[-GoMp-] Skrevet 28. mai 2005 Del Skrevet 28. mai 2005 Hei! Har i det siste sittet og siklet over grafikken som man kan se på trailere fra spill som kommer på Playstation3 og Xbox360. Grafikken er jo helt vill! Ser 100% ekte ut flere steder - råbra! Spørsmålet mitt er om det er lenge til vi kan se slike spill dukke opp (og yte bra) på PC? Nå er det jo like før ATi lanserer sin R520, og liker før nVidia lanserer sin G70. Med et av disse grafikkortene, og en rimelig god prosessor samt rikelig med DDR(2?) ram, vil det da ta lang tid før vi får se spill som tilsvarer PS3 og Xbox360's grafikk? Jeg mener, f.eks. Need For Speed: Most Wanted er jo annonsert for PC også.. Takk for svar og spekulasjoner! Lenke til kommentar
Blaz3r Skrevet 28. mai 2005 Del Skrevet 28. mai 2005 g70 osv vil knuse xbox2 og ps3.....sånn er det bare, pc ligger altid langt foran konsoller, så jeg ser ikke vitsen med konsoller egentlig. min mening er det for de som er amatører og ikke skjønner en pc. Lenke til kommentar
_crs_ Skrevet 28. mai 2005 Del Skrevet 28. mai 2005 Det meste som er vist av spill til PS3 og Xbox360 er jo forhånds-animert video. Forventingene er altfor høye til hva som kommer til å bli neste generasjons in-game grafikk, både på de nye konsollene så vel som på PC. For min del tror jeg ikke spranget fra dagens grafikk til de nye konsollene blir alt for stort, regnestykket går rett og slett ikke opp. De nye konsollene skal være kraftigere enn de fleste PC'er i dag, men de skal koste mange ganger mindre. Jeg tror spranget fra dagens beste spill-grafikk på PC til de neste konsollene blir noe ala spranget fra første Half-Life / Quake 2 til Half-Life 2 / Farcry / Doom 3. Og gameplay kommer til å gjøre et like lite sprang. Trond Lenke til kommentar
SebRam Skrevet 28. mai 2005 Del Skrevet 28. mai 2005 Konsollene begynner å ligne bare mer og mer på PC nå til dags. Slik grafikk som XBOX 360 vil få, kan du nå i dag få på PC. Screenshots lyver nokså mye spør du meg. Jeg skal se en ingame film, før jeg tror noe som helst Lenke til kommentar
apwr Skrevet 28. mai 2005 Del Skrevet 28. mai 2005 Jeg skal se en ingame film, før jeg tror noe som helst Det ligger jo mangfoldige "in-game"-filmer ute på nett allerede. Lenke til kommentar
apwr Skrevet 28. mai 2005 Del Skrevet 28. mai 2005 g70 osv vil knuse xbox2 og ps3.....sånn er det bare, pc ligger altid langt foran konsoller, så jeg ser ikke vitsen med konsoller egentlig. min mening er det for de som er amatører og ikke skjønner en pc. Dersom du tar en titt på spesifikasjonene til XBOX360 og PS3 vil du raskt innse at disse konsollene ligger et hav over det dagens datamaskiner har å tilby. I dette tilfellet ligger ikke PC langt foran konsollene, det er nemlig motsatt. Hvordan kan du si at konsoller er for amatører som ikke skjønner en PC? Det er noe av det dummeste jeg har hørt... Lenke til kommentar
Gromit Skrevet 28. mai 2005 Del Skrevet 28. mai 2005 Tror nok vi må vente lenge til vi får en PC med Cell arkitektur ( 7 kjerner) og som bruker 3,2 Ghz XDR minne... Sony påstod jo at Killzone 2 filmen var ingame. Stemmer det så vil nok PCen slite litt med å ta igjen ja. Lenke til kommentar
MistaPi Skrevet 28. mai 2005 Del Skrevet 28. mai 2005 g70 osv vil knuse xbox2 og ps3.....sånn er det bare, pc ligger altid langt foran konsoller, så jeg ser ikke vitsen med konsoller egentlig. min mening er det for de som er amatører og ikke skjønner en pc. Det er nok heller du som ikke skjønner deg på konsoll og de fordelene og underholdningen dem kan gi. G70 vil etter ryktene bygges på 110nm prosess og klokkes til 430MHz, mens RSX (PS3) vil bygges på 90nm prosess og klokkes til 550MHz. Ellers vil jeg tro at de er ganske like. C1 (Xbox360) skal ha ganske stor fleksibilitet og gå over SM3.0 med en unified shader arkitektur, noe som ikke kommer til PC før seint 2006 eller 2007. Når det gjelder CPU kraft vil nok disse konsollene ha en fordel fremover, spesielt med tanke på FP ytelsen til Cell. I tillegg til dette har ikke en konsoll et tungt operativsystem kjørene i bakgrunnen med de restriksjonene det medfører, samt en konsoll er også et lukket system der utviklerene kan optimalisere for akkurat den hardwaren de har. Men det vil selvfølgelig komme spill til PC med fantastisk bra grafikk, bl.a vil både Gears of War og Oblivion komme også til PC. Faktisk vil disse nye konsollene gi PC et stort boost grafikk messig. Lenke til kommentar
MistaPi Skrevet 28. mai 2005 Del Skrevet 28. mai 2005 Sony påstod jo at Killzone 2 filmen var ingame. Stemmer det så vil nok PCen slite litt med å ta igjen ja. Det var neppe ingame. Sony sa vel noe som at "this is what could be done". Men hvorvidt det stemmer gjenstår å se. Jeg har mine tvil. Lenke til kommentar
bj0rnar Skrevet 28. mai 2005 Del Skrevet 28. mai 2005 g70 osv vil knuse xbox2 og ps3.....sånn er det bare, pc ligger altid langt foran konsoller, så jeg ser ikke vitsen med konsoller egentlig. min mening er det for de som er amatører og ikke skjønner en pc. Ja ikke sant... Vis meg en consumer-pc som har over 2 terraflopp å briljere med du Lenke til kommentar
kjeLL// Skrevet 28. mai 2005 Del Skrevet 28. mai 2005 g70 osv vil knuse xbox2 og ps3.....sånn er det bare, pc ligger altid langt foran konsoller, så jeg ser ikke vitsen med konsoller egentlig. min mening er det for de som er amatører og ikke skjønner en pc. hva er det du snakker om.. har aldrig sett et spill som er bedre på pc en på konsoller sett i forhond til HW den har utdelt.. kan tenke meg att MYE lettere å lage et spill som yter maks av HW til en spilkonsoll. + at spillkonsoller ikke har et os i bakgrunnen som ligger å suger kraft unødig. dermed får du MYE mer spillmaskin pr krone. Lenke til kommentar
z00l Skrevet 28. mai 2005 Del Skrevet 28. mai 2005 For å si det slik: Innen den tid du finner PS3 i butikkene her i Norge, kommer grafikk-kortene på PC'en fortsatt til å være bedre! Klart jeg er imponert over grafikken som tilbyes på de nye konsollene, men tror PC'ene kommer til å trone toppen innen markedsdag. Ser heller ikke at disse konsollene kommer til å bli av den billige sorten. -z00l- Lenke til kommentar
apwr Skrevet 28. mai 2005 Del Skrevet 28. mai 2005 (endret) Det tror jeg neppe! XBOX360 skal jo etter planen komme i salg før jul. Endret 28. mai 2005 av apwr Lenke til kommentar
gamerman Skrevet 28. mai 2005 Del Skrevet 28. mai 2005 Xbox360 grafikk får du til pc nå tildags men ps3 ligger et steg forran pc nå Men pc ligger nok forran ps3 når den blir lansert Lenke til kommentar
Lovo Skrevet 28. mai 2005 Del Skrevet 28. mai 2005 Xbox360 grafikk får du til pc nå tildags men ps3 ligger et steg forran pc nå Men pc ligger nok forran ps3 når den blir lansert Hvordan vet du dette? Har du sett Xbox360 in action? Hva er det du basserer disse utsagnene på? Xbox ble solgt med underskudd, og microsoft satset heller på å tjene inn pengene andre steder. (spill, live, kontroller etc.) Derfor kan du få en maskin med rå specs til en rimlig penge. Dette trur jeg vil være ganske likt det som kommer til å skje med Xbox 360 og PS3. Lenke til kommentar
Blaz3r Skrevet 28. mai 2005 Del Skrevet 28. mai 2005 g70 osv vil knuse xbox2 og ps3.....sånn er det bare, pc ligger altid langt foran konsoller, så jeg ser ikke vitsen med konsoller egentlig. min mening er det for de som er amatører og ikke skjønner en pc. Dersom du tar en titt på spesifikasjonene til XBOX360 og PS3 vil du raskt innse at disse konsollene ligger et hav over det dagens datamaskiner har å tilby. I dette tilfellet ligger ikke PC langt foran konsollene, det er nemlig motsatt. Hvordan kan du si at konsoller er for amatører som ikke skjønner en PC? Det er noe av det dummeste jeg har hørt... fordi det eneste man kan gjøre med en konsoll, er å skru den av og på, det er det liksom....blir jo lei konsollen etter 2 mnd liksom....og hvorfor da velge en konsoll når man kan få en pc...pc er jo mye bedre og mer avansert på alle måter. Lenke til kommentar
