Alastor Skrevet 27. mai 2005 Del Skrevet 27. mai 2005 I dag sto det å lese i VG på forsiden at Eksperter advarer mot mobilvirus. Artikkelen finnes her: http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=104886 På DB.no er det i dag skrevet en blogg. Som reglerett driter ut artikkelen til vg..og poengterer en god del ting jeg også tenkte på da jeg leste artikkelen. Men hva synes dere om skremmeriet til vg? Ditt er farlig, datt er farlig, stråling er farlig, mobilvirus kommer også snart og tar deg. Blogg: http://www.dagbladet.no/weblogg/?show=blogg&id=4002000000593 Lenke til kommentar
Christian86 Skrevet 27. mai 2005 Del Skrevet 27. mai 2005 lo litt av den artikelen der. Ukentlig oppdages nye mobilvirus, og norske forhandlere har allerede begynt å få henvendelser fra fortvilte kunder som får mobilen ødelagt. Undres hvor mange henvendelser det er snakk om egentlig? Lenke til kommentar
Lurifaksen Skrevet 28. mai 2005 Del Skrevet 28. mai 2005 Undres hvor mange henvendelser det er snakk om egentlig? Det er snakk om ett tilfelle. På verdensbasis rundt 3. Det er så idiotisk at jeg ikke kan få det sagt. Dvs, jeg fikk sagt det til journalisten i en e-post . Han skyldte litt på at redaksjonen hadde klippet litt i artikkelen, slik at det hørtes skumlere ut enn det egentlig var... Er utrolig at vi får den samme leksen gang på gang. Det er vel rundt et år siden vi hørte dette første gang, og siden den gang har ingen sett et eneste virus. For en tid siden prøvde jeg å få tak i dette viruset for å teste hva det var for noe, men det viste jo seg å blir lettere tenkt enn gjort. Jeg jobbet i en og en halv time, men måtte til slutt gi opp. Selv ikke de skumleste piratsteder hadde viruset. Så vidt jeg vet har ikke Java-programmer muligheten til å gjøre vesentlige endringer i OS, så virus kommer nok ikke til å dukke opp på Java-telefoner. Ergo, er det kun Symbian-telefoner som har mulighet for å få virus - og som vi alle vet, må en lete lenge før en finner en person med en Symbian telefon. Og hvem gidder å skrive virus som ikke vil spre seg? Om ca 3 år tror jeg heller en slik artikkel hadde passet litt bedre. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå