judolf Skrevet 28. mai 2005 Del Skrevet 28. mai 2005 Prøver å få mine gamle vhs filmer inn på pcèn og redigere dem med pinnacle studio dv 8. Har koblet til med scart overgang til hvit, svart og gul ledning som passer i skjermkortet. Allt ser ut til å virke ok: Bilde og lyd kommer frem og det står "ready to capture" Med det samme jeg starter blir playerbildet svart og teksten CAPTURE ERROR kommer i en liten boks med rødt kryss. Hjeeeelp! Lenke til kommentar
lesko Skrevet 28. mai 2005 Del Skrevet 28. mai 2005 Sjekk opp om du tar "capture" i NTSF-format og ikke PAL Leif Lenke til kommentar
judolf Skrevet 28. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 28. mai 2005 Har nå prøvd begge alternativene, men det hjalp desverre ikke. Så fort jeg trykker ok for start capture kommer det opp en liten rute med "cature error" og et rødt kryss. Siden allt ser normalt ut med filmen som går synes det ut til være mystisk. Har også lagt inn nvida´s wdm driver. Har ikke så mye peil, men så at det var en her som foreslo det ved et lignende tilfelle. Lenke til kommentar
lesko Skrevet 29. mai 2005 Del Skrevet 29. mai 2005 Her ser det ut til at feilen ligger i den måten du vil overføre filmen din på. Ditt skjermkort får da neppe til å oversette de analoge signalene til digitales om Pinnacle trenger. Her må du sjekke om ditt skjermkort i det hele tatt er i stand til å ta inn filmen på den måten du ønsker, og hvis det gjør det til hvilket format. Og om det går, så er det kanskje lurt å legge dette direkte på harddisken utenom Pinnacle, og derifra bruke Pinnacle og hente inn filmen enten ved AVI-format eller mpeg.... Lenke til kommentar
judolf Skrevet 29. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 29. mai 2005 I dag fant jeg frem til Pinnacle´s support side og lastet ned Studio Patch 8.12.7 Dermed var problemet løst! Føler meg litt dum, men kjempeglad. Nå skal de gamle videoopptakene fra barna var små komme på dvd Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå