Gå til innhold

Logitech Z-560 er dem så vanvittig bra?


Anbefalte innlegg

Jeg driver og surfer rundt på netter og se på tester på diverse høytalere.Alle testene jeg ser så får Logitech Z-560 vanvittig god kretikk.er disse høytalerene så vanvittig bra? JEG håper det for nå har jeg bestillt dem :smile: dum som jeg er .

 

Har litt lyst og høre hva dere sier som har disse fete høytalerene.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Quote:


Den 2002-07-20 19:40, Lone*Desert-Fish skrev:

Hvorfor heller ikke kjøpe Creative Inspire 5700?

Det er jo 5.1-koding. Koster vel cirka det samme og..


 

Creative Inspre 5700 koster ca 3000,-. Jeg vet ikke hvordan lyd 5700 gir, men en kammerat av meg og der jeg jobbet før har de Logitech Z-560, og det er et bra anlegg med helt ok bass(sjønner ikke hvorfor den skal være for høy på det laveste). Men det er bra lyd i annlegget.

 

Kammeraten min har SB 5.1 Live lydkort og jeg har Audigy Player, han har Logitech Z-560 jeg har Creative 5.1 5300.

 

Jeg er mye mere fornøyd med anlegget mitt siden det koster halve prisen av hans og er et 5.1 system som har en over bra lyd for meg. Bassen på Logitech anlegget er helt passe og gir et godt drønn og satelittene er meget bra, men mangler 5.1!

 

På mitt Creative anlegg er bassen perfekt og sattelittene er bra, men blir litt uklar i veldig høy lyd, men det har jeg aldri på.

 

PS: Du får med alle ledningene du trenger på begge anleