Gå til innhold

Vifte i plexi- FERDIG!

Anbefalte innlegg

Jeg har dette kabinettet:

http://img89.echo.cx/img89/2016/dscf00096ag.jpg

med denne vifta(80mm)

http://img89.echo.cx/img89/2766/dscf00102aq.jpg

Og jeg har lyst til å sette den inn i ruta, men tror du at plexi glasset tåler å bli borret og skjært i?? Er det noen her som har gjort dette før?? Bilder??? Tips

Edit: Også roer vi ned bildebruken her...

Endret av Hondaen
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettes-xwByZdFZ

for det første: mekk bildene halvparten av hva de er nå. bruk stikksag på plexiglasset. det kan sprekke om du ikke er forsiktig!

Lenke til kommentar

Går helt fint! Bruk hullsag på lav hastighet med fine blad eller Dremel med tilsvarende innstillinger.. Bruker du Dremel anbefaler jeg at du bruker list, for det blir ofte ikke like fint som med hullsag!

Uansett så må du pusse kantene.. Dette kan gjøres lett med en Dremel, eller pussepapir om du gjør det får hånd.. Også fil da! :)

Edit: Som sagt.. Ton ned bildene litt, og det er helt unødvendig å legge farge og størrelse på teksten! Tror ikke det er så mange på forumet med dårlig syn nemlig..

Endret av Glisevask
Lenke til kommentar

Ja, funker sikkert bra det..

Et annet tips hvis man bruker stikksag etc. så kan man ta på whitespirt, dette gjør at bladet ikke blir så varmt....

Mange tror dette kan ta fyr, men det er rødsprit som gjør det...

Takk for velkomsten :D

EDIT: The return of LEIF!

Endret av Espen56
Lenke til kommentar
Personlig bruker jeg bare min trofaste maskeringsteip, setter drillen på lav hastighet og kjører igang! ;)

Hmm, på tre er det høy hastighet som gjelder, er det omvendt eller har det ikke noe å si på plexi?

Velkommen til forumet, ja. :)

Lenke til kommentar

Det smelta på labtecen min ! ;)

Men jeg dreit idet, jeg bare dro over med pusse kluten på dremmel`n

Hvordan er det og skjære i metall a ?

Jeg vet om en som skjærte i samma kabinett som jeg har, ble fint, kanskje han kan gjøre det for meg. Men jeg husker ikke hvem det var.

Kabinettet var et In Win X710/720

Lenke til kommentar

Når man skal bore plexiglass, eller annet plastmaterialet, så skal man faktisk ikke ha så alt for lav hastighet. Det du bør passe på er at materialet du skal bore i er godt sikret og ligger stødig, samtidig. fart 250, mating 0,04 er passelig med fks 15mm bor. Er ikke galsset skikkelig fast risikerer du at det drar seg etter boren når du kommer igjennom.

Andreas, som har borret nok hull i plexiglass til å vite hva jeg snakker om...

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...