maslaksen Skrevet 28. mai 2005 Del Skrevet 28. mai 2005 Jeg var så flink at jeg greide å knekke en ting på mitt ATI Radeon 9800pro-kort. Jeg skulle plugge inn strømkabelen da en kjølerlignende sak rett bak hullet til strømmen knakk.. Jeg prøvde å starte opp, men fikk bare masse farger på skjermen, er dette mulig å levere til reparasjon, eller må jeg skaffe meg et nytt sk? Tingen jeg knakk hadde 9 "finner", og lignet som sagt på en kjøler.. Noen som kan hjelpe? Lenke til kommentar
Vargtass Skrevet 28. mai 2005 Del Skrevet 28. mai 2005 Kan du ta et bilde av dette, og poste det her? Eventuelt finn et bilde på web'n og forklare utifra det? mvh r. Lenke til kommentar
maslaksen Skrevet 28. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 28. mai 2005 Legger ved et bilde. Håper dette kan forklare litt mer. Den svarte tingen ser ut til å fungere som en jumper også. Lenke til kommentar
maslaksen Skrevet 28. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 28. mai 2005 Har bilde men får ikke posta det.. Lenke til kommentar
maslaksen Skrevet 28. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 28. mai 2005 http://overklokking.no/art.php?artikkelid=15606 - her er hvertfall bildet. Du ser en svart ting omtrent øverst i høyre hjørne, om trent rett bat strøminntaket. Den er knekt Lenke til kommentar
maslaksen Skrevet 28. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 28. mai 2005 http://overklokking.no/skjermkort/radeon98...vref_kabler.jpg Her er et annet bilde. Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 28. mai 2005 Del Skrevet 28. mai 2005 Edit er ein fin ting Ser ut som ein kjølar for ein komponent, er det berre den delen som er laus? KAnskje den er så følsom at den blir overvarma med ein gang. Lenke til kommentar
maslaksen Skrevet 28. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 28. mai 2005 Hehe, den er ikke laus, det er "av" Ser ut som den har vært limt fast. Jeg lurer på om det er lurt å prøva å lime den med vanlig superlim? Lenke til kommentar
Makky Skrevet 28. mai 2005 Del Skrevet 28. mai 2005 Hehe, den er ikke laus, det er "av" Ser ut som den har vært limt fast. Jeg lurer på om det er lurt å prøva å lime den med vanlig superlim? ikke superlim, bruk kjølepasta eller "thermal tape" Lenke til kommentar
Vargtass Skrevet 28. mai 2005 Del Skrevet 28. mai 2005 Er det bare kjøleren (ram-sink) som falt av, eller tok den med seg komponenten i samme slengen? Lenke til kommentar
Ar`Kritz Skrevet 28. mai 2005 Del Skrevet 28. mai 2005 Hvis det kun hadde vært den kjølesaken, så hadde du nok ikke fått grafikkfeil med en gang. Jeg gjetter på at det er noe annet som er skadet i tillegg. Du kan prøve å feste saken igjen, sende inn skjermkortet og håpe det beste... Lenke til kommentar
Vargtass Skrevet 28. mai 2005 Del Skrevet 28. mai 2005 maslaksen: Nå som du først har den kjøleren av; kan du poste hva som står preget på toppen av den? Antagelig en mosfet, kortet skal virke uten kjøling på denne..Undersøkte noen gamle R9700 & R9800 og et x800 jeg har liggende; ingen av de har tilsvarende komponent plassert der. Lenke til kommentar
maslaksen Skrevet 28. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 28. mai 2005 Jeg tviler egentlig på at det er garanti, i og med at jeg var så smart å greide å knekke den selv.. Faen, man lærer av sine feil Det var ikke bare kjøleren, men no plastgreier som ramme rundt to metaldingser.. hehe, blir mye greier og dingser fordi jeg ikke har peil Lenke til kommentar
Vargtass Skrevet 28. mai 2005 Del Skrevet 28. mai 2005 Tror det kortet der lar seg reparere. Jeg skjønner forstatt ikke hva det er du har ødelagt, lån deg et digitalkamera og ta noen bilder! mvh r. Lenke til kommentar
Mala Skrevet 28. mai 2005 Del Skrevet 28. mai 2005 Blei ganske så nysgjerrig her eg også, har du ikkj ene mobil du kan te ett bilde med eller noe? :!: Lenke til kommentar
maslaksen Skrevet 29. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 29. mai 2005 Jeg skal ta noen bilder i morgen, eh senere i dag Skal finne fram et kamere fra en skuff et sted. Takker for svar, og håper dere kan hjelpe meg. Blir litt lettet når dere "har trua" Men hvordan skal jeg få lagt ut bilder? Man kan jo bare poste filer på 200 k eller noe.. Dette må jeg vite før jeg kan poste bilder. Lenke til kommentar
Mala Skrevet 29. mai 2005 Del Skrevet 29. mai 2005 Jeg skal ta noen bilder i morgen, eh senere i dag Skal finne fram et kamere fra en skuff et sted. Takker for svar, og håper dere kan hjelpe meg. Blir litt lettet når dere "har trua" Men hvordan skal jeg få lagt ut bilder? Man kan jo bare poste filer på 200 k eller noe.. Dette må jeg vite før jeg kan poste bilder. Crop bildene mest mulig, lagre de i JPEG format, om forminskin må til gjør det. Deretter legger du ved bilden ved å trykke på: Vedlagt fil, så velger du filen som du har lagret på maskina Lenke til kommentar
Vargtass Skrevet 4. juni 2005 Del Skrevet 4. juni 2005 Blir det noe av bildene maslaksen, eller er kortet lagt nederst i skuffen? mvh r. Lenke til kommentar
maslaksen Skrevet 5. juni 2005 Forfatter Del Skrevet 5. juni 2005 Kortet er nok lagt i skuffen gitt. Orker ikke bruke mer tid på det. Hadde et gammelt FX 5600 kort, så jeg overlever nok. Har ikke helt trua på at jeg greier å fixe det anyway.. Veldig irriterende =( Lenke til kommentar
Vargtass Skrevet 5. juni 2005 Del Skrevet 5. juni 2005 Synd, det kortet hadde vært mulig å få liv i igjen. mvh r. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå