Bimmelom Skrevet 27. mai 2005 Del Skrevet 27. mai 2005 Er litt i tvil nå. Har "surfet" rundt på markedet i en god stund nå, men vet rett og slett ikke hva jeg vil ha. Nikon Coolpix 5200 er det altså da. Burde jeg? Eller burde jeg heller kjøpt ett Canon PowerShot A520 eller et Canon Digital Ixus 40? Hvordan er disse kameraene in "real life" ? Vil ha ett lite og hendig kamera som jeg kan putte i lommen om sommeren. Og slippe å drasse på store klumper. Bruksområde: Innebilder Utebilder Kameraet bør ta gode bilder, minnekort kjøper jeg seperat. en del zoom, og bør også ha minst 4 mp. Takker super mye for hjelp. Lenke til kommentar
Carlos Skrevet 28. mai 2005 Del Skrevet 28. mai 2005 Kameraet bør ta gode bilder, minnekort kjøper jeg seperat. en del zoom, og bør også ha minst 4 mp. En del zoom: Definer (3x, 6x, 10x ?) Af de nævnte kameraer tager Nikon Coolpix 5200 og Canon A520 de bedste billeder. A520 har desuden 4x zoom mod Nikons 3x og giver dig langt bedre kontrol da det har fuldt udvalg af manuelle muligheder. Nikon 5200 erdog nemt at betjene og giver gode billeder "straight out ofthe camera". Overvej også det nye Nikon Coolpix 5900. IXUS 40 har dårligst billedkvalitet, men er nok det mest kompakte, og et kamera jeg ville have valgt fra Lenke til kommentar
Bimmelom Skrevet 28. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 28. mai 2005 Jaa. Jeg skjønner. Vil ikke betale mer for å få ett 5900. Har ikke så veldig mye peng nemlig. Men, du ville gått for Nikon 5200? Må si at A520 ser bedre ut. Lenke til kommentar
Carlos Skrevet 28. mai 2005 Del Skrevet 28. mai 2005 Hvis du vil have et godt, brugervenligt point-and-shoot kamera er Nikon 5200 helt sikkert et godt valg, men så vidt jeg ved koster 5900 kun et par hundrede kroner mer... Hvis du derimod gerne vil lege lidt med forskellige manuelle indstillinger er A-serien fra Canon helt perfekt hvis man har et begrænset budget. Overvej i den forbindelse også de tidligere modeller A75/85, der i Danmark kan fås fra ca. 1600,- og som er forgængere for A510/520. De er stadig up-to-date, selvom hastigheden på dem kunne være bedre (men nok ikke noget alm. amatørfotografer vil blive generet af) Lenke til kommentar
hoika Skrevet 28. mai 2005 Del Skrevet 28. mai 2005 E serien til Fuji er også verdt å ta en kikk på hvis du ikke er avhengig av at kameraet er ultrakompakt. Lenke til kommentar
Bimmelom Skrevet 28. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 28. mai 2005 Ok. Takker for hjelpen. Canon A520 frister mer en Nikon 5200. Så tror jeg går for Canon kameraet. En ting til. Ang. minnekort. 16Mb er ikke nok for meg, vil ha mer. Men, hva burde jeg kjøpe av minnekort? Vil helst ha 128 eller 256 mb. Lenke til kommentar
Carlos Skrevet 29. mai 2005 Del Skrevet 29. mai 2005 Køb enten af mærket Sandisk eller Lexar. De er de mest stabile kort, selvom de er en anelse dyrere end Kingston, Apacer, Dane-Elec, etc. Lenke til kommentar
Bimmelom Skrevet 29. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 29. mai 2005 (endret) Ja, men jeg tenker på hvilket type kort. MultiMedieCard? Eller Secure Digital Memory Card? Ser det er de det er støtte for på A520. Så hvilket burde jeg kjøpe? Edit: Hvis jeg velger dette kortet, vil det passe? Eller kan jeg velge et annet for å få ett bedre et? Endret 29. mai 2005 av Bimmelom Lenke til kommentar
Carlos Skrevet 29. mai 2005 Del Skrevet 29. mai 2005 Jeg gentager: Køb Sandisk eller Lexar! Og køb SD-kort i stedet for MMC. SD fås med større kapacitet og bedre hastighed (læse/skrive) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå