Feynman Skrevet 30. mai 2005 Del Skrevet 30. mai 2005 Det er sant det du sier om at kun fabrikkarbeidere har 9-4 jobber i dag men fortsatt er man for lat i det norske samfunnet syns nå jeg. Tror det skal være lov å syns det. Man skal være forsiktig med å kaste bort livet på arbeid. Og utbrente arbeidere er en kostbar affære, for bedriften og samfunnet. Vanlig arbeidstid er forresten 8-16. De fleste som har kontorjobb i industrien har fleksitid, med kjernetid fra 9 til 15. Lenke til kommentar
Langbein Skrevet 30. mai 2005 Del Skrevet 30. mai 2005 Det er sant det du sier om at kun fabrikkarbeidere har 9-4 jobber i dag men fortsatt er man for lat i det norske samfunnet syns nå jeg. Tror det skal være lov å syns det. Jeg kjenner nok av folk i helt andre yrker som har 9-4 jobb, men nok om det. Japanske tilstander er ingenting å trakte etter - ønsker du virkelig at hele livet ditt skal dreie seg om jobb? Hva med tid til familie, venner, sport og andre fritidsinteresser? Selvmordsstatistikken blant japanere (spesielt unge) er vel heller ikke noe å trakte etter. Lenke til kommentar
fal Skrevet 30. mai 2005 Del Skrevet 30. mai 2005 Det er sant det du sier om at kun fabrikkarbeidere har 9-4 jobber i dag men fortsatt er man for lat i det norske samfunnet syns nå jeg. Tror det skal være lov å syns det. Jeg kjenner nok av folk i helt andre yrker som har 9-4 jobb, men nok om det. Japanske tilstander er ingenting å trakte etter - ønsker du virkelig at hele livet ditt skal dreie seg om jobb? Hva med tid til familie, venner, sport og andre fritidsinteresser? Selvmordsstatistikken blant japanere (spesielt unge) er vel heller ikke noe å trakte etter. Nei, den norske statistikken over selvmordssaker er heller ikke det. Man har nok fritid til familie venner og slikt i det norske samfunnet i dag - om ikke mer enn nok. Lenke til kommentar
Skeptos Skrevet 30. mai 2005 Del Skrevet 30. mai 2005 Det er kun fabrikkarbeidere som har ni til fire dager i dag. Det er helt feil. Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 30. mai 2005 Del Skrevet 30. mai 2005 Neida vi tjener dårlig, 380- 400 kr timen + moms som selvstendig .Da har jeg 5 år på skolebenken etter endt ungdomsskole. Men som håndverker er det vel ofte selvsagt at man jobber litt svart også, er det ikke? Meg bekjent er det ihvertfall svært oppskrytt hvor dårlig håndverkere tjener, og som selvstendig drivende, er det jo ihvertfall muligheter for store penger. Slik jeg har forstått det kan inntekten mye oftere være propsjonal med innsatsen som selstendig drivende håndverkere enn i mange andre yrker..? Det er vel heller oppskrytt at det er så lønnsomt å arbeide svart, dette må en være forsiktig med da en bla taper pensjonspoeng og en blir rammet om en blir syk. Desuten følger skatteetaten nøye med og din inntekt bør stemme med forbruket ellers så er du ille ute. Så noen hadde betalt 1000.- kr timen,ja ja noen er lettlurt, lønnen for en selvstendig er ca 350-400 kr og en annsatt har ca 150- 170 kr timen selv om firmaet tar noe annet . Lenke til kommentar
PlatinumFlyer Skrevet 30. mai 2005 Del Skrevet 30. mai 2005 Jeg sjekket kvitteringen fra kjøkkensnekkeren vår. han tok 750 kroner timen selv, 250 kroner for leie av "verktøybilen" pluss materialer. På alt tilkommer moms. Ergo tusen kroner pluss moms i timen. Og han er etterspurt... Var ihvertfall. I USA er det ihvertfall slik at alle som man vet jobber i typiske "tips-yrker" blir sjekket grundigere. Ergo bør de ikke bruke creditcard, men betale med cash, og helst la konen/mannen eie resten. Selvom du kjøper ny Mercedes Benz S-klasse cash, så skjønner skattemyndighetene tegningen. Antar det er på samme måte i Norge. Lenke til kommentar
howzer Skrevet 31. mai 2005 Del Skrevet 31. mai 2005 Neida vi tjener dårlig, 380- 400 kr timen + moms som selvstendig .Da har jeg 5 år på skolebenken etter endt ungdomsskole. Ah, bra man har polske håndverkere som i mange tilfeller gjør en bedre jobb enn norske til og med Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå