Gå til innhold

Hvordan koble min nye dvd-rom?

Anbefalte innlegg

Hei!

Skal hente en Pioneer DVD s106 slot-in(bulk versjon) hos Flexi-data. Fra før har jeg Cd-brenner som står som secondary master.(eller er det primary slave? har en harddisk).

Hvordan skal jeg koble det sammen. Hva bør være master og hva bør være slave. I og med at jeg får bulk en versjon, så kobler jeg jo bare dvd spilleren til IDE-kabelen som jeg bruker til brenneren. Hva gjør jeg med lydkabelen, må jeg evt kjøpe nye kabel eller hva?

Håper på snarlig svar. På forhånd takk.

-------------------------------------------------------

MSI k7n420 pro

AMD 1700+

80 GB WD

256 RAM

ASUS 24x brenner

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Quote:

Den 2002-07-17 10:14, knockertommy skrev:

Hva med IDE kabelen, hvordan bør denne settes inn? Hva er lurest å bruke som master/slave?

Sett brenneren som master. Det er veldig viktig for å forhindre buffer underrun og for å sikre at brenningen foregår raskest mulig.

IDE kabelen kan settes inn kun en vei, og det er den riktige (er en sperre på de fleste IDE kabler så de ikke kan settes feil). Master på den øverste tilkoblingen på IDE, slave på den nederste. Tilkoblingen som sitter "alene" på den andre enden skal kobles til IDE kontrolleren på hovedkortet. Husk også strømkabelen, som også kun går inn en vei. Hvis du vil kan du også koble en lydkabel fra cd-brenneren eller DVD-rom'en til lydkortet så du kan spille CD'er (hvilken du velger er det samme... velg den du regner med å bruke til dette).

Håper dette hjalp litt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...