Gå til innhold

klokke ned skjermkort

Elf_

Anbefalte innlegg

Har kjøpt et geForce 4 kort, men det er sommer og alt for varmt. Gainward Expert tool lar meg klokke ned til 240Mhz blir fortsatt for varmt til og sitte på rommet skulle klokket det ned til 150-175

Hvis jeg får til dette og klokker ned prossesoren til 1Ghz så skulle det være mulig og sitte og leke med data i sommer også uten at det blir alt for varmt på rommet.

Så det jeg trenger er et program som lar meg klokke skjermkortet så langt ned. Noen som vet om et slik program?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Quote:

Den 2002-07-17 07:52, Elf_ skrev:

Har kjøpt et geForce 4 kort, men det er sommer og alt for varmt. Gainward Expert tool lar meg klokke ned til 240Mhz blir fortsatt for varmt til og sitte på rommet skulle klokket det ned til 150-175

Hvis jeg får til dette og klokker ned prossesoren til 1Ghz så skulle det være mulig og sitte og leke med data i sommer også uten at det blir alt for varmt på rommet.

Så det jeg trenger er et program som lar meg klokke skjermkortet så langt ned. Noen som vet om et slik program?

Hva med å åpne noen vinduer? Eller er det for langt? ;p

Lenke til kommentar

hmm, hvorfor ikke bare skaffe aircondition? eller vifta av noe slag som kan kjøle ned rommet, tror ikke det blir mye kaldere av å klokke ned pcen, hvis det er et stort rom er det lite vits... nei, åpne vinduene, ta på deg sennheiser hodetelefonene, max volum og nyt sommeren. =)

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-07-17 18:16, Hr Kotelett skrev:

tror nok han mente det at det ikke var noe vits i quote det han hadde skrevet i posten over når du svarte... med tanke på at du svarte først o.l.

bare for å være sikker på at jeg svarte på riktig post, dette har blitt tatt opp engang før, og da var et argument for å alltid quote var at det KAN være flere som skriver melding samtidig! Og det KAN hende en sender før den andre... derfor gjør quoting det lettere å se hva du svarer på

Lenke til kommentar

(offtopic)

Jammen ærlig talt da, om det en gang i blandt kunne skje at en annen postet før deg og du ble nummer 2 som svarte, så er det vel ikke noen krise om du ikke fikk quota hele(!) posten til han som startet tråden?

Å quote (hele) innlegget når du er den første er og blir en uting. Hvis du absolutt føler at du må quote som nummer en så quote i alle fall spesifikt og ikke sleng med alt

[ Denne Melding var redigert av: Corn på 2002-07-17 21:33 ]

Lenke til kommentar

Med å klokke ned skjermkort og alt annet maks kan jeg aldri forestille meg at du sparer mer enn kansje 20-30 watt. Mest sannsylig 5 watt. Det betyr f*ck all for temperaturen i rommet.

Finn en stor stamp, 25 eller helst 50 liter. Fyll den med kalt vann før du setter deg til. Bær den inn på rommet og la den stå uten lokk. Ta et svært håndkle, dypp det i vannet og heng det utstrakt over stampen slik at det renner av ned dit. Dypp og heng opp på nytt hver halvtime.

Dette burde gi deg kansje 5 grader lavere temperatur.

mvh

Are-Harald.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...