Gå til innhold

Compaq PC shutdown problemer..

Anbefalte innlegg

hey.. jeg har en compaq pc stående.. og er det noen som vet hvordan ejg får fikset så den skrur seg av normalt? sånn at de tikke kommer opp en melding på slutten : it is now safe to turn off your computer...

jeg mener jeg har sett det før, men husker ikke hvor...

hjelp?

mvh sweet.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er ikke det noe som dukker opp hvis man har en gammel maskin som ikke takler at software skrur av maskinen, men har en fysisk av/på-bryter? Jeg har en sånn maskin her (P3, 500MHz), og den klarer ikke å skrues av uten at jeg må bruke bryteren.

Lenke til kommentar

Jeg har jobbet nært med Compaq tidligere, og de gamle maskinene støtter faktisk ACPI, men er ikke satt opp med det default i bios. Så det du må gjøre er å endre biosen og strømstyringen der. Så skal det faktisk fungere. Det kan hende du må endre i enhetsbehandlingen slik at datamaskinen gjenkjennes som en ACPI datamaskin!

Lenke til kommentar
Jeg har jobbet nært med Compaq tidligere, og de gamle maskinene støtter faktisk ACPI, men er ikke satt opp med det default i bios. Så det du må gjøre er å endre biosen og strømstyringen der. Så skal det faktisk fungere. Det kan hende du må endre i enhetsbehandlingen slik at datamaskinen gjenkjennes som en ACPI datamaskin!

Jeg har også jobbet relativt mye med Compaq maskiner sjøl om det begynner å bli en stund siden sist. Hvis jeg ikke husker helt feil, så fra windows 2000 SP1 eller SP2 så må man skru av all strømstyring i bios for at shutdown skal fungere. Windows overstyrer settings i BIOS og når BIOS'n mener noe annet enn OS'et så funker det ikke riktig.

Lenke til kommentar

hmm bios i compaq er jo bare skit :p får bare info om tingene, kan ikke endre no, men jeg klarte det til slutt =) er så irriterende at jeg må holde inn knappen i 5 sekunder, så slå av bryteren bak (gjør jeg ikke det skrur den seg på etter 30 min :p)

men takk for all hjelp. ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...