Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Problem: Skjermen skrur seg av etter en viss tid

Anbefalte innlegg

Hei!

Tanten og onkelen min har problemer med pc'en sin. De kjører Windows 98, på en relativ gammel maskin.

Problemet er som følger:

Etter at de har brukt pc'en helt normalt, skrur plutselig skjermen seg av. Pc'en har en strømspare funksjon som heter "Power Save" og da kommer den opp og så blir skjermen svart.

Så må man skru av skjermen, og vente en stund før det er mulig å starte den igjen. Da kommer "Power Save" opp nok en gang, men da skrur skjermen seg av igjen.

Kan også tilføye at det lille lyset under Av/på knappen lyser oranje da, ikke grønnt som normalt.

Jeg tok en virus scan med AVG Antivirus Free Edition (7.0) og den fant 4 virus, som jeg slettet. Men problemet bare fortsatte. I sikker modus skjedde ikke dette problemet.

Jeg har ingen anelse om hvordan man fikser dette problemet, er det noen av dere som kan komme med tips.

Får å si en ting til slutt: Dette problemet dukket opp i går var det vell, og pc'en har fungert normalt til da. Det rare er også at selve pc'en funker, den skrur seg ikke av.

De får dessuten normalt bare opp "Power Save" når de skrur på pc'en og like før den avsluttes.

Noen som kan komme med tips om hvordan man kan fikse dette?

Kan det være "Power Save" funksjonen som forårsaker det hele? Hvordan skru av denne, hvis det er noen som vet det?

På forhånd takk for svar! :thumbup:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja du har sjekket for virus , men hva med spyware?

Angående power safe vet jeg ikke helt. Dersom det er et program som tar seg av dette bør du avinstallere den.

Vanlige strøm-innstillinger i windows er under start - control panel og power options så kan du fikle litt der.

Håper det hjelper :p

Lenke til kommentar
Ja du har sjekket for virus , men hva med spyware?

Angående power safe vet jeg ikke helt. Dersom det er et program som tar seg av dette bør du avinstallere den.

Vanlige strøm-innstillinger i windows er under start - control panel og power options så kan du fikle litt der.

Håper det hjelper :p

Kan hende det er spyware, fikk ikke tid til å sjekke det i går.

Det med power options, visste jeg om og skal se å få prøvd å få fiklet litt der.

Flere som kan komme med tips?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...