electrocute Skrevet 28. mai 2005 Del Skrevet 28. mai 2005 Har nettopp kjøpt nye pc deler, har byttet ut alt. Alt er montert riktig, men skjerkortet mitt funker tydligvis ikke... Har en Gainward GeForce 6600GT 128MB 2ns GDDR3 PCI-Express , det kommer ingenting opp på skjermen når jeg starter pcen... Delene er helt nye så jeg tror ikke det er noe direkte gale med de. Det er heller ikke innebygd i hovedkortet så jeg kan ikke gå in på biosen å fikse ting der... Harddisken skal det heller ikke være noe gale med, men det kan være... Har en gammel 20 gig harddisk med windows, og noen andre ting på og en 200gig harddisk som er helt ren... Please hjelp meg! Takk på forhånd! Lenke til kommentar
Lnx Skrevet 28. mai 2005 Del Skrevet 28. mai 2005 Har samme problemet selv. Nytt XFX 6600GT AGP gfx-kort, nytt MSI hovedkort, ny Twinmos ram, ny AMD64 cpu, ny PSU. Det eneste gamle er diskene og de fungerer fint i en annen pc. Disker og vifter starter som de skal, men skjermen maser om 'no signal'. Har prøvd flere skjermer også, med negativt resultat. Og ja, jeg har husket å koble til ekstra power på gfx-kortet, samt 4-pin power kabelen til sør-brua. Er i villrede, og har ingen anelse om hva som kan være galt. Håper du finner ut av feilen og skriver løsningen på dette forumet :-D Lnx Lenke til kommentar
electrocute Skrevet 29. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 29. mai 2005 Hvis du og finner ut av det post det her! Har og en Amd64 og nytt Msi hovedkort... Har prøvd og forskjellige skjermen... Ble litt sur da jeg ikke greide å fikse det...hehe ødelag cpu brikken! Lenke til kommentar
simenfsf Skrevet 20. juli 2005 Del Skrevet 20. juli 2005 Har akkuratt det samme problemet tror jeg. Kjøpte nye deler, Asus 6600gt 128 etc og nytt HK. Kobler alt sammen, og får bare "no signal"... Trenger hjelp Takk, simenfs Lenke til kommentar
simenfsf Skrevet 20. juli 2005 Del Skrevet 20. juli 2005 Ga opp. Tror kortet mitt er defekt. Funket ikke på andre skjermer eller på andre hovedkort. Incoming retur til komplett Lenke til kommentar
tomin Skrevet 20. juli 2005 Del Skrevet 20. juli 2005 er jo noen ting å prøve før en eventuell retur : sjekke koblinger prøve annen ram , en om gangen stille opp volten på rammen litt . måtte det med mitt dfi hk med twinmos ram sjekke at det ikke er noen kortslutninger av hk sjekke om det funker på utsiden av kabinettet , for å utelukke kortsluttning i kabinettet. dette bare av noen erfaringer jeg har hatt med diverse prosjekter lykke til Lenke til kommentar
Stoltenberg Skrevet 20. juli 2005 Del Skrevet 20. juli 2005 eller det som funket hos meg; reset cmos Lenke til kommentar
simenfsf Skrevet 20. juli 2005 Del Skrevet 20. juli 2005 Skjekket koblingene til jeg ble gal. Så ingen feil, og ikke gjorde brodern det heller. Jeg har TwinMOS PC3200 DDR-Dimm 1024MB Dual Pack ram, hvordan kan jeg evt. still opp volten på de? Jeg har Asus A8N-SLi PCI-Exp 16 hovedkort. Har prøvd å sette sammen utenfor kabinett uten at det hjalp. Forresten, en ting til, på Hk så er det fire ram slots, 2 blå og 2 sorte (eller no sånt). Hvordan skal rammen stå da? Har jo to 512 brikker. En på blå og en på sort? Eller begge på blå? etc Takk for hjelp. Simenfs BagBiter: Hvordan resetter jeg CSMOS? Tror brodern gjorde det, men ikke sikker ettersom jeg ikke vet hvordan Lenke til kommentar
wewwen Skrevet 20. juli 2005 Del Skrevet 20. juli 2005 skjedde med meg og etter jeg kjøpte 6600gt (AGP). klødde meg i hode, satte på stømmen, satte av strømmen. neste morgen fant jeg ut at den ene strømtilkoblingen var løs . herregud jeg var letta! så husk og sjekke alle ledningene o.l Lenke til kommentar
simenfsf Skrevet 20. juli 2005 Del Skrevet 20. juli 2005 Hehe, har skjekket alt. Etter noen forsøk satte jeg sammen den gamle pc'en igjen, slette gpu driverne til radeon kortet og satte sammen de nye delene. 6600gt funket fortsatt ikke :( Har prøvd alt hittil. Lenke til kommentar
wewwen Skrevet 21. juli 2005 Del Skrevet 21. juli 2005 prøv og legge inn windows på en annen HDD. er vært et fosøk! Lenke til kommentar
viper44 Skrevet 21. juli 2005 Del Skrevet 21. juli 2005 (endret) Skjekket koblingene til jeg ble gal. Så ingen feil, og ikke gjorde brodern det heller. Jeg har TwinMOS PC3200 DDR-Dimm 1024MB Dual Pack ram, hvordan kan jeg evt. still opp volten på de? Jeg har Asus A8N-SLi PCI-Exp 16 hovedkort. Har prøvd å sette sammen utenfor kabinett uten at det hjalp. Forresten, en ting til, på Hk så er det fire ram slots, 2 blå og 2 sorte (eller no sånt). Hvordan skal rammen stå da? Har jo to 512 brikker. En på blå og en på sort? Eller begge på blå? etc Takk for hjelp. Simenfs BagBiter: Hvordan resetter jeg CSMOS? Tror brodern gjorde det, men ikke sikker ettersom jeg ikke vet hvordan En venn av meg har samme HK, og det fungerte ikke med Twinmosminnet, (det samme som du har) Fungerte heller ikke med OCZ, men starta nydelig opp med "corsair" minne. Håper det hjelper. NB dual minne skal stå i samme farge. Endret 21. juli 2005 av viper44 Lenke til kommentar
electrocute Skrevet 15. august 2005 Forfatter Del Skrevet 15. august 2005 jeg sendte det inn til komplett jeg, no funker alt fett, untatt lyden:( Lenke til kommentar
Wooho Skrevet 15. august 2005 Del Skrevet 15. august 2005 Forresten, en ting til, på Hk så er det fire ram slots, 2 blå og 2 sorte (eller no sånt). Hvordan skal rammen stå da? Har jo to 512 brikker. En på blå og en på sort? Eller begge på blå? etc Hvis du har den ene 512 minne brikken i den blåe slotten skal den andre 512 minne brikken vare også i den andre blåe slotten. Det samme gjelder den svarte. Lenke til kommentar
juleribba Skrevet 15. august 2005 Del Skrevet 15. august 2005 jeg sendte det inn til komplett jeg, no funker alt fett, untatt lyden:( sjekk om lyd jumperene står som de skal, komplett klarte faktisk og sende meg et demobrukt hk der de rett og slett manglet, så jeg måtte ta et par fra et gammelt hk Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå