Gå til innhold

Hvordan øke viftehastigheten på viften til CPU'en?

Anbefalte innlegg

Hei!

Ikke helt sikker hvor denne passer mest inn, så gjerne flytt den :)

ok!

Fikk meg AMD 64 3800+ Venice i går.. så nå har jeg ABIT AV8 og amd 64...

CPU kjøleren min er en Zalman 7700B CU, som er UTROLIG bra!.

men.. dette er både bra og dårlig.. ved idle, så ligger cpu'en min rundt 40C og viften er på ca 1000-1200rpm og ved load 50C og 1500rpm

på uGuru skjermen min får jeg hele tiden en "WARNING" på grunn av RPM'en på viften.. jeg kan selfølgelig minke advarsel-nivået til feks 1000rpm, men har ikke lyst..

Så Spm'et mitt er... Går det an og øke hastigheten på viftene, slik at den ligger rundt 1500rpm i idle og rundt 2000 ved full load? litt kjipt når jeg enda ikke har klokket, at den blir så "varm" på grunn av vifte hastigheten..

Viften regulerer seg selv hele tiden, avhengig av C'en på cpu'en, men vil at den skal ligge og vippe rundt 1500 i idle og ikke 1000... er dette mulig ?

-Takk

PS: installerte uguru driverene, og da slo pc'en seg av hele tiden.. så kikket jeg i loggen og der sto det at RPM'en var på 19rpm :hmm: selv om den er over 1000.. så slettet jeg den og nå restarter den seg ikke iallefall..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
har samme problemer med AV8...se min threat http://forum.hardware.no/index.php?showtopic=423421

....fikk også en reply fra ABIT som er ganskje så nyttig..skal prøve det når jeg kommer hjem idag og hjelper deg sikkert også..hvis det hjelper..ler har knottet rundt en hel uke alrede med cpu temperaturen ..

http://forum.abit-usa.com/showthread.php?s...7346#post567346

så du og har høy temp og lav RPM ? bra det bare ikke er meg da :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...