Panofix Skrevet 28. mai 2005 Del Skrevet 28. mai 2005 (endret) Jeg skal snart gå til innkjøp av enten Dell Inspiron 9300 eller XPS2. Da kommer jeg til å gå for lavest mulig minne fra Dell siden de har blodpriser på dette. De to bærbare PCene støtter minne i typen SO-DIMM DDR2 PC4200 533 MHz, og maksimum minne er 2x1024 MB - noe jeg kommer til å gå for. Etter en liten titt på Komplett, fant jeg ut at valget stod mellom to ulike fabrikanter: Produktbeskrivelse Crucial minne - 1 GB - SO DIMM 200-pin - DDR II Lagringskapasitet: 1 GB Teknologi: DDR II SDRAM Produktformfaktor: SO DIMM 200-pin Minnehastighet: 400 MHz ( PC2-3200 ) Dataintegritetskontroll: Ikke-ECC CAS Latency: CL3 Egenskaper: Ikke-bufret Spenningsforsyning: 1.8 V Pris: 2.695 kr Produktbeskrivelse Kingston ValueRAM minne - 1 GB - SO DIMM 200-pin - DDR II Lagringskapasitet: 1 GB Oppgraderingstype: Industristandard Teknologi: DDR II SDRAM Produktformfaktor: SO DIMM 200-pin Minnehastighet: 533 MHz ( PC2-4200 ) Dataintegritetskontroll: Ikke-ECC CAS Latency: CL4 Egenskaper: Ikke-bufret Spenningsforsyning: 1.8 V Pris: 1.079 kr Hvorfor i all verden kommer disse to utgavene med en prisforskjell på over 1.500 kr? For meg ser det også ut som Kingston-RAMen har raskest minnehastighet, hvorfor så billig likevel? Endret 28. mai 2005 av Panofix Lenke til kommentar
Orbo Skrevet 28. mai 2005 Del Skrevet 28. mai 2005 Det kan vel ikke vere så stor forsjell på CL3 og CL4 Hadde Crucial brikka vert 1000 kr. billigere hadde det kansje vert litt mer normalt. Lenke til kommentar
Panofix Skrevet 28. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 28. mai 2005 Det kan vel ikke vere så stor forsjell på CL3 og CL4 Hadde Crucial brikka vert 1000 kr. billigere hadde det kansje vert litt mer normalt. Takker, så du mener altså at jeg klart bør gå for RAMen fra Kingston både på grunn av prisen og minnehastigheten? Lenke til kommentar
Panofix Skrevet 28. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 28. mai 2005 En annen ting, hvordan er det med ytelsen på disse to produktene? Nokså like begge to, eller er Kingston best her også? Lenke til kommentar
Orbo Skrevet 28. mai 2005 Del Skrevet 28. mai 2005 Jeg ville klart gått for Kingston brikka. Vis du setter ned frekvensen kan du sikkert stille ned CL'en til 3 på Kingston brikka og. Lenke til kommentar
Panofix Skrevet 28. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 28. mai 2005 (endret) Jeg ville klart gått for Kingston brikka. Vis du setter ned frekvensen kan du sikkert stille ned CL'en til 3 på Kingston brikka og. Hva er egentlig CL da? Er det noe sånn "latency" eller noe? Og er det ikke Hertzen som teller mest da? Edit: trenger fortsatt svaret - helst så fort som mulig! Endret 29. mai 2005 av Panofix Lenke til kommentar
Panofix Skrevet 29. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 29. mai 2005 Dette blir bare en post for å få opp tråden igjen, men jeg trenger virkelig å få svar snart! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå