Månebaronen Skrevet 6. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 6. juni 2005 Hvilke matter bestilte du? MIST støydempingsmatter til Chieftec DX01-serien Disse er skreddersydd mitt kabinett, men de finnes i "utilskjærte" matter også. Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 6. juni 2005 Del Skrevet 6. juni 2005 Ok, gi tilbakemelding på mattene, ser ut som en porøs absorbent på ca 1 cm(?), da skal det egentlig ikek dempe noe særlig under 8000 hz, så vi får se hvordan det går, litt usikker på frekvenssammensetningen i typiske "datalyder", i tillegg vil det hindre endel resonansstøy i kassa. AtW Lenke til kommentar
phax Skrevet 6. juni 2005 Del Skrevet 6. juni 2005 Jeg gikk forresten for Kingston HyperX 1024MB (2x512) minnebrikker. Bare 1gb minne? neida, blir nok bra, enkelt og billig og oppgradere til mere i ettertid uansett så! Lenke til kommentar
Månebaronen Skrevet 10. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 10. juni 2005 Har nå mottatt mesteparten av delene men venter på skjermkort og minne. Det ble tidligere nevnt at disse støymattene var så tunge, så jeg måtte bare veie de for å sjekke: 1,2kg før montering.. Syns ikke det var så veldig tungt jeg. Thermalright kjøleren virker ganske imponerende! Jeg holdt den litt i hånden igår og hånden min ble iskald etter kort tid. Fikk nesten litt vondt.. Lenke til kommentar
leifeinar Skrevet 12. juni 2005 Del Skrevet 12. juni 2005 aldri sett denne tråden før, mye spennende har selv en xp-120 har på den en 12 cm silenX vifte. den er orginalt 11 dB og hastigheta er 1100 o/min, bruker vifte regulering på den så den går på 680.... og da har jeg overklokka til 2,5 ghz....loader på 45 grader så du har nok kjøpt det beste der. vil anbefale deg og kjøpe en vifte regulator til 4 vifter, selv om du bruker stille vifter høres de når det blir fler av de. begrenser seg hvor mye kjøling man trenger når man idler. bare og skru opp når det blir gaming er også spent på og høre om støymattene og zalman HDD kjøleren. sitter og lurer på tiltak for hDD demping Lenke til kommentar
Månebaronen Skrevet 3. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 3. juli 2005 Da er all maskinvaren i hus! Jeg har nå bygd opp maskinen og gjort et (ehh noen) forsøk på å installere Windows XP på den, men dette var ikke så enkelt som jeg har vært vant til.. Om noen vil hjelpe meg å komme igang så jeg får testet "spetakkelet" så ta en titt på denne tråden. Hittil kan jeg bare raskt fortelle at jeg nå ser (HØRER) at mine gamle harddisker bare MÅ byttes ut på sikt! Makan til rakleverk! Jeg har koblet de fra så lenge jeg. Og finnes det noen måte å lyddempe Logitech Trackball'en min på?.... (Dette baller på seg..) Lover bra for min "lydløse" PC da! Lover å komme med utfyllende rapport bare jeg får windows opp å gå! Lenke til kommentar
Ni kon Skrevet 3. juli 2005 Del Skrevet 3. juli 2005 Nice månebaronen. Problemet med absolutt tysnad er nettopp hardiskene. Dette ordener seg når vi får flashdisker http://www.hardware.no/artikkel/16202 Eneste jeg hører i min MediaPC er nettopp hardiskene og jeg har støysvale seagates. Men fint opplegg u har her. Gratulerer Lenke til kommentar
Splitter Skrevet 3. juli 2005 Del Skrevet 3. juli 2005 Månebaronen og oyvind_dahle: Siden jeg driver med mitt eget lille PROSJEKT, kom jeg tilfeldigvis over DISSE. De er ganske dyre og jeg vet heller ikke om de er særlig effektive, men de får mye skryt på nettet og derfor har jeg tenkt å prøve dem. Lenke til kommentar
Månebaronen Skrevet 3. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 3. juli 2005 Jeg skal etterhvert teste støydempingseffekten på Zalman harddisk-kjøleren. Jeg har nå montert den nye Samsungen i denne og hører ikke et kvekk fra den selv når jeg har koblet fra de andre diskene. Skal bli spennende å la denne bytte plass med en av Maxtorene mine.. ..men først må jeg få liv i maskinen igjen!! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå