Gå til innhold

Epox EP-9NPA+ Ultra finner ikke tastaturet.

Anbefalte innlegg

Jeg fikk de siste delene jeg manglet til min nye datamaskin i dag. Da jeg hadde satt sammen maskinen og slått den på, så kom jeg ikke så mye lenger. Maskinen nekter og reagere på tastaturet. Jeg har prøvd med to tastaturer som begge virker utmerket på den maskinen jeg skriver på nå. Når jeg starter maskinen så blinker det grønt i de tre lampene over numpaden, men det er det eneste livstegnet tastaturet gir ifra seg. Hovedkortet jeg har er:

Epox EP-9NPA+ Ultra

Jeg har bare prøvd med PS2 tastatur siden jeg ikke har noen USB tastatur.

Er det noen her som kan hjelpe meg. Det er så sinnsykt kjipt at d her skulle skje:(

Superkonge

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er uhyre sjelden at I/O-portene er kaputt på et hovedkort, så trolig er det en bagatell. Beste er å kjøre igang ei ny maskin med så få enheter som mulig (1 rambrikke, 1 cd-leser, 1 hdd, ingen tilleggskort o.s.v.).

Når enhetene er på plass og interne kontakter riktig koblet, Clear cmos før du setter i strømmen.

Lenke til kommentar

Nå har jeg prøvd å kjøre med en rambrikke. Har ikke noen andre kort jeg kan ta ut. Det hjalp ikke. Jeg prøvde også med en rambrikke fra den andre maskinen min som jeg vet at virker, men det hjalp heller ikke. Jeg resatte cmos før jeg koblet til strømmen. Er det noe annet jeg kan prøve?

Lenke til kommentar

hmm, det var da merkelig, sjekk:

- at cpu-vifta er koblet til rett header, og går riktig vei (høres ingen piip?)

- jumper på hdd og cd-leser

- om metallspon eller isopor er trykket inn i tastaturporten

Lenke til kommentar

Kontakten på CPUvifta er koblet til på riktig plass på hovedkortet. Jumpere og sånn ser riktig ut og jeg kan ikke finne noen slags greier inne i tastaturkontakten. Får vel sende hovedkortet i retur i morra da:( Noen som vet hvor lang tid det tar å få nytt ifra komplett?

Lenke til kommentar
Hva står det på "den lille displayen på hovedkortet da" ?

Det står "7F". I manualen står det at det dette under "7F":

Switch back to text mode if full screen logo is supported.

- If errors occur, report errors and wait for keys

- If no errors occur or F1 key is pressed to continue:

- Clear EPA or custromization logo

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...