zjulik Skrevet 27. mai 2005 Del Skrevet 27. mai 2005 (endret) Kjørte nettopp nyeste AdAware SE. I omkring et halvt år nå har jeg kun hatt Microsofts antispyware som spyware-beskyttelse. AdAware fant ingenting, utenom noen "siste brukte filer"-oppføringer. Det er da et godt (om ikke 100% sikkert) tegn på at Microsofts antispyware gjør jobben. Endret 27. mai 2005 av zjulik Lenke til kommentar
RattleBattle Skrevet 27. mai 2005 Del Skrevet 27. mai 2005 Du har sjekket grundig hva denne "spywaren" er? Ikke tilfeldigvis oh så farlig tracking cookies vel? Lenke til kommentar
zjulik Skrevet 27. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 27. mai 2005 Du har sjekket grundig hva denne "spywaren" er? Ikke tilfeldigvis oh så farlig tracking cookies vel? Nope. Registeroppføringer slik som "sist spilte Real Player-filer", "siste fil åpnet av bla bla" etc. Vær sikker, jeg kikket gjennom alt sammen. AntiSpyware er ikke laget for å slette sånt uansett. Cookies og temp-filer fant den ingenting av. Jeg kjørte en temp-rens rett før Lenke til kommentar
RattleBattle Skrevet 27. mai 2005 Del Skrevet 27. mai 2005 (endret) Tenkte jeg skulle gi den en sjanse. 1 item found....tightvnc remote controller... EDIT: 2 stk, realvnc og tightvnc. Den ville faktisk at jeg skulle fjerne programmet. Vil neimen ikke anbefale dette til nybegynnere. Dessuten klarer jeg ikke å stole på en produsent som legger igjen Gator på maskina mi. Endret 27. mai 2005 av RattleBattle Lenke til kommentar
zjulik Skrevet 27. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 27. mai 2005 Tenkte jeg skulle gi den en sjanse. 1 item found....tightvnc remote controller... EDIT: 2 stk, realvnc og tightvnc. Den ville faktisk at jeg skulle fjerne programmet. Vil neimen ikke anbefale dette til nybegynnere. Dessuten klarer jeg ikke å stole på en produsent som legger igjen Gator på maskina mi. Enig - VNC-programmene er jo som oftest noe du har installert selv. MEN - du kan merke dem "ignore" hvis du vet de er trygge. VNC-programmer kan dog være ekstremt farlige dersom du ikke selv har lagt dem inn! Angående Gator - jeg vil sterkt betvile at MS har lagt det inn i antispywaren sin. Tar gjerne en kommentar på det - for dette er viktig! Lenke til kommentar
RattleBattle Skrevet 28. mai 2005 Del Skrevet 28. mai 2005 Enig - VNC-programmene er jo som oftest noe du har installert selv. MEN - du kan merke dem "ignore" hvis du vet de er trygge.Problemet gjelder de som ikke har så stor kunnskap om dette. Jeg hamrer inn sikkerhetstips og sier at de bl.a. må bruke anti-spyware. De scanner med antispyware og den finner ting som den vil at de skal fjerne. De svarer "yeah sure...vet ikk hva det er men vi sletter det", og så viser det seg at helt vanlige programmer er delvis eller helt avinstallert. Da slutter de å bruke antispyware-programmet. VNC-programmer kan dog være ekstremt farlige dersom du ikke selv har lagt dem inn! VNC er nå et vanlig fjernstyringsprogram. Hvis det er annen malware som installerer det for deg og på en eller annen måte fjernstyrer PC-en din, burde ikke det være så vanskelig å finne ut av. Uansett usannsynlig men.. Angående Gator - jeg vil sterkt betvile at MS har lagt det inn i antispywaren sin. Tar gjerne en kommentar på det - for dette er viktig! Hehe, tvilsomt. De regner vel sikkert Gator som en CRM-løsning . (custom relation management). Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå