Gå til innhold

Skjermkortet ble ødelagt

Anbefalte innlegg

Jeg var så flink at jeg greide å knekke en ting på mitt ATI Radeon 9800pro-kort. Jeg skulle plugge inn strømkabelen da en kjølerlignende sak rett bak hullet til strømmen knakk.. Jeg prøvde å starte opp, men fikk bare masse farger på skjermen, er dette mulig å levere til reparasjon, eller må jeg skaffe meg et nytt sk? Tingen jeg knakk hadde 9 "finner", og lignet som sagt på en kjøler.. Noen som kan hjelpe?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

maslaksen:

Nå som du først har den kjøleren av; kan du poste hva som står preget på toppen av den?

Antagelig en mosfet, kortet skal virke uten kjøling på denne..Undersøkte noen gamle R9700 & R9800 og et x800 jeg har liggende; ingen av de har tilsvarende komponent plassert der.

Lenke til kommentar

Jeg tviler egentlig på at det er garanti, i og med at jeg var så smart å greide å knekke den selv.. Faen, man lærer av sine feil :p Det var ikke bare kjøleren, men no plastgreier som ramme rundt to metaldingser.. hehe, blir mye greier og dingser fordi jeg ikke har peil ;)

Lenke til kommentar

Jeg skal ta noen bilder i morgen, eh senere i dag ;) Skal finne fram et kamere fra en skuff et sted. Takker for svar, og håper dere kan hjelpe meg. Blir litt lettet når dere "har trua" :p Men hvordan skal jeg få lagt ut bilder? Man kan jo bare poste filer på 200 k eller noe.. Dette må jeg vite før jeg kan poste bilder.

Lenke til kommentar
Jeg skal ta noen bilder i morgen, eh senere i dag ;) Skal finne fram et kamere fra en skuff et sted. Takker for svar, og håper dere kan hjelpe meg. Blir litt lettet når dere "har trua" :p Men hvordan skal jeg få lagt ut bilder? Man kan jo bare poste filer på 200 k eller noe.. Dette må jeg vite før jeg kan poste bilder.

Crop bildene mest mulig, lagre de i JPEG format, om forminskin må til gjør det. Deretter legger du ved bilden ved å trykke på: Vedlagt fil, så velger du filen som du har lagret på maskina :yes:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...