pcsuper Skrevet 28. mai 2005 Del Skrevet 28. mai 2005 Hei. Jeg trenger hjelp meg å kode et hjemmeside designe noen har laget til oss! Jeg får satt sammen hele designet , mn jeg får ikke til å skrive over bilde f.esk. Noen som kan hjelpe meg med dette? Takk på forhånd Lenke til kommentar
Equerm Skrevet 28. mai 2005 Del Skrevet 28. mai 2005 men jeg får ikke til å skrive over bilde f.esk. Det går ikke an å skrive oppå et bilde, så lenge du ikke har det som background-image på en div e.l. i css så kan du skrive i diven Lenke til kommentar
tomahg Skrevet 28. mai 2005 Del Skrevet 28. mai 2005 men jeg får ikke til å skrive over bilde f.esk. Det går ikke an å skrive oppå et bilde, så lenge du ikke har det som background-image på en div e.l. i css så kan du skrive i diven Med absolutt posisjonering funker det vel fint å skrive over bilder... Lenke til kommentar
Equerm Skrevet 29. mai 2005 Del Skrevet 29. mai 2005 men jeg får ikke til å skrive over bilde f.esk. Det går ikke an å skrive oppå et bilde, så lenge du ikke har det som background-image på en div e.l. i css så kan du skrive i diven Med absolutt posisjonering funker det vel fint å skrive over bilder... Ja men det er vel muligens enklere å gjøre det på den måten så slipper du eventuelle feilposisjoneringer det kan medføre seg? Lenke til kommentar
pcsuper Skrevet 29. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 29. mai 2005 mn hvordan gjør jeg det i CSS file er ny med dette !? Lenke til kommentar
Marvil Skrevet 29. mai 2005 Del Skrevet 29. mai 2005 Du setter som Equerm sier bildet som bakgrunn, så setter du inn teksten. Vansklelig å forklare om du ikke har peil på dette, da er det lite annet å gjøre for deg enn å begynne å lese litt på www.htmldog.com samt www.w3schools.com. Lenke til kommentar
Equerm Skrevet 29. mai 2005 Del Skrevet 29. mai 2005 Ikke det den vart noe spesielt pen men jeg mekka et lite eksempel til deg Lenke til kommentar
fjuriess Skrevet 31. mai 2005 Del Skrevet 31. mai 2005 I cssfilen : heisann { background-image: url("heibilde.jpg"); } I HTML: <div id="heisann">Whatever som står oppå heibildet.jpg.</div> Men om du ikke kan HTML eller CSS er dette kanskje ikke så lett. Begynn med å lære deg dette, også kode et helt design. Lenke til kommentar
pcsuper Skrevet 3. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 3. juni 2005 noen som kunne kode designe mitt gratis?? det er ikke stor så det skulle vel sikker gå fort! Lenke til kommentar
Equerm Skrevet 4. juni 2005 Del Skrevet 4. juni 2005 noen som kunne kode designe mitt gratis??det er ikke stor så det skulle vel sikker gå fort! Tviler jeg egentlig på. Men om det er et veldig enkelt så kan du legge ut bildet av det så kanskje noen gidder.. Lenke til kommentar
pcsuper Skrevet 4. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 4. juni 2005 ok mn vis noen kan skjekke innpå denne siden. Så går du til kaptitel 9. og der står det åsen man skal komme slicing, mn jeg skjønner ikke det marquee tool (M) greiene at man skal merka av også lagre. vis noen hadde hjulpet meg med det hadde jeg klart resten sjøl ! Lenke til kommentar
Equerm Skrevet 4. juni 2005 Del Skrevet 4. juni 2005 ok mn vis noen kan skjekke innpå denne siden.Så går du til kaptitel 9. og der står det åsen man skal komme slicing, mn jeg skjønner ikke det marquee tool (M) greiene at man skal merka av også lagre. vis noen hadde hjulpet meg med det hadde jeg klart resten sjøl ! Du lager bildet så stort du skal ha det, så sette du der som bakgrunn på en div om det for eksempel er content, forklar hva du ikke skjønner da Lenke til kommentar
pcsuper Skrevet 4. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 4. juni 2005 jeg fikk det til ved hjelp av en side!! Mn takk for alle svar se på den på www.teamroe.com . Mn pliz vis dere skal klage på engelsken . Så skriv hva som er feil og hva som skal vært riktig! Lenke til kommentar
objorkum Skrevet 4. juni 2005 Del Skrevet 4. juni 2005 (endret) Kan jo begynne med å sei at "her" på norsk skal vere "here" på engelsk og ikkje "her", som betyr "hennes". Her it wil come SHOTBOXWhen vi get that Burde vel vere noko som: A shoutbox will come here when someone makes it for us, since we don't have the skills to make it ourself. You wont your affilates her?? Betre: Do you want your affiliates here? Endret 4. juni 2005 av objorkum Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå