Baker2 Skrevet 27. mai 2005 Del Skrevet 27. mai 2005 Noen som har forslag på tilbydere som kan levere bredbånd til meg/oss som bor litt i såkalte "gresslente" strøk, sliter med en linjelengde på 7100 meter fra nærmeste sentral og ikke noe håp om ny sentral nærmere. Har lett og lett, men kanskje noen her på forumet har en løsning, eller forslag til løsning.... Tar imot all hjelp med stor takk... Lenke til kommentar
geokri Skrevet 27. mai 2005 Del Skrevet 27. mai 2005 et alternativ kan være å sjekke om det er edge/3g dekning der du bor, bruker edge når jeg er hos foreldrene mine, slår glatt isdn linja demmes. bruker et kontant kort hos telenor til dette bruken, fyller jeg på med 500 og få 1000kr er jeg nede i 15 kr dagen for å bruke edge så mye jeg vil. Netcom tilbyr fri bruk for 499 for mnd Lenke til kommentar
Oberst2002 Skrevet 27. mai 2005 Del Skrevet 27. mai 2005 et alternativ kan være å sjekke om det er edge/3g dekning der du bor, bruker edge når jeg er hos foreldrene mine, slår glatt isdn linja demmes. bruker et kontant kort hos telenor til dette bruken, fyller jeg på med 500 og få 1000kr er jeg nede i 15 kr dagen for å bruke edge så mye jeg vil. Netcom tilbyr fri bruk for 499 for mnd hvilket 3G kort bruker du ? -oberst- Lenke til kommentar
geokri Skrevet 28. mai 2005 Del Skrevet 28. mai 2005 bruker ikke 3g, bruker 6230 med bluetooth til pcen Lenke til kommentar
Baker2 Skrevet 28. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 28. mai 2005 Vel, var ikke via mobil jeg hadde planer om da, mer i retning forslag på trådløst wan eller no......anybody? Please help.... Lenke til kommentar
Elgvenn2 Skrevet 29. mai 2005 Del Skrevet 29. mai 2005 http://www.swepet.com/norge/ Finnes også parabollevrandører der du kan sende returpakkene via satelitt. Husker ikke hva de kalte seg for øyeblikket, men da blir jo pingen nødvendigvis bli enda "høyere". Lenke til kommentar
Gjest Slettet-df17e Skrevet 29. mai 2005 Del Skrevet 29. mai 2005 (endret) Nå har du ikke fortalt oss hvor du bor, men sjekk www.h-nett.no. Som nevnt over er parabol en mulighet. Canal Digital leverer vel det tenker jeg EDIT: Litt offtopic må til Men 3G er noe jeg skal skaffe meg ja. Inet på laptopen sån ca hvor en jeg går Endret 29. mai 2005 av Slettet-df17e Lenke til kommentar
CrZy_T Skrevet 29. mai 2005 Del Skrevet 29. mai 2005 Vel, var ikke via mobil jeg hadde planer om da, mer i retning forslag på trådløst wan eller no......anybody? Please help.... Jeg vil faktisk si at 3G er en genial mulighet for alle som ikke kan få "vanlig" bredbånd over kabel. Du betaler 500,- pr mnd for ~384kbit. Lenke til kommentar
Baker2 Skrevet 29. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 29. mai 2005 (endret) Er slik at jeg bor i Eidsvoll, litt sør for Minnesund og øst for Vorma, har sjekka litt med dekning ang. 3G, men kan ikke se at det er noen dekning herover på det heller Anybody, trådløst av noe slag.....forslag Endret 29. mai 2005 av Baker2 Lenke til kommentar
Atypic Skrevet 29. mai 2005 Del Skrevet 29. mai 2005 Tja. Direksjonelle antenner, 5GHz. Burde ikke være noe problem å hoppe litt over koller og åser med et par slike. Koster jo litt da - vi satte opp en slik linje til en liten dal, og det gikk jo temmelig greit. Utstyret kom vel på rundt 20.000,- (Proxim). Det var for to basestasjoner og to mottak, vi måtte gjøre et hopp rundt et fjell for å komme inn i dalen. OK ping, 40-50 mot nix, ideelle forhold (noe det stort sett faktisk er). Ellers er jo en annen løsning rett og slett å flytte. Det går også veldig fint Lenke til kommentar
Baker2 Skrevet 29. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 29. mai 2005 Tja. Direksjonelle antenner, 5GHz. Burde ikke være noe problem å hoppe litt over koller og åser med et par slike. Koster jo litt da - vi satte opp en slik linje til en liten dal, og det gikk jo temmelig greit. Utstyret kom vel på rundt 20.000,- (Proxim). Det var for to basestasjoner og to mottak, vi måtte gjøre et hopp rundt et fjell for å komme inn i dalen. OK ping, 40-50 mot nix, ideelle forhold (noe det stort sett faktisk er). Ok, men hvor finner jeg noe info om dette, er litt grønn på dette området hehe Lenke til kommentar
Atypic Skrevet 29. mai 2005 Del Skrevet 29. mai 2005 http://www.comstor.no/default.asp?wci=main Svenske Comstor selger Proxim bl.a. Du får leite litt rundt. Lenke til kommentar
amplitude Skrevet 29. mai 2005 Del Skrevet 29. mai 2005 Et alternativ jeg venter på er ADSL via strømnettet. Langt ute i pereferien kan det se ut til å bli eneste alternativ. Det kan se ut som om Eidsiva Energi har god dekning i Hedmark og Oppland, uten at jeg vet så mye om dette. Eidsvoll faller vel akkurat på utsiden av utbyggingen......se kart Eidsiva Bredbånd Lenke til kommentar
Ligaya Skrevet 29. mai 2005 Del Skrevet 29. mai 2005 I løpet av 2006 kommer vel WIMAX (trådløst bredbånd) for fullt fra alle de største ISP'ene ..så da er det vel håp for de fleste tror jeg Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå