praut86 Skrevet 27. mai 2005 Del Skrevet 27. mai 2005 (endret) Hei! Jeg prøver å sette opp en (psy)BNC på linux-serveren min. Problemet oppstår når jeg skriver " ./psybnc ", da får jeg opp: "Cannot create listening port .. aborting." PSYBNC.SYSTEM.PORT1=8002 PSYBNC.SYSTEM.HOST1=IP adressa til serveren står her PSYBNC.HOSTALLOWS.ENTRY0=*;* Serveren er ikke tilkoblet router, og brannmuren er avslått (mandrake 10.1). Er det noe jeg har glemt å gjøre? (psyBNC har funka fint med samme maskin før - win2000 server) Håper på svar, mvh praut. Endret 27. mai 2005 av praut86 Lenke til kommentar
Gronz Skrevet 27. mai 2005 Del Skrevet 27. mai 2005 (endret) Du må vel kjøre PSYBNC som root? (hvis du ikke allerede gjør det...) Endret 27. mai 2005 av Gimper Lenke til kommentar
Bøb Skrevet 27. mai 2005 Del Skrevet 27. mai 2005 Ikke for porter over 1024 ville jeg tro. Dårlig ide å kjøre noe slikt som root uansett. Lenke til kommentar
praut86 Skrevet 28. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 28. mai 2005 Jeg kjører ikke psyBNC som root nei, det var ikke anbefalt(?). Uansett, jeg fikk BNC'en online etter litt prøving. Jeg hadde gjort et par feil i (make menuconfig) menyen. Nå funker det fint Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå