Gjest Slettet-uHVgFQ Skrevet 28. mai 2005 Del Skrevet 28. mai 2005 Jeg har 1gb med Nanya RAM @ 400mhz uklokket, resten av pcen består av p4 550j 3,4 ghz prosessor og snart x800 xl kort, jeg bare lurte på om nanya brikkene holder igjen pcen? Har hørt at nanya er ganske dårlig... Lenke til kommentar
toretors Skrevet 28. mai 2005 Del Skrevet 28. mai 2005 Det beste vil være å kjøre et program som tester ram-ytelse og gi oss resultatene. Prøv med RightMark Memory Analyzer v3.5: http://cpu.rightmark.org/download.shtml I programmet velger du "RAM Database" og kjører Quick Tests. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-uHVgFQ Skrevet 29. mai 2005 Del Skrevet 29. mai 2005 Og her er resultatene, går det ut over resultatene at jeg var på internett samtidig? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-uHVgFQ Skrevet 29. mai 2005 Del Skrevet 29. mai 2005 Sier disse specsene dere noe? Lenke til kommentar
Eplenektar1 Skrevet 29. mai 2005 Del Skrevet 29. mai 2005 Helt greit det der, tror ikke det skal skape en flaskehals, men du kan jo teste forskjell med litt overklokk. ta en med en 5-10mhz overklokk, og sjekk. Kommer jo også litt anpå hvilke timings du har. kjør cpu-z. Dette bør gi en pekepinn om du bør gjøre noe. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-uHVgFQ Skrevet 29. mai 2005 Del Skrevet 29. mai 2005 Er ikke helt kjent med overklokking, hørt mye skummelt, dette kom I allefall fram i cpu-z: Lenke til kommentar
Gjest Slettet-uHVgFQ Skrevet 29. mai 2005 Del Skrevet 29. mai 2005 Ok fokens er RAMen min en flaskehals eller ikke? Lenke til kommentar
toretors Skrevet 29. mai 2005 Del Skrevet 29. mai 2005 Er PCen din veldig treg siden du spør om dette? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-uHVgFQ Skrevet 29. mai 2005 Del Skrevet 29. mai 2005 hva vet jeg om pcen min er treig eller ikke, har ikke noe og sammenligne med... Lenke til kommentar
Frijazz Skrevet 29. mai 2005 Del Skrevet 29. mai 2005 Ok fokens er RAMen min en flaskehals eller ikke? Minnebrikkene dine er ikke flaskehals, om du hadde hatt minnebrikker med raskere timings så hadde du bare kunne merket forskjeller i ytetester. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-uHVgFQ Skrevet 29. mai 2005 Del Skrevet 29. mai 2005 hvordan ser du det..har hørt at nanya, som jeg har, er noe billig dritt Lenke til kommentar
Freeky2k Skrevet 29. mai 2005 Del Skrevet 29. mai 2005 hvordan ser du det..har hørt at nanya, som jeg har, er noe billig dritt At det er billig dritt kan ha noe med at ikke er overklokkingsvennlige (vet ikke om det stemmer?) Endel her er jo relativt kresne på rammen sin. Og maskinvaren generelt. Lenke til kommentar
Frijazz Skrevet 29. mai 2005 Del Skrevet 29. mai 2005 (endret) Er ikke helt kjent med overklokking, hørt mye skummelt, dette kom I allefall fram i cpu-z: Timings, eller tilgangstider, kan du se på CPU-Z. Lavere tall betyr raskere tilgangstid, altså at minnebrikkene er mer effektive og bruker mindre tid på å utføre oppgaver. De blir ikke lavere enn 2 (cycle time 5). Det er nokså liten ytelseforskjell ved å ha litt raskere tilgangstider. Det som kan menes med at du har hørt at dine minnebrikker er "billig dritt", er at de kanskje ikke klokker særlig godt. EDIT: Akkurat litt for sein. Endret 29. mai 2005 av Frijazz Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå