Gå til innhold

Vurderer vannkjøling, trenger hjelp

Anbefalte innlegg

Det han spurte etter var faktisk ytelse, ikke design.

Ingen har spurt etter ytelse. Du har heller ikke svart på om den yter bra eller dårlig.

Det han spurte om var erfaringer. Har du noen erfaring med exos 1 eller exos 2 kanskje? Hvis ikke syntes jeg du bør finne noen andre tråder å poste i.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Det han spurte etter var faktisk ytelse, ikke design.

Ingen har spurt etter ytelse. Du har heller ikke svart på om den yter bra eller dårlig.

Det han spurte om var erfaringer. Har du noen erfaring med exos 1 eller exos 2 kanskje? Hvis ikke syntes jeg du bør finne noen andre tråder å poste i.

La meg oppsummere litt:

Trådstarter spurte om Zalman sin kjøleløsning, men mente at den sansynligvis ble for dårlig, noe som jeg tyder i retning at han vil ha ytelse.

...

Sjefern kommer med et bilde av denne Exos2-greia, med link til versjon 1 hos komplett. Denne ble presentert som en meget god kjøler, kun fra bildet.

Trådstarter: "Den vil jeg ha!" sansynligvis KUN basert på bildet. Hvem vet om denne kjøler i det hele tatt?

Sjefern sier "Er ikke dette et komplett sett?", "HVA?" Han vet jo faktisk ikke hva det er fornoe han presenterer som en anbefaling.

Det kommer frem at komplett selger versjon 1 av denne dingsen, ikke versjon 2 slik det ble antydet.

Jeg går ut med en anbefaling om å ikke velge kjøling kun etter utseende, noe som det _definitivt_ kun er gjort når det gjelder denne saken.

Jeg vil forresten nevne at jeg har aldri nektet noen å kjøpe noe som helst, og jeg presenterte kun min mening, jeg sa ikke at det er den offisielle anbefalingen.

Endret av jonepet
Lenke til kommentar

Presantert som en meget god kjøler??? Det jag sa var.

Denne syntes jeg er sjef da
Jeg har aldri anbefalt den.

Jeg beklager at jeg tok feil på hva komplett solgte, men jeg legger litt av skylden på komplett.no som ikke har vært flinke til å legge ut bilde eller nærmere beskrivelse.

Og ut ifra testen jeg linket til er det faktisk en god kjøler. Har nå funnet en test på exos1 også og den virker heller ikke som et dårlig kjøp.

http://www.hardocp.com/article.html?art=Mzc2LDE=

Lenke til kommentar

Hold dere til saken da for faen.. Hvem bryr seg om hvordan den ser ut bare det kjøler bra? Hadde lett putta mette marit inn i kabinettet mitt om hun hadde kjølt bra.

EDIT: Eller oppå for den saks skyld.

Endret av maslaksen
Lenke til kommentar

Men on topic: hvordan får man slangene inn i selve kabinettet hvis exosen er oppå selve casen? Og skal man feste den eller skal den ligge løst oppå?

Har du sendt komplett mail sjefern? Post gjerne svaret her om du får no ;) Lurer nemlig på det samme.

Lenke til kommentar
Nå har jeg sendt mail til komplett og hørt hva jeg trenger for å kjøle ned cpu og gpu med koolance exos  Skal poste svaret her.

Kjempebra,får du med full pris for allt.Har bursdag snart og det der frister litt.

Denne har jo kult design som vil kle den nye kjellerstuen. :thumbup:

Hvem bryr seg om hvordan den ser ut bare det kjøler bra

Har hørt at Bonnevik kjøler bra,håper du ikke ender opp med han i kabinettet LOL ;)

Lenke til kommentar
Hei

Jeg har lyst til å kjøpe koolance vannkjølingsystemet deres. (

http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=309469&cks=SER ) Desverre vet jeg

ikke hva jeg skal kjøpe for å få et komplett vannkjølingssystem og hva

den totale prisen blir etter at alt er kjøpt.

Kunne dere satt opp et "sett" slik at jeg hadde det jeg trengte til å

kjøle ned min cpu socket 478 og mitt Nvidia 6800GT. Med koolance exos

selvfølgelig :)

Håper på raskt svar.

Dette er hva jeg sendte. Regner med det dekker det meste :)

Hadde lett putta mette marit inn i kabinettet mitt om hun hadde kjølt bra.

Kongefamilien generelt er jo ganske kjølige så det burde funke bra det ;)

Lenke til kommentar
Herregud.... vi snakker da om å kjøpe noe som tar seg godt ut. Er det ikke derfor folk casemodder?

For å strekke det litt ut slik at du forstår hva jeg mener. Har dere f.eks lampeskjermer hjemme? For lampeskjermer er jo helt unødvendig. Man kan jo bruke pappesker isteden? Eller ingenting?

Vi snakker om å betale litt ekstra for at vi skal få det pent rundt seg. Om det er vannkjøling eller en lampeskjerm er uinteressant.

Håper du forsto hva jeg mente nå.

Regner med at innlegget var rettet mot meg. Men mitt syn på casemodding er at om du har kjøpt med vindu og har lagt noen lys inni er det ikke en casemod. Det skal lages selv. IMO.

Ville bare få det ut :)

Beklager for Off T

Lenke til kommentar
Men mitt syn på casemodding er at om du har kjøpt med vindu og har lagt noen lys inni er det ikke en casemod. Det skal lages selv. IMO.

Ville bare få det ut :)

Beklager for Off T

Så hvis jeg drar en slange ned fra exosen og lagger et hull i sidedøren som jeg putter den igjennom så er det en casemod :tease:

Men du skjønte uansett ikke hva jeg mente tydeligvis. Casemodding var bare et eksempel på noe man gjorde for å gjøre noe penere.

Jeg har ikke fått noe mail fra komplett enda :thumbdown: Mulig det var et vanskelig spørsmål å svare på?

Lenke til kommentar

Da fikk jeg endelig svar.

Hei!

Her er det du trenger:

309469 Koolance Exos Vannkjølingssystem Ekstern m/LED Display (selvfølgelig) 1295,-

310201 Alphacool NexXxoS XP Socket 478 (Uten nipler) 349,-

310216 Alphacool NexXxoS NVXP-2 For 6800GT/Ultra (Uten nipler) 695,-

4 x 310281 Slange nipel Metall, 6mm ID 8mm OD 25,- = 100,- (anbefaler også å kjøpe neon slangeklemmer til disse.)

Blir altså ca 2500 for å få Exos til å kjøle ned skjermkort og prosessor. Ikke så galt det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...