Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Registerreim Nissan Primera

Anbefalte innlegg

Hei!

Har kjøpt en Nissan Primera SLX 2.0l 1996-modell. Den har gått 147 000km. Serviceheftet er ikke utfylt etter 78 000km, og forrige eier viste ikke om registerreima var skiftet.

Ifølge instruksjonsboka skal registerreima byttes hver 100.00km. Er det noen måte jeg kan sjekke om den har blitt byttet siden den var ny?

Vidar

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Ifølge instruksjonsboka skal registerreima byttes hver 100.00km. Er det noen måte jeg kan sjekke om den har blitt byttet siden den var ny?

Hvis det ikke finnes dokumentasjon på det så er det nok ikke noe annet og gjøre enn og se på reima og se om den ser gammel ut. Meget usikkert og ikke til og anbefale, hvis din motor får havari av defekt reim er det ikke noen vits i og ta sjangsen på at den er byttet.

Lenke til kommentar
Kan hende den har kjede slik som min Primera SLX. Har en 98-modell med 2.0 l bensinmotor.

Mulig.. Det står tannreim i instruksjonsboka.. Er det mulig å se om den har blitt byttet hvis det er kjede da?

Vidar

Endret av vlangber
Lenke til kommentar
Mulig.. Det står tannreim i instruksjonsboka.. Er det mulig å se om den har blitt byttet hvis det er kjede da?

Kjeder holder svært lenge og de skal ikke byttes annet enn når de er utslitt og de holder normalt i hundretusenvis av kilometer.

Lenke til kommentar

Kjeder holder svært lenge og de skal ikke byttes annet enn når de er utslitt og de holder normalt i hundretusenvis av kilometer.

Stemmer. Min Primera, som jeg kjøpte for et par dager siden, har gått snart 123.000 km, så jeg begynte å lure på hvorfor registerreima ennå ikke var byttet. Ringte faktisk Nissans hovedkontor i Norge i dag og spurte hvilke intervaller man skal bytte vannpumpa og registerreima på. Fikk til svar at ingen av de to skulle byttes på min bil, med mindre jeg hørte ulyder eller de oppdaget slitasje på hovedkontrollen.

Hvordan er forresten drivknutene på bilen din?

Lenke til kommentar
Hei!

Har kjøpt en Nissan Primera SLX 2.0l 1996-modell. Den har gått 147 000km. Serviceheftet er ikke utfylt etter 78 000km, og forrige eier viste ikke om registerreima var skiftet.

Vidar

Jeg garanterer deg at du har kjede, alle 2 liter Primera bensin har det.

Motor kode; SR20----. Du har sikkert SR20De eller Di.

2.0 Diesel og 1,6 og 1,8 Bensin har reim. Derfor står det reim i boka di. Dette gjelder ikke din bil. Men du bør sjekke kjedet etter 200`000km. Eventuelt stramme det.

Er det P10 eller p11 du har?

Lenke til kommentar
Pratet med Nissan i dag, og de kunne bekrefte skyline sin post.. 2.0l bensin har kjede.. Så da slipper jeg å bytte den.. :-)

Flott. Det er vel en kostbar affære.. Fattern bytta på sin Golf TDI, tror det kom på 8k ellerno hos merkeverksted..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...