Gå til innhold

er dette sikkert?

Anbefalte innlegg

hei!

jeg har overklokket en amd xp 1800 til xp 2100

ved å endre fsb til 149 og øket cpu spenningen til 1,80 .. jeg har en thermaltake silent viking, 2 twinmos 256 pc2100 brikker, to western digital 80 giga disker i raid0 alt dette på et msi kt3 ultra aru hovedkort. cpu temp er på 43 grader..

er dette skummelt?? har hørt at hardisken ikke liker fsb klokking, men er det andre ting som kan gå galt her?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

.... HÆ ? ... Det går helt fint å kjøre med 149MHz FSB!! Så lenge det går, så går det! Har selv Silent Viking, og syns den kjøler ok. Har selv modifisert den litt slik at jeg har en vifte jeg kan regulere hastigheten på etter behov... Trenger ikke begynne å ta av før temp'en kommer over 55grader :smile:

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-07-17 08:04, kiskogl skrev:

.... HÆ ? ... Det går helt fint å kjøre med 149MHz FSB!! Så lenge det går, så går det! Har selv Silent Viking, og syns den kjøler ok. Har selv modifisert den litt slik at jeg har en vifte jeg kan regulere hastigheten på etter behov... Trenger ikke begynne å ta av før temp'en kommer over 55grader :smile:

Ahh... godt å se at ikke riktig alle her er helt på bærtur! 149MHZ fsb burde gå helt greit. Har selv kjørt mitt Abit KG7R på 160fsb i rundt et år nå helt problemfritt.

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-07-17 04:28, argasteDJ skrev:

hei!

jeg har overklokket en amd xp 1800 til xp 2100

ved å endre fsb til 149 og øket cpu spenningen til 1,80 .. jeg har en thermaltake silent viking, 2 twinmos 256 pc2100 brikker, to western digital 80 giga disker i raid0 alt dette på et msi kt3 ultra aru hovedkort. cpu temp er på 43 grader..

er dette skummelt?? har hørt at hardisken ikke liker fsb klokking, men er det andre ting som kan gå galt her?

Hva slags stepping har du egentlig på XP'en din?

Jeg har nemlig en ARKGA 9 og den liker ikke 1.7GHz.

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-07-20 01:11, pegg skrev:

Quote:

Den 2002-07-19 15:26, MrA| skrev:

Idle temp er 50C omtrent og Load er rundt 55C, med en stor monster luft kjøler (Swiftech MC462).

hvordan har du montert den på et socket 478 hk?

Han mener sikkert Swiftech MC478/MCX478B.. :grin:

Lenke til kommentar

Eneste skummle som kan skje med diskene dine er att UDMA klikker (kan skrive feil til diskene osv), da PCI bussen ikke ligger innen for akseptable specs. f.eks kjører du FSB på 100mhz, kjører pci bus på 1/3 og agp på 2/3 (pci=33mhz, agp=66mhz).

Har du ett hovedkort hvor du kan stille og mygle med PCI clockDivider saken, kan du fint eliminere dette problemet. Noen eksplosjon vil nok ikke intreffe før du eventuellt kobler 230v rett i strømintaket på disken;)

Det du skal bekymre deg mere for er hva agp clockdividersaken står på, skjermkort er som regel veldig ømfintelig.

Intel forever!!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...