maslaksen Skrevet 27. mai 2005 Del Skrevet 27. mai 2005 Jeg vurdere å skaffe vannkjøling. Jeg har sett litt på zalman sin reservator2. Men jeg har hørt at dette ikke er et sett som egner seg for hard overklokking.. En komplett-forhandler jeg stakk innom anbefalte alphacool. Jeg har ingen erfaring med vannkjøling. Og har et par spørsmål: - Er det plass i et slikt kabinett (eier en slik): http://www.microplex.no/rubweb/varer.asp?ARTNR=PC7BSCAND - Hva er best, komplett sett eller løse deler. (helst fra komplett da jeg slipper frakt hos forhandleren jeg kjenner)? - Kom gjerne med et forslag til deler jeg må ha Hvor mye slanger trenger man osv.. Takker for mange svar! (Forhåpentligvis;) ) Lenke til kommentar
Skrue Skrevet 27. mai 2005 Del Skrevet 27. mai 2005 Du skal ikke være redd for å kjøpe utstyr fra Alphacool. Blokkene yter meget bra, og oser av kvalitet. Det som du imidlertid skal være klar over, om du vurderer den tankløsningen med integrert pumpe, er at den tar litt plass. Zalman Reserator er et meget godt alternativ, men klarer ikke helt å matche ytelsen til et vannkjølingsoppsett med radiator og vifte. Så om du har planer om å klokke, så gå i stedet for en (god) radiatorløsning. Lenke til kommentar
MagE Skrevet 28. mai 2005 Del Skrevet 28. mai 2005 Zalman settet yter bra for moderat overklokking. På en Intel 3GHz HT og et bra skjermkort ligger vistnok CPU på 35*C load. Men denne tempraturen er målt med en onbord måler og er ikke nøyaktig Lenke til kommentar
maslaksen Skrevet 29. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 29. mai 2005 Jeg har et Lian Li miditower. Men jeg synes det ser ganske trangt ut inni der, og kan ikke tro at jeg får plass til alt av pumper og sånt. Hva tror dere? Kabinettet er dette her Lenke til kommentar
Knopfix Skrevet 29. mai 2005 Del Skrevet 29. mai 2005 Har hørt at vannpumpene kan bråke en del,finnes det noen merker som er støyfrie? Lenke til kommentar
Skrue Skrevet 29. mai 2005 Del Skrevet 29. mai 2005 Har hørt at vannpumpene kan bråke en del,finnes det noen merker som er støyfrie? Du har nok (delvis) hørt feil. Et fabrikat har en tendens til å gi fra seg "skranglelyder", men dette kan enkelt fikses. De aller fleste (230v) pumpene bør / må monteres på et vibrasjonsdempende underlag. Riktig utført, er det praktisk talt "umulig" å høre at pumpa går. Lenke til kommentar
Sjefern Skrevet 29. mai 2005 Del Skrevet 29. mai 2005 Denne syntes jeg er sjef da Komplett ser jeg selger de. Men kan noen fortelle meg hva annet du trenger å kjøpe bortsett fra selve boksen? Med dette settet trenger vel ingen bytte kabinett heller. I tillegg tar jo denne seg bedre ut enn de fleste andre vannkjølingssett Men som sagt. Kan noen som har greie på det sette opp en "pakke" med denne eksterne vannkjøleren? Slik at man får kjølt ned cpu og gpu? Lenke til kommentar
maslaksen Skrevet 29. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 29. mai 2005 WOw.. Den var fet. HVorfor i alle dager har ikke komplett klart å fikse bilde av den der?.. Sånn tror jeg jeg vil ha. Noen som har erfaringer med exosen? Lenke til kommentar
Sjefern Skrevet 29. mai 2005 Del Skrevet 29. mai 2005 (endret) Har lyst på den jeg oxo Men jeg aner som sagt ikke hva mer man må kjøpe. Anyone? Det er vel ikke et komplett sett? Edit: HER er testen jeg så den i først. De konkluderer med at det er et godt produkt men at det er for dyrt? Ser at de mener det koster 350USD. (2250kr) Men komplett selger det jo for mye mindre? Endret 29. mai 2005 av Sjefern Lenke til kommentar
maslaksen Skrevet 29. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 29. mai 2005 (endret) Det er ikke en exos 2 de selger på komplett. Det er exos 1. Så på koolance sine sider at exos 2 koster 350 dollar.. Noe som er litt over 2000? EDIT: her er den de selger på komplett. http://www.koolance.com/shop/product_info.php?products_id=88 Merk deg at den koster 900 kr fra koolance.. Endret 29. mai 2005 av maslaksen Lenke til kommentar
Skrue Skrevet 29. mai 2005 Del Skrevet 29. mai 2005 Der har Komplett gjort en elendig jobb ja, hva gjelder opplysninger om den enheten. Det du / dere må regne med å kjøpe i tillegg, er nok (aktuelle) vannblokker og slanger. Det som også er litt tullete, er at det ikke opplyses noen ting om hva slags slangekoblinger den er utstyrt med. Nå er det riktignok angitt under "tilleggsutstyr" en rekke blokker etc. De blokkene er så godt som alle, utstyrt med "Push-in" slangekoblinger for 10mm slange. Etter en titt her http://www.koolance.com/shop/product_info....products_id=190 så kan det se ut som om den uniten er utstyrt med samme type kobling. Lenke til kommentar
Sjefern Skrevet 29. mai 2005 Del Skrevet 29. mai 2005 Ok. Så den som komplett selger er en eldre modell? Den hadde jo ikke det samme "sexy" designet som exos2 hadde da. Hvis man skal bestille fra koolance kommer det vel toll og andre avgifter i tillegg så 1250 er kanskje ikke så dårlig pris? Exos1 var jo litt stilig den også. Men jeg bør kanskje sende mail til komplett og be om en pakkepris? Lenke til kommentar
gxi Skrevet 29. mai 2005 Del Skrevet 29. mai 2005 Kjøper du vannkjøling kun for designet kaster du penger ut av vinduer, er min mening. Lenke til kommentar
Sjefern Skrevet 29. mai 2005 Del Skrevet 29. mai 2005 [iRONI]Ja alle casemoddere er idioter. [/iRONI] Lenke til kommentar
MagE Skrevet 29. mai 2005 Del Skrevet 29. mai 2005 [iRONI]Ja alle casemoddere er idioter. [/iRONI] Du casmodder ikke ved og kjøpe vannavkjøling, om man ikke trenger og gjøre noe med kabinettet doh Lenke til kommentar
Sjefern Skrevet 30. mai 2005 Del Skrevet 30. mai 2005 Herregud.... vi snakker da om å kjøpe noe som tar seg godt ut. Er det ikke derfor folk casemodder? For å strekke det litt ut slik at du forstår hva jeg mener. Har dere f.eks lampeskjermer hjemme? For lampeskjermer er jo helt unødvendig. Man kan jo bruke pappesker isteden? Eller ingenting? Vi snakker om å betale litt ekstra for at vi skal få det pent rundt seg. Om det er vannkjøling eller en lampeskjerm er uinteressant. Håper du forsto hva jeg mente nå. Lenke til kommentar
Knopfix Skrevet 30. mai 2005 Del Skrevet 30. mai 2005 Kjøper du vannkjøling kun for designet kaster du penger ut av vinduer, er min mening. Finn på noe annet å gjøre hvis du ikke kan svare på spørsmålene. Folk her spør om ting fordi de de trenger hjelp,ikke kritikk. Du casmodder ikke ved og kjøpe vannavkjøling, om man ikke trenger og gjøre noe med kabinettet doh Og det samme gjelder deg. Lenke til kommentar
gxi Skrevet 30. mai 2005 Del Skrevet 30. mai 2005 Kjøper du vannkjøling kun for designet kaster du penger ut av vinduer, er min mening. Finn på noe annet å gjøre hvis du ikke kan svare på spørsmålene. Folk her spør om ting fordi de de trenger hjelp,ikke kritikk. Les spørsmålet en gang til. Jeg, indirekte, advarte mot å velge vannkjølingssett utelukkende basert på utseende. Med den boksen vil prisen bli minst dobbel i forhold til ytelse. Lenke til kommentar
Knopfix Skrevet 30. mai 2005 Del Skrevet 30. mai 2005 Les spørsmålet en gang til. Jeg, indirekte, advarte mot å velge vannkjølingssett utelukkende basert på utseende. Med den boksen vil prisen bli minst dobbel i forhold til ytelse. Så du skal advare han mot et design han vil ha fordi du ikke bryr deg om det? Lenke til kommentar
gxi Skrevet 30. mai 2005 Del Skrevet 30. mai 2005 (endret) Les spørsmålet en gang til. Jeg, indirekte, advarte mot å velge vannkjølingssett utelukkende basert på utseende. Med den boksen vil prisen bli minst dobbel i forhold til ytelse. Så du skal advare han mot et design han vil ha fordi du ikke bryr deg om det? Det han spurte etter var faktisk ytelse, ikke design. Endret 30. mai 2005 av jonepet Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå