Skogslik Skrevet 28. mai 2005 Del Skrevet 28. mai 2005 me kann snart få adsl her eg bur. eg lurer på et par ting: 1: me har to datar som skall kobles til adsl, ein oppe i stuå å ein på mitt rom nede. fælger alt me trenger til og koble til datane til adsl med? skall eg bruke netverks utgangen poå pcn? det går vell fint ann og spille cs, half life 2 og sonn med adsl fra telenor? Lenke til kommentar
soundwall Skrevet 28. mai 2005 Del Skrevet 28. mai 2005 1. Nei. Du må ha en router for å koble flere maskiner til bredbåndet. 2. Ja, du skal bruke nettverkskortet på pcen. 3. Kommer an på hvilken hastighet du velger. Raskere=bedre. 4. Jeg hadde tenkt meg om 2 ganger før jeg valgte DSL fra Telenor. De har en tungvindt løsning som krever pålogging for at det skal virke. Lenke til kommentar
Albino Skrevet 28. mai 2005 Del Skrevet 28. mai 2005 Kan hende du må investere i en router. Kanskje en trådløs. Da slipper du å legger kabler rundt om i huset. Da må du også ha minimum ett trådløst kort. Du kan jo koble den ene maskina til routeren med kabel. Har du sett på start.no? Tror de bruker Telenors linjer, og de er utrolig billig og en voldsom fart. Lenke til kommentar
Albino Skrevet 28. mai 2005 Del Skrevet 28. mai 2005 1. Nei. Du må ha en router for å koble flere maskiner til bredbåndet.2. Ja, du skal bruke nettverkskortet på pcen. 3. Kommer an på hvilken hastighet du velger. Raskere=bedre. 4. Jeg hadde tenkt meg om 2 ganger før jeg valgte DSL fra Telenor. De har en tungvindt løsning som krever pålogging for at det skal virke. Det med pålogging, er ikke det noe som settes en gang i routeren? Jeg vet ikke. Har trådløst bredbånd med fast IP. Saker... Lenke til kommentar
Skogslik Skrevet 28. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 28. mai 2005 (endret) okey... ka koste ein router da? vett ikkje om me kann ha nåke aent enn telenor... kossen vett eg det? er start.no bra da? den med 2mb? Endret 28. mai 2005 av gas Lenke til kommentar
Albino Skrevet 28. mai 2005 Del Skrevet 28. mai 2005 okey... ka koste ein router da? vett ikkje om me kann ha nåke aent enn telenor... kossen vett eg det? er start.no bra da? den med 2mb? Start.nos sjekk av telefonnummer Priser fra komplett.no: CNet Wireless-G Router 54 Mbps 802.11g, WPA, WDS, 4P switch --- kr 595,- CNet Wireless-G PCI 54 Mbps 802.11g, WPA/AES/WPA2, RP-SMA kontakt --- 295,- Disse produktene har fått blandede kritikker. Kan kanskje være lurt å kjøpe et litt dyrere produkt. Lenke til kommentar
Skogslik Skrevet 28. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 28. mai 2005 kunne ikkje ha fra start.no viss me kjøper adsl pluss 2000/300 fra telenor da? er denn bra? kan eg da spille cs, half life 2 osv....? og kor mangen kb laster denne ned i sekundet? Lenke til kommentar
sofTest Skrevet 28. mai 2005 Del Skrevet 28. mai 2005 Du får noen feilopplysninger ovenfor. Hvis du kjøper modem fra Telenor, så er dette et routermodem. Dvs. du kan ha flere maskiner tilkoblet med kabel, hvis du kjøper en switch til 2-300 kroner i tillegg. Den såkalte "tungvindte" påloggingen, er noe du legger inn i routeren en gang, og etter dette er alt automatisk som hos de andre leverandørene. Hvis du ønsker en trådløs løsning eller et modem med integrert switch, så er et alternativ å kjøpe dette trådløse routermodemet i stedet for Telenor's modem. Lenke til kommentar
Skogslik Skrevet 28. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 28. mai 2005 så eg må logge inn på internett kvar gong eg skall inn? men det er jo bare till og ikkje logge ut da... det skall jo aldri eg. men er adsl pluss bra? Lenke til kommentar
sofTest Skrevet 28. mai 2005 Del Skrevet 28. mai 2005 så eg må logge inn på internett kvar gong eg skall inn? men det er jo bare till og ikkje logge ut da... det skall jo aldri eg. men er adsl pluss bra? Når man har router eller routermodem, så slipper man å tenke på å logge seg hverken på eller av. Dette ordnes av routeren/routermodemet, som man normalt konfigurerer en gang. Har selv Telenor Online ADSL Pluss, og det fungerer utmerket. Stabilt og fint. Lenke til kommentar
Skogslik Skrevet 28. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 28. mai 2005 da tror eg me kjøper adsl pluss. me har isdn nå, må me da kjøpe modemet fra telenor? Lenke til kommentar
Thel Skrevet 28. mai 2005 Del Skrevet 28. mai 2005 Jeg har for 30 minutter siden sotte opp et trådløst nettverk her hjemme med ADSL fra Telenor. Som router bruker jeg dlink di-514, ikke spesielt rask ting, men den brukes kun til internett, og da er det greit. Modemet jeg har er et Zyxel prestige 600series. Det var ikke noe problem å koble opp. Med router slipper du også pppoe oppkoblingene Telenor har, siden du alltid er koblet opp gjennom routeren. Lenke til kommentar
sofTest Skrevet 28. mai 2005 Del Skrevet 28. mai 2005 (endret) må me da kjøpe modemet fra telenor? Nei, du står fritt til å kjøpe modem hvor du vil. Mange bruker f.eks. å kjøpe dette fra 3Com, siden det har modem, router, switch og trådløst i en boks. Det koster ikke mye mer enn Telenor's routermodem heller. Edit: Husk å kjøpe med splitter, hvis du kjøper dette modemet. Tror ikke splitter blir levert av Telenor, hvis du ikke kjøper modem fra dem. Endret 28. mai 2005 av sofTest Lenke til kommentar
Skogslik Skrevet 28. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 28. mai 2005 er det så forferdeligt og koble opp kvar gang da? tar vell ikkje så lang tid det? desuten skall jo pcn min stå på nesten hele tiden når me får adsl så da står jo bare internett på. Lenke til kommentar
sofTest Skrevet 28. mai 2005 Del Skrevet 28. mai 2005 er det så forferdeligt og koble opp kvar gang da? tar vell ikkje så lang tid det? Det tar ikke lang tid, men enten du kjøper modem fra Telenor eller det jeg linket til, så er det innebygget router som gjør dette for deg. Hvis to maskiner på Internet samtidig, så trenger du med Telenor's modem en switch til 2-300 kroner i tillegg. Med det modemet jeg linket til ovenfor, så er switchen innebygget, sammen med en trådløs del. Lenke til kommentar
Skogslik Skrevet 28. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 28. mai 2005 (endret) okey... me kjøper den fra telenor me.... kor fort laste adsl pluss ned? kor mangen kb? men takk for hjelpen Endret 28. mai 2005 av gas Lenke til kommentar
sofTest Skrevet 28. mai 2005 Del Skrevet 28. mai 2005 kor fort laste adsl pluss ned? kor mangen kb? Med Online Pluss, så får du 2000 Kbps ned og 300 Kbps opp. Lenke til kommentar
Albino Skrevet 29. mai 2005 Del Skrevet 29. mai 2005 kor fort laste adsl pluss ned? kor mangen kb? Med Online Pluss, så får du 2000 Kbps ned og 300 Kbps opp. Hvorfor er ikke start.no et tema en gang? 2mbit på start koster 378,- På Telenor koster det 419,-. Tror nok at start kommer til å alltid legge seg på en lavere pris enn Telenor. Lenke til kommentar
Gromit Skrevet 29. mai 2005 Del Skrevet 29. mai 2005 Du har god support på Telenor, Tror det er greit å ha i dette tilfelle. I tillegg til Icanal når du skal ha fest Lenke til kommentar
Skogslik Skrevet 29. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 29. mai 2005 kor fort laste adsl pluss ned? kor mangen kb? Med Online Pluss, så får du 2000 Kbps ned og 300 Kbps opp. ja ja... men kor mangen kb laster man ned. når eg skall laste ned nåke, kor mangen kb i sekundet? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå