg.. Hva kan være galt? Pc'n eller Anlegget? Endret 28. mai 2005 av Thomas_sh Lenke til kommentar
nissengtr Skrevet 30. mai 2005 Del Skrevet 30. mai 2005 Du har kobla feil inn til pc'en.. En kompis av meg sleit med det samme, men det viste seg at han hadde kobla feil...... Lenke til kommentar
Thomas_sh Skrevet 30. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 30. mai 2005 hmm, har gjort det som det står at jeg skal gjøre det...Skal prøve en annen måte, men hvis det ikke funker burde jeg da prøve en Optisk ledning? Lenke til kommentar
nissengtr Skrevet 31. mai 2005 Del Skrevet 31. mai 2005 ja vist du har muligheten til det så, for da kommer det ikke til og bli no tull med tilkoblinga, skjer det samme der så er det no feil på innstilningene på lydkortet, men siden det funker på xbox så er det ikke no feil på selve anlegget. NissenGTR.. Lenke til kommentar
Thomas_sh Skrevet 31. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 31. mai 2005 oups...det er Digital ikke optisk. men uansett...prøvde med koblinga, og det funka ikke....Det kan virke som om det er noe galt med kablene ettersom at det er kun 1 av totalt 3 som gir lyd når jeg kopler inn i pc'en..Når jeg putter inn i de 2 andre ledningene så kommer det ikke noe lyd, men når jeg dytter inn den siste så kommer det lyd...uansett hvor jeg dytter den inn Lenke til kommentar
nissengtr Skrevet 31. mai 2005 Del Skrevet 31. mai 2005 hmm, sikker på at du kobler dem riktig på lydkortet? For på SB2ZS er det 3 spesielle kontakter man skal bruke til sånt. har du sett i bruksanvisninga på kortet at du har kobla riktig, for jeg tror det er det. Etters så er kablene herpa og det er egentlig lite sansynlig vist du ikke har drivi og dratt i dem da... Lenke til kommentar
Thomas_sh Skrevet 31. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 31. mai 2005 kjøpte det fra komplett og det eneste som fulgte med var 1 stk cd, 1 stk lydkort og 1 stk sticker/klistremerke... Totalt så er det 6hull i kortet, 3 til lydanlegget og 3 til mic Lenke til kommentar
Valent Skrevet 1. juni 2005 Del Skrevet 1. juni 2005 (endret) Totalt så er det 6hull i kortet, 3 til lydanlegget og 3 til mic nå er du ute å kjører igjen.. 1-3er "output" lyd ut (dvs front,rear+center) nr 4 er MIC nr 5 er input nr 6 er digital coaxial (digital coaxial er ut lyd (ingenting med mic å gjøre)) men.. for å kunne hjelpe deg så må du kunne vite hva du driver med. 1. Har du stilt inn (på z-680) på Optical/Digital/Analog?? hvis du har stilt det inn på optical/digital så vil det ikke fungere fordi 1. du har ikke koblet det ordentlig til og 2. du vet ikke hvordan du stiller inn optisk (mye drit du må igjenom) og du sier at surround fungerer med xbox.. jaha, hvor putter du inn lyd kabelen fra xboxen eller har du AV-Pack?? Endret 1. juni 2005 av Valent Lenke til kommentar
Thomas_sh Skrevet 1. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 1. juni 2005 Totalt så er det 6hull i kortet, 3 til lydanlegget og 3 til mic nå er du ute å kjører igjen.. 1-3er "output" lyd ut (dvs front,rear+center) nr 4 er MIC nr 5 er input nr 6 er digital coaxial (digital coaxial er ut lyd (ingenting med mic å gjøre)) men.. for å kunne hjelpe deg så må du kunne vite hva du driver med. 1. Har du stilt inn (på z-680) på Optical/Digital/Analog?? hvis du har stilt det inn på optical/digital så vil det ikke fungere fordi 1. du har ikke koblet det ordentlig til og 2. du vet ikke hvordan du stiller inn optisk (mye drit du må igjenom) og du sier at surround fungerer med xbox.. jaha, hvor putter du inn lyd kabelen fra xboxen eller har du AV-Pack?? Jeg har stillt inn anlegget på "Direct"...kan ikke ha optisk inn til lydkortet... På xboxen så har jeg optisk ledning ja.... Lenke til kommentar
Valent Skrevet 2. juni 2005 Del Skrevet 2. juni 2005 (endret) skru på Direct 6 Ch Direct og trykk på test knappen på fjernkontrollen. hører du at alle høytalerene skurrer?? hvis ja så er det enten kabelen eller selvfølgelig innstillingene som er problemet hos deg.. Endret 2. juni 2005 av Valent Lenke til kommentar
Thomas_sh Skrevet 2. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 2. juni 2005 nei, ikke noe skurring her...Kan det være systemet mitt som ikke liker Z680 Lenke til kommentar
Valent Skrevet 3. juni 2005 Del Skrevet 3. juni 2005 Først. Skru av z-680 (ta ut stikkkontakten) 2. Fjern alle kabler d.v.s. Kabeler fra høytalere til forsterker og ellers alle andre kabler. 3. snu forsterkeren mot deg, og dytt til kabelene (fra høytalerene) husk at ledning med hvit stripe er Negativ (altså svart og skal ikke inn i den røde) det samme må du sjekke på dine høytalere. det hadde vært bra hvis du hadde hatt alle høytalerene rundt deg, da blir det vel enklere å holde styr på ting. når du er ferdig dytter du inn kabelen til dekoderen (greia som lyser blått) og putter på strøm. så tar du å trykker på test knappen. hvor hører du lyden? er den kun av 2 høyalere eller alle 5. husk at det kommer kun lyd av 1 høyaler om gangen. Lenke til kommentar
Thomas_sh Skrevet 3. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 3. juni 2005 Hører lyd fra alle høytalerne.. Lyden starter fra Right Front og går med klokken... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå