Gå til innhold

Kommer ingenting opp på skjermen!


Anbefalte innlegg

Har nettopp kjøpt nye pc deler, har byttet ut alt. Alt er montert riktig, men skjerkortet mitt funker tydligvis ikke... Har en Gainward GeForce 6600GT 128MB 2ns GDDR3 PCI-Express , det kommer ingenting opp på skjermen når jeg starter pcen... Delene er helt nye så jeg tror ikke det er noe direkte gale med de. Det er heller ikke innebygd i hovedkortet så jeg kan ikke gå in på biosen å fikse ting der... Harddisken skal det heller ikke være noe gale med, men det kan være... Har en gammel 20 gig harddisk med windows, og noen andre ting på og en 200gig harddisk som er helt ren... Please hjelp meg!

 

Takk på forhånd!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har samme problemet selv. Nytt XFX 6600GT AGP gfx-kort, nytt MSI hovedkort, ny Twinmos ram, ny AMD64 cpu, ny PSU. Det eneste gamle er diskene og de fungerer fint i en annen pc. Disker og vifter starter som de skal, men skjermen maser om 'no signal'. Har prøvd flere skjermer også, med negativt resultat. Og ja, jeg har husket å koble til ekstra power på gfx-kortet, samt 4-pin power kabelen til sør-brua. Er i villrede, og har ingen anelse om hva som kan være galt. Håper du finner ut av feilen og skriver løsningen på dette forumet :-D

 

Lnx

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

er jo noen ting å prøve før en eventuell retur :

 

sjekke koblinger

 

prøve annen ram , en om gangen

 

stille opp volten på rammen litt . måtte det med mitt dfi hk med twinmos ram

 

sjekke at det ikke er noen kortslutninger av hk

 

sjekke om det funker på utsiden av kabinettet , for å utelukke kortsluttning i kabinettet.

 

dette bare av noen erfaringer jeg har hatt med diverse prosjekter

 

 

 

lykke til

Lenke til kommentar

Skjekket koblingene til jeg ble gal. Så ingen feil, og ikke gjorde brodern det heller. Jeg har TwinMOS PC3200 DDR-Dimm 1024MB Dual Pack ram, hvordan kan jeg evt. still opp volten på de? Jeg har Asus A8N-SLi PCI-Exp 16 hovedkort.

 

Har prøvd å sette sammen utenfor kabinett uten at det hjalp.

 

Forresten, en ting til, på Hk så er det fire ram slots, 2 blå og 2 sorte (eller no sånt). Hvordan skal rammen stå da? Har jo to 512 brikker. En på blå og en på sort? Eller begge på blå? etc

 

Takk for hjelp.

Simenfs

 

BagBiter: Hvordan resetter jeg CSMOS? Tror brodern gjorde det, men ikke sikker ettersom jeg ikke vet hvordan :)

Lenke til kommentar
Skjekket koblingene til jeg ble gal. Så ingen feil, og ikke gjorde brodern det heller. Jeg har TwinMOS PC3200 DDR-Dimm 1024MB Dual Pack ram, hvordan kan jeg evt. still opp volten på de? Jeg har Asus A8N-SLi PCI-Exp 16 hovedkort.

 

Har prøvd å sette sammen utenfor kabinett uten at det hjalp.

 

Forresten, en ting til, på Hk så er det fire ram slots, 2 blå og 2 sorte (eller no sånt). Hvordan skal rammen stå da? Har jo to 512 brikker. En på blå og en på sort? Eller begge på blå? etc

 

Takk for hjelp.

Simenfs

 

BagBiter: Hvordan resetter jeg CSMOS? Tror brodern gjorde det, men ikke sikker ettersom jeg ikke vet hvordan :)

En venn av meg har samme HK, og det fungerte ikke med Twinmosminnet, (det samme som du har)

Fungerte heller ikke med OCZ, men starta nydelig opp med "corsair" minne. Håper det hjelper. NB dual minne skal stå i samme farge.

Endret av viper44
Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
Forresten, en ting til, på Hk så er det fire ram slots, 2 blå og 2 sorte (eller no sånt). Hvordan skal rammen stå da? Har jo to 512 brikker. En på blå og en på sort? Eller begge på blå? etc

Hvis du har den ene 512 minne brikken i den blåe slotten skal den andre 512 minne brikken vare også i den andre blåe slotten. Det samme gjelder den svarte.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...