Gå til innhold

Acer 8104wlmi er blitt treg!

Anbefalte innlegg

Har hatt min acer 8104wlmi i 1uke og allerede nå er den blitt meget treg. skjønner ikke hva som kan være i veien. det blir spesielt gale om jeg starter win media player. Da blir hele maskinen laggy og rar. Jeg har ikke virus og har heller ikke mange store programmer som kjører i bakgrunnen.. Noen andre som har opplevd lignende eller har noen tips om hvordan jeg kan finne ut hva som gjør den treg? Lurer på og formatere hele maskinen snart, men tenkte jeg skulle spørre her før jeg gjør det.. Takker for tips :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Sjekk harddisken for dårlige sektorer. Jeg opplevde noe liknende med min dell inspiron 9300. Viste seg at noen "lite strategiske" dårlige sektorer fucket hele windows'en. Det skal sies at den harddisken var helt bananas. Lagde merkelige lyder osv. Hørtes ut som den var full av sand. :ohmy:

Lenke til kommentar
Sjekk harddisken for dårlige sektorer. Jeg opplevde noe liknende med min dell inspiron 9300. Viste seg at noen "lite strategiske" dårlige sektorer fucket hele windows'en. Det skal sies at den harddisken var helt bananas. Lagde merkelige lyder osv. Hørtes ut som den var full av sand. :ohmy:

Tviler på om det er sand inni da :p . Et fingeravtrykk kan være nok til å ødelegge en harddisk.

Men har du sjekket for spyware også. Føler at det er den stor "killeren" nå til dags :mad: . Hvilke andre programmer enn windows media player er det som sakker ned farten da? Eller er det generell ytelsesdropp?

Lenke til kommentar

Mitt råd:

*Installere en ren xp pro installasjon (ikke den oem versjonen du fikk med maskinen). Del opp harddisken i flere partisjoner hvor en egen er til windows.

*Få deg et godt antivirusprogram som krever lite ressurser, om du ikke har. NOD32 er et gogt alternativ.

*Last ned og installer alle windows updateringene, inkludert sp2.

*Skaff deg O&O Defrag, og defragmenter ofte.

*For all del. Bruk alt annet enn internet explorer. Opera og Mozilla Firefox er meget godt alternativer. Dette er for å minske risiko av spyware.

:thumbup:

Lenke til kommentar

Takker for alle svar. har ikke hatt nett på en liten stund nå så har ikke fått svart. Men jeg har nå formatert hele disken og det ser ut som problemet har blitt fikset. Men om problemet kommer tilbake så skal jeg gjør det som Halvorsen sier og se om det funker bedre. Men for øyeblikket ser det altså bra ut.. men skal vente en en uke med bruk før jeg ser om det kommer tilbake.. Var ikke så veldi bra å se at andre med samme maskinen har fått samme problem da.. Det kan vell tyde på at det er et "vanlig" problem kansje....

Lenke til kommentar

Har hatt min Acer 8104 i snart 3 uker nå - uten slike problemer.

Brukes hver dag og spiller også fra tid til annen musikk via mediaplayer.

Men jeg har oppgradert driveren til lydkortet! Gjorde dette en av de første dagene.

Her finner du ny bedre driver til lydkortet.

Last ned og kjør. Realtek alc880 driver (driver-dato 13. mai 2005).

Kanskje dette løser problemet ditt, hvis det skulle dukke opp igjen... :thumbup:

Endret av osvein
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...