Xoduz Skrevet 28. mai 2005 Del Skrevet 28. mai 2005 (endret) Etter at min 180-dagers trial til Windows Server 2003 gikk ut, bestemte jeg meg for å installere Windows 2000 (som jeg eiger, istedet for piratkopi av XP). Jeg bruker en 36GB WD Raptor disk som systemdisk ©, upartisjonert, mens jeg har en 74GB Raptor (også upartisjonert) til å kjøre spill på(D), pluss en 200GB disk som blir brukt til lagring av diverse mediafiler. Denne disken er delt opp i 3 partisjoner(E, F og G). De to Raptor diskene kjører på S-ATA, mens 200GB-disken er vanlig IDE, og står oppført som master med en Plextor DVD brenner som slave. Og der er kun en IDE port på hovedkortet. I BIOS står IDE disken oppført som "disk 0", 36gb Raptor som "disk 1" og 74gb Raptor som "disk 2". Uansett: Først flyttet jeg over alle filene jeg ville beholde fra C: disken til partisjon nr 3 på 200gb-disken(G), før jeg startet PC'n på nytt og bootet fra Win2k-cden. Jeg reformaterte C partisjonen, og installerte Windows 2000 på den. CD'n jeg installerte fra har integrert både SP4 og så og si alle oppdateringer fra windows update frem til begynnelsen av mai. Jeg kjørte også windows update når jeg var ferdig å installere. Til min store overraskelse merker jeg da at når jeg går inn på Min Datamaskin - så har jeg bare C, D, E og F! Partisjon 3 på 200gig-disken er sporløst forsvunnet, og når jeg restarter PCn så begynner windows å kjøre CHKDSK/SCANDISK i oppstarten. Jeg aner ugler i mosen, for jeg vet av tidligere erfaring at CHKDSK/SCANDISK i oppstarten kan ødelegge mer enn det fikser. Og joda, den begynner å liste opp linje etter linje med "DELETING ORPHAN FILEBLAHBLAH" så jeg smeller inn reset-knappen og begynner å klø meg i hodet. Jeg tester Partition Magic 8, såvel som en demoversjon av "Stellar Phoenix NTFS" som visstnok skal kunne gjennopprette filer og partisjoner. Men ingen ting. Jeg går inn på Control Panel -> Administrative tools -> Computer Management og Disk Manager, og der står hele partisjon 3 oppført som "Unallocated". Nå aner jeg ikke hva jeg skal gjøre for å få orden på dette... Nå har jeg testet med Partition Magic 8 - men den fant ingen partisjoner å gjenopprette. Endret 28. mai 2005 av Xoduz Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå