jmo Skrevet 28. mai 2005 Del Skrevet 28. mai 2005 (endret) Skal kjøpe stasjonær hjemme-pc. Vil bli bruk til foto, video, nedlasting og spill (som The Sims). Synes det er vanskelig å orientere seg. Hvilke krav bør jeg stille til ytelser, minner etc? Er det noen som har noen gode råd? Endret 28. mai 2005 av jmo Lenke til kommentar
Orbo Skrevet 28. mai 2005 Del Skrevet 28. mai 2005 Du skal bruke den til å se film, ikke filmredigering sant? Jeg kan iallefall gi deg noen tips: 1024 Mb minne AMD Socket 939/754 CPU Socket 939/754 hovedkort GeForce 6600GT Men det spørs jo på budsjett da selfølgelig. Lenke til kommentar
jmo Skrevet 28. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 28. mai 2005 Du skal bruke den til å se film, ikke filmredigering sant?Jeg kan iallefall gi deg noen tips: 1024 Mb minne AMD Socket 939/754 CPU Socket 939/754 hovedkort GeForce 6600GT Men det spørs jo på budsjett da selfølgelig. Takk for svar. Kommer til å jobbe med både foto- og videredigering. Lenke til kommentar
Orbo Skrevet 28. mai 2005 Del Skrevet 28. mai 2005 Da er kansje Intel bedre å kjøpe. Men har du et budsjett? Lenke til kommentar
phax Skrevet 28. mai 2005 Del Skrevet 28. mai 2005 forskjellen er vel strengt tatt minimal, hvertfall visst man regner ytelse pr krone. til bilde og videoredigering så vil jeg anbefale 2gb minne og en rask harddisk. samt en s939 cpu 3000+ eller mer. skjermkort trenger du ikke allverden, men et 6600gt er nok det som gir mest ytelse pr krone den dag i dag. men har du et budsjett så kan vi sette opp noe til deg. har du andre krav også, f.eks lavt støynivå, utseende og sånne ting? Lenke til kommentar
jmo Skrevet 29. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 29. mai 2005 Da er kansje Intel bedre å kjøpe.Men har du et budsjett? Ja, tenkte ca 10 - 12.000,- om det var mulig... Lenke til kommentar
jmo Skrevet 29. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 29. mai 2005 forskjellen er vel strengt tatt minimal, hvertfall visst man regner ytelse pr krone. til bilde og videoredigering så vil jeg anbefale 2gb minne og en rask harddisk. samt en s939 cpu 3000+ eller mer. skjermkort trenger du ikke allverden, men et 6600gt er nok det som gir mest ytelse pr krone den dag i dag. men har du et budsjett så kan vi sette opp noe til deg. har du andre krav også, f.eks lavt støynivå, utseende og sånne ting? Takk for svar. Jeg hadde håpet å få til noe rundt 10.000,- om det var mulig. Utseende er ikke det viktigste, men lavt støynivå er å foretrekke. Lenke til kommentar
Kenny Bones Skrevet 29. mai 2005 Del Skrevet 29. mai 2005 10000?? Da kan du regne med en temmelig uber maskin! Men trenger du den akkurat nå eller i nærmeste framtid da? For det er kanskje litt lurt å vente til høsten da bedre skjermkort og hovedkort kommer. Jeg skal ihvertfall vente! Lenke til kommentar
jmo Skrevet 29. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 29. mai 2005 10000?? Da kan du regne med en temmelig uber maskin! Men trenger du den akkurat nå eller i nærmeste framtid da? For det er kanskje litt lurt å vente til høsten da bedre skjermkort og hovedkort kommer.Jeg skal ihvertfall vente! Jeg er nok en "gjennomsnittlig bruker". Trenger ikke det ypperste, men synes det er viktig at grafikken er bra, og at maskinen jobber raskt. Lenke til kommentar
Knutgrus Skrevet 29. mai 2005 Del Skrevet 29. mai 2005 ...For det er kanskje litt lurt å vente til høsten da bedre skjermkort og hovedkort kommer. Jeg skal ihvertfall vente... Har venta et år nå på ting jeg har lyst på nå. Men det kommer hele tiden noe nytt. Er enig i at det er mye snacks i vente utpå høsten. Kanskje jeg skal vente et år til, sånn at det synker nok i pris? Er egentlig gasnske kjipt når tallet på regninger er større enn det på lønns-slippen... ...når jeg tenker meg om... Lenke til kommentar
phax Skrevet 29. mai 2005 Del Skrevet 29. mai 2005 Ja vent dere, så skal dere se at dere kommer til og vente dere rett ned i grava. for det er alltid no bedre rundt hjørnet. nei kjøper han et socket 939 system nå så kan han jo heller bare oppgradere prosessoren til en X2 når de har begynt og komme ned i litt normal pris. istedet for at han skal sitte pc løs i et år bare for og spare en tusenlapp eller to. har satt sammen et rimelig bra oppsett til deg her, ble desverre litt over budsjettetså du får prioritere hva du har råd til. er jo mulighetene for og slanke den selvsagt. skjermkort kan du nok gå litt ned på og kanskje bare en harddisk, selv om 2 harddisker er og foretrekke til videoredigereing. vil du ha den ferdigbygd så kan du ta en titt på denne og konfigurere den på lignende måte som jeg har satt opp her. denne gir mye for penga. Lenke til kommentar
jmo Skrevet 29. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 29. mai 2005 Ja vent dere, så skal dere se at dere kommer til og vente dere rett ned i grava. for det er alltid no bedre rundt hjørnet. nei kjøper han et socket 939 system nå så kan han jo heller bare oppgradere prosessoren til en X2 når de har begynt og komme ned i litt normal pris. istedet for at han skal sitte pc løs i et år bare for og spare en tusenlapp eller to. har satt sammen et rimelig bra oppsett til deg her, ble desverre litt over budsjettetså du får prioritere hva du har råd til. er jo mulighetene for og slanke den selvsagt. skjermkort kan du nok gå litt ned på og kanskje bare en harddisk, selv om 2 harddisker er og foretrekke til videoredigereing. vil du ha den ferdigbygd så kan du ta en titt på denne og konfigurere den på lignende måte som jeg har satt opp her. denne gir mye for penga. Supert. Takk for kjempegod hjelp Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå