Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg ventet 3 uker på datamaskinen min, når den kom frem var 512ram brikken min ødelagt.

Jeg fikk prøvd den i en kompis sin PC, den funket ikke der heller.

Jeg sendte den inn til dem, de sa den virket helt fint, sendte den tilbake, og når jeg sa nok en gang den ikke virket var det for seint fordi den 10 dagers fristen var ute.

Jeg stakk for å kjøpe meg ny ram, og nå ligger den ødelagte brikken her på hylla.

Treig levering, ødelagt hardware og aldri mer komplett.

Håper min lille historie rører flere hjerter, og at ingen noengang kjøper noe på komplett mer.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Quote:

Den 2002-07-17 03:47, termos skrev:

Jeg ventet 3 uker på datamaskinen min, når den kom frem var 512ram brikken min ødelagt.

Jeg sendte den inn til dem, de sa den virket helt fint, sendte den tilbake, og når jeg sa nok en gang den ikke virket var det for seint fordi den 10 dagers fristen var ute.

Jeg stakk for å kjøpe meg ny ram, og nå ligger den ødelagte brikken her på hylla.

Håper min lille historie rører flere hjerter, og at ingen noengang kjøper noe på komplett mer.

Da har du kjøpt feil type ram som ikke passer på ditt og din kamerats hovedkort. Det er ikke bare å kjøpe RAM skjønner du. Du må kjøpe en som passer ditt hovedkort. Ring Komplett, fortell hvilket hovedkort du har så finner de RAM som passer til deg.

"...og at ingen noengang kjøper noe på komplett mer." Nei, klart vi ikke gjør det når DU har gjort en feil.

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-07-19 12:47, Afseth skrev:

Quote:

Da har du kjøpt feil type ram som ikke passer på ditt og din kamerats hovedkort. Det er ikke bare å kjøpe RAM skjønner du. Du må kjøpe en som passer ditt hovedkort. Ring Komplett, fortell hvilket hovedkort du har så finner de RAM som passer til deg.

"...og at ingen noengang kjøper noe på komplett mer." Nei, klart vi ikke gjør det når DU har gjort en feil.

kan du ikke lese at han stakk for å kjøpe seg ny RAM, den virket :smile:

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-07-17 03:51, macos skrev:

10 dagrs angrefrist gjelder ikke for ødelagt vare.

Du skal få bytta den uten problemer om den skadet :smile:

Er det 10 dagers angrefrist nå? Jeg solgte maskina mi for et halvt år siden og slo opp i kjøpsloven. Der sto det 30 dager.

Loven er vel endret nå sikkert?

Sveinl.

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-07-19 12:53, [sETE] skrev:

kan du ikke lese at han stakk for å kjøpe seg ny RAM, den virket :smile:

Da kjøpte han vel riktig RAM denne gangen da :smile:

Evt. så har han fått annen type RAM enn han ba om første gangen. Denne muligheten bør han lufte for de som tester den, så finner de ut om det er en annen type RAM enn den han skal ha. Dette er eneste muligheten jeg ser til at den skal fungere hos Komplett når den ikke fungerer hos han.

Lenke til kommentar

Quote:

Jovisst rører denne historien hjertet mitt! Hvorfor skal alle dømme nettbutikker nor(d) og ned når det mest sannsynlig ikke er nettbutikken som har skylda?

Det er selvsagt alltid trist når komponenter ikke fungerer, men hvis det viser seg at du har kjøpt FEIL ram, så tar du vel tilbake det om "aldri mer komplett".

Syns du skal ta kontakt med Komplett jeg. Enten på telefon eller mail. En høflig tone i telefonen og du får sikkert god kundebehandling!

Angående angrerett; Databutikken skrev det jeg alltid har trodd; Ja, du har alltid 14dagars ångerrätt... Men alle kan ta feil.

Edit; ventet du 3 uker på maskinen sa du? Det er litt mye, selv om det er sommerferie :grin: Var alle varene på lager da du bestilte?

[ Denne Melding var redigert av: havegg på 2002-07-19 19:33 ]

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-07-19 19:16, B|Real skrev:

Quote:

byggeren skrev (2002-07-19 13:15):

Det er 14 dagers angrefrist.

Ref §18 i

Må nokk rette deg der.

Arngrefristloven sier at du kan angre innen "rimelig" tid.

Altså den gir ikke noe x antall dager men innen for et rimelig tidspunkt etter kjøpet.

Må nok rette deg der jeg også. Det er 14 dagers angrerett jf angrerettloven § 11 http://www.lovdata.no/all/tl-20001221-105-004.html

Lenke til kommentar

/Me ler av folk som har problemer hos Komplett. Går det ann? :???:

Har kjøpt over 20 pakker hos Komplett, og da er det snakk om vel over 50 komponenter. Bare 1 Abit KR7A-RAID har vært defekt. (Ikke så defekt at jeg kunne fortsette å bruke det uten å bli plaget av det.) Og den sendte jeg inn og fikk ett nytt i løpet av utrolig kort tid. Pakkene kommer i løpet av 3-4 dager etter bestilling sent en kveld. :grin:

Så jeg har ingenting å utsette på Komplett og syns synd på de som ikke gjør annet enn å bitche og whine fordi de aldri blir fornøyd samme hva. :razz:

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-07-19 19:16, B|Real skrev:

Quote:

byggeren skrev (2002-07-19 13:15):

Det er 14 dagers angrefrist.

Ref §18 i

Må nokk rette deg der.

Arngrefristloven sier at du kan angre innen "rimelig" tid.

Altså den gir ikke noe x antall dager men innen for et rimelig tidspunkt etter kjøpet.

Jeg må visst rette litt jeg også ... :wink: Det er nok REKLAMASJON du blander med. Ved kjøp over internett er det 14 dager som gjelder når det er snakk om god gammeldags angring. (Med dørsalg ol. hvor handelen er gjennomført utenfor selgers faste salgssted, så er det 30 dager) Derimot ... gjelder dette en REKLAMASJON, f.eks en harddisk er ødelagt. Da en harddisk skal vare i mer enn tre år, så har du inntil 5 års reklamasjonrett på den ødelagte harddisken. Men du må reklamere til selger innen rimelig tid, med den nye kjøpsloven tror jeg det er 3 mnd fra du oppdager feilen. Du kan liksom ikke komme med en disk og si : "Hei, jeg vil reklamere på denne disken som gikk istykker for 3 år siden ..."

Lenke til kommentar

Quote:

Ja, for du kunne ikke tenke deg at kanskje de ikke hadde alt på lager eller at muligens Posten rota? Neida, det er Komplett som er synderen! :razz:

Quote:

Jeg fant en vond M i M pakken jeg kjøpte i en OBS butikk, så jeg vil at INGEN noen gang kjøper NOEN som helst hos OBS lenger. :razz:

Hvorfor skal folk slutte å kjøpe ting bare fordi du har vært uheldig?

Jeg ble IKKE rørt å vil fortsette å kjøpe hos Komplett. :smile:

Lenke til kommentar

Et fett om det er 10 dager eller 14 dager eller x dager innenfor rimligheten.

Her dreier det seg om ødelagt vare og da er det ikke angrefristloven som gjelder :smile: Da gjelder garantien og den er vel 6 mnd, 1 år, 2 år 5 år alt ettersom hvilken vare det gjelder :smile:

Lenke til kommentar

Dersom du har kjøpt noe som ikke kompatibelt med ditt system, skal du kunne få byttet det hos komplett. Det står det hvis du ser på retningslinjene for retur av kjøpte varer. Prøv dette, og du har sannsynligvis litt ekstra RAM for systemet ditt. :wink:

Lenke til kommentar

Kjøpte hk og ram hos komplett og det funka ikke så ringte jeg dem og de ga meg et returnummer som de sa var på angrefristen så det skulle vere greit, kjøpte så et annet hk siden de ikke hadde det samme som det jeg retunerte, nå er det gått 3 uker og da sender de meg et nytt hk og rambrikkene med den argumentasjonen att det var ikke et angrefristnummer jeg hadde så derfor er jeg nødt til å kjøpe det kortet også, jeg hadde vel ikke kjøpt nytt kort hos dem vist jeg måtte ta erstatningskort for det som var feil på, det er jo liten vits i å ha to kort men det vil de ikke høre på.Har bestemt meg for å sende saken til forbrukernemden så får vi ta en retslig tvist på dette, jeg er ivertfall ferdig med komplett for altid da jeg anser dette som ren svindel

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Quote:

Den 2002-07-21 21:13, Snekker`n skrev:

Kjøpte hk og ram hos komplett og det funka ikke så ringte jeg dem og de ga meg et returnummer som de sa var på angrefristen så det skulle vere greit, kjøpte så et annet hk siden de ikke hadde det samme som det jeg retunerte, nå er det gått 3 uker og da sender de meg et nytt hk og rambrikkene med den argumentasjonen att det var ikke et angrefristnummer jeg hadde så derfor er jeg nødt til å kjøpe det kortet også, jeg hadde vel ikke kjøpt nytt kort hos dem vist jeg måtte ta erstatningskort for det som var feil på, det er jo liten vits i å ha to kort men det vil de ikke høre på.Har bestemt meg for å sende saken til forbrukernemden så får vi ta en retslig tvist på dette, jeg er ivertfall ferdig med komplett for altid da jeg anser dette som ren svindel

Er totalt enig med deg...

har erfaringer med Komplett som tilsier at de svindler og bedrar..

email support kontra tlf.support sier to helt forskjellige ting.

Lenke til kommentar

Så sikker er du Jazzmaster? Du vet virkelig hva du prater om skjønner jeg. Ja jeg er helt enig med deg. En bedrift som omsetter for nærmere 1 milliard de er en gjeng med svindlere og røverpakk. Den var god. Hvor får du det fra? Du har virkelig drevet research skjønner jeg og virkelig gått inn i sømmen på hva de driver med. Jeg er virkelig stolt over hva du skriver og mener. Du er en person jeg virkelig kunne tatt en god diskusjon med..........NOT!!!!!!!!!

Håper du vokser det fra deg snart og opptrer mer seriøst. Og nei jeg har ikke opptrett seriøst ovenfor deg her, men det skal vel enda mere til før du skjønner poenget mitt.

Lenke til kommentar

Hvorfor er det så mange som klager på de som har hatt dårlig erfaring med komplett? Det er vel lov å ha en mening! Jeg har selv hatt utrolig dårlig erfaring med kundeservicen til komplett og kommer antageligvis ikke til å handle der mer. Men det er min erfaring!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...