Gjest Slettet+6132 Skrevet 28. mai 2005 Del Skrevet 28. mai 2005 (endret) Her kan du lese testen. Konklusjonen er vel iht. innlegg fra forumsdeltakere i andre tråder... According to our tests, the launch of an inexpensive Intel processor can seriously affect the users’ preferences. Pentium D 820 appears faster than its single-core rivals in a pretty big number of test applications. Although this is mostly true for Pentium 4. Athlon 64 solutions retain their leadership in those tasks where they have been the best. But in many applications where the winner’s laurels used to belong to Pentium 4 CPUs, we now see Pentium D 820 raising the performance bar even higher. So, with all certainty, we can recommend using the new Pentium D processors for multi-threaded environments and applications optimized for multi-processor systems. In this type of tasks, the new Intel dual-core CPU can show the best results. If you consider yourself a gamer or if you rarely use multi-threaded applications, you should still go for your ideal choice: Athlon 64. As for the Pentium 4 processors, they sometimes appear faster than the dual-core Pentium D, but only in those tasks where the absolute leadership is already taken by Athlon 64. However, you should also keep in mind a few negative things about the new Pentium D 820. This is primarily the need to buy a new mainboard for it. Unfortunately, Intel’s dual-core newcomer is compatible only with new mainboards on i955/i945 chipsets. And these boards are still not so widely spread and cost quite a bit of money. So, it would be a way too early to cross out the good old Pentium 4, which doesn’t suffer from any compatibility issues. Den kunne vært en rimelig inngangsbilett til Dual-core hadde det ikke vært for at HK som støtter "D8nn-serien" både er dyrt og ikke har det store utvalget.. Foreløpig.. Endret 28. mai 2005 av Slettet+6132 Lenke til kommentar
pcp160 Skrevet 28. mai 2005 Del Skrevet 28. mai 2005 Hvis man skal tro det som sto om strømforbruk her, evnt at jeg har misforstått noe, så ikke dette særlig lovede ut ifht varme i alle fall. Bruker like mye strøm idle som en 3500+Venice gjør på max load står det.. Men syns akkurat det var litt rart egentlig, har sett tester av P4 570 med E0 stepping og C1E, (som senker frekvensen til 2,8 og V-core til 1,2) og dermed vistnok brukte ned i 16,5W idle. D520 har også etter hva jeg kan se E0 C1E så 50W idle hørtes jo voldsomt mye ut syns jeg. Men blir spennede og se hvordan det blir uansett, når er det egentlig disse er ventet på plass i butikkene her? Og tror vi duals inntog vil føre til et prisfall på singelcore etterhvert? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 28. mai 2005 Del Skrevet 28. mai 2005 Jeg må også si at jeg ikke akkurat likte de testene som viste strømforbruk.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå