Gå til innhold

Sliced bilder til en hjemmeside, hvordan ordne?

Anbefalte innlegg

Hei.

Idag fikk jeg en jobb av en kamerat å fikse en hjemmeside for han, mot at jeg ble sponset med en del ting.

Jeg takket ja til dette, og han sendte meg en .rar fil. Denne fila inneholdt en mappe, Images, og en fil, index.html.

Vel, jeg trykket på index.html og så innholdet. En helt ferdig hjemmesidedesign. Jeg har da som jobb å lage innhold i dette designet. Men jeg har aldri brukt slicing-verktøyet i Photoshop, ganske enkelt fordi jeg ikke har Photoshop eller ImageReady, fordi jeg bruker Linux.

Også har jeg alltid koda sider som ikke består så mye av bilder, men heller HTML.

Så jeg har null anelse om hvordan man lager hjemmesider av en html-fil med full av tables og stappfull av bilder.

Her er designet, gjerne ta en kikk i koden :)

http://infums.com/cms/tiego/

kan noen hjelpe meg å komme i gang?

Jeg kan HTML, PHP og MySQL, så det blir egentlig ikke noe problem å kode. Trenger bare å vite hvordan jeg kan det. Jeg koder selv.

Takker for hjelp!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Men jeg har fiksa det nå, har bare en liten feil, og det har jeg spurt om i et annet tråd.

Du har langt i fra fikset det. Siden bryter med alle prinsipper som ligger til grunn bak HTML. I første innlegget her sier du at du kan HTML, men det er nok feil. Beklager å måtte skuffe deg.

Les hvorfor du ikke kan HTML på htmldog.com

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...