Gå til innhold

Erfaringer med Mobyzone Norge


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Økokrim er ikke rette instans, da de kun befatter seg med saker med store beløp eller av spesiell karakter. Det rette her er å gå til sin lokale politistasjon og anmelde forholdet der. Ta med utskrift av mailkorrespondanse (med fulle headere) og kontonummeret det er betalt inn til. Ta også med alt annet du har av informasjon om Mobyzone.

Lenke til kommentar

Var på politistasjonen i dag med masse dokumentasjon : Navn, kontonummer, IPadresse fra Chello som e-post var sendt fra, informasjon om eier av domenet. Dersom han vrir seg unna dette, mister jeg fullstendig troen på rettssystemet og politiet i Norge. Om 1 uke får jeg vite hva Politiet vil gjøre videre i saken. Politiet oppfordrer alle som er berørt om å legge inn en anmeldelse. Kommer tilbake når jeg vet noe mer.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Nå gikk siste tilliten jeg hadde til politiet i dass sammen med det siste jeg hadde av dasspapir. Denne saken kommer sikkert til å bli henlagt.. Men håper selvfølgelig alle involverte får tilbake pengene sine. Lykke til !

Har du i det hele tatt LEST siste utvikling i saken?

 

Ser ikke sånn ut, så les igjen, og finn så ut om du synes politiet hittil har gjort en dårlig jobb.

 

Saken er ikke henlagt, blir sannsynligvis ikke det heller siden de har fått mange anmeldelser heller!

 

Og at folk drar på ferie i juli er vel ikke akkurat helt unaturlig heller....

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Oppdatering:

 

Politiet ringte meg på torsdag. Fyren er bak lås og slå og vil bli sittende til rettsaken kommer opp senere i år. Jeg ble spurt om jeg fortsatt ikke hadde mottatt noen telefon. Over 60 mennesker har forhåndsbetalt og blitt lurt av denne mannen.

:w00t:

 

 

Dersom jeg ikek skulle få tilbake pengene eller erstatning, er det noen som vet om et inkassoselskap som vil ta på seg jobben å kreve inn pengene og viderefakturere sine utgifter til svindleren? For jeg vil nødig miste enda mer penger i denne saken. :ermm:

Lenke til kommentar
Oppdatering:

 

Politiet ringte meg på torsdag. Fyren er bak lås og slå og vil bli sittende til rettsaken kommer opp senere i år. Jeg ble spurt om jeg fortsatt ikke hadde mottatt noen telefon. Over 60 mennesker har forhåndsbetalt og blitt lurt av denne mannen.

:w00t:

Dette var jo greit å høre.

Slike som han bør ikke slippes fri igjen.

Lenke til kommentar
  • 6 måneder senere...

jeg bestilte en mobil av mobyzone via finn.no.. vi avtalte at jeg skulle ført betale 300,- for å få mobilen i postoppkrav, fordi jeg liker ikke å betale mobilen kontant når jeg ikke kjenner selskapet.. men nå har jeg betalt 300,- og jeg har sendt melding om at det er betalt.. også jeg har spurt når dom skal sende den mobilen o.s.v i 1 uke nå.. og uten å få no svar.. dom bare ga meg kontonr sitt slik at jeg skulle sette inn 300.. men nå har jeg ikke hørt no fra dom.. og det er litt over 1 uke siden jeg betalte den... så begynner nesten å lure litt på om det er svindel når dom ikke tar telefonen eller svarer på¨e-post :hmm:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...