jonas27389 Skrevet 28. mai 2005 Del Skrevet 28. mai 2005 g70 osv vil knuse xbox2 og ps3.....sånn er det bare, pc ligger altid langt foran konsoller, så jeg ser ikke vitsen med konsoller egentlig. min mening er det for de som er amatører og ikke skjønner en pc. Dersom du tar en titt på spesifikasjonene til XBOX360 og PS3 vil du raskt innse at disse konsollene ligger et hav over det dagens datamaskiner har å tilby. I dette tilfellet ligger ikke PC langt foran konsollene, det er nemlig motsatt. Hvordan kan du si at konsoller er for amatører som ikke skjønner en PC? Det er noe av det dummeste jeg har hørt... fordi det eneste man kan gjøre med en konsoll, er å skru den av og på, det er det liksom....blir jo lei konsollen etter 2 mnd liksom....og hvorfor da velge en konsoll når man kan få en pc...pc er jo mye bedre og mer avansert på alle måter. Greit nok. PC kan brukes til alt mulig. Men, konsoller begynner å bli litt mer enn bare spillmaskiner. PS2 og XBOX har jo i dag muligheten for å koble seg online. Jeg har ikke fulgt så altfor godt med på XBOX 360 og PS3 men, det kommer nok sikkert noen nye funksjoner tenker jeg. Om ikke med en gang, så 1/2 til 1 år etter lansering. Dette er en typisk PS- vs. Spillkonsolldiskjusjon. Hvis man vil spille kjøp enten konsoll eller pc, i dag er det så godt som like bra og det blir jo bare bedre med de nye modellene. Hvis man vil gjøre mer enn å spille, kjøp PC. Jeg for min del må ha PC og syntes ikke det svarer seg å kjøpe en spillkonsoll når de aller fleste spill gis ut til PC også... Min mening. Ha en god helg! Lenke til kommentar
apwr Skrevet 28. mai 2005 Del Skrevet 28. mai 2005 Husk at en PC som er i stand til å kjøre spill med høyt detaljnivå vil koste flerfoldige tusen kroner, mens en spillkonsoll som utfører de samme oppgavene minst like bra kan du kjøpe kun får noen få lapper. Så det er ingen tvil om hva som gir mest valuta for pengene spillmessig! Lenke til kommentar
Åsmund Skrevet 28. mai 2005 Del Skrevet 28. mai 2005 er vel enklere med konsoll. putt i spillet og det virker. Slik er det ikke med pc. Jeg vet ikke hvor fort utviklingen går men det er vel enklere å oppgradere en pc framfor en konsoll..om du kan oppgradere en konsoll i det hele tatt. Men kansje det kommer en ny konsoll som er bedre og billigere enn å oppgradere pc-en..jeg vet ikke. Lenke til kommentar
[-GoMp-] Skrevet 28. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 28. mai 2005 g70 osv vil knuse xbox2 og ps3.....sånn er det bare, pc ligger altid langt foran konsoller, så jeg ser ikke vitsen med konsoller egentlig. min mening er det for de som er amatører og ikke skjønner en pc. Det er nok heller du som ikke skjønner deg på konsoll og de fordelene og underholdningen dem kan gi. G70 vil etter ryktene bygges på 110nm prosess og klokkes til 430MHz, mens RSX (PS3) vil bygges på 90nm prosess og klokkes til 550MHz. Ellers vil jeg tro at de er ganske like. C1 (Xbox360) skal ha ganske stor fleksibilitet og gå over SM3.0 med en unified shader arkitektur, noe som ikke kommer til PC før seint 2006 eller 2007. Når det gjelder CPU kraft vil nok disse konsollene ha en fordel fremover, spesielt med tanke på FP ytelsen til Cell. I tillegg til dette har ikke en konsoll et tungt operativsystem kjørene i bakgrunnen med de restriksjonene det medfører, samt en konsoll er også et lukket system der utviklerene kan optimalisere for akkurat den hardwaren de har. Men det vil selvfølgelig komme spill til PC med fantastisk bra grafikk, bl.a vil både Gears of War og Oblivion komme også til PC. Faktisk vil disse nye konsollene gi PC et stort boost grafikk messig. Så sånn som det ser ut, så mener du at PS3 og Xbox360 vil ha mulighet til å gi mye bedre grafikk in-game enn dagens PC-er? (inkludert PC-er med G70/R520?) Hvor "fantastisk bra" grafikk vil Geras of War og Oblivion gi? *nysgjerrig på hva han kan vente seg* Husker ikke hvem som skrev at alle trailere var pre-recordet, men jeg må si at jeg er uenig i det. Greit, det er helt ferske trailere, og man har selvfølgelig lov til å tvile på Killzone 2 traileren. Men se for eksempel på Need For Speed:Most Wanted! Det er in-game, med speedometer og hele pakka, og utifra det tror jeg at Killzone og mange andre trailere er mer in-game enn hva de fleste tror (-minus tekken6). Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå