engekri Skrevet 27. mai 2005 Del Skrevet 27. mai 2005 (endret) Hei! Jeg har hørt at de skal gå an å ha vaselin på linsa/uv-filteret for å få "mykere bilder." Er det noen som har erfaring med dette og eventuelt har noen bilder å vise som er tatt på denne måten? Endret 27. mai 2005 av engekri Lenke til kommentar
medi8or Skrevet 27. mai 2005 Del Skrevet 27. mai 2005 Har ikke noe bilde å vise fram, men jeg anbefaler å bruke uv-filteret, og ikke ta vaselin direkte på objektivet. Er jo noe klinete greier... Lenke til kommentar
olemm Skrevet 28. mai 2005 Del Skrevet 28. mai 2005 Hvis du ikke har et utgått uv-filter å brue kan du også kjøpe et soft-filter. Koster sikkert ikke mer enn uv-filteret ditt og gir garanterte resultater Lenke til kommentar
HrSteen Skrevet 28. mai 2005 Del Skrevet 28. mai 2005 En annen mulighet er jo å lage denne "vaselineffekten" i photoshop e.l da. Lenke til kommentar
engekri Skrevet 28. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 28. mai 2005 Hvordan lager jeg det i Photoshop? Fint om noen hadde forklart kjappt. Lenke til kommentar
JKKLstudio Skrevet 28. mai 2005 Del Skrevet 28. mai 2005 F.eks bruk Eliptic Marquee rundt objektet, INVERSE, FEATHER (50 - prøv deg fram), Gausian Blur (bruk preview og prø deg fram) VOILA, der har du det! Bruker du vaselin på et filter, så er det bare rundt ( ikke i senter) Lenke til kommentar
Zork Skrevet 31. mai 2005 Del Skrevet 31. mai 2005 (endret) En annen (tredje) metode er å bruke en damestrømpe (av typen tynne strømpebukser e.l) over objektivet, gjerne med et klippet/utbrent (sigarettglo) hull i midten. Bare pass deg for rødstrømper... de er ikke gode å komme ut for. Endret 31. mai 2005 av Zork Lenke til kommentar
engekri Skrevet 31. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 31. mai 2005 Takk for svar. Er det noen som har eksempler på bilder som er tatt på denne måten? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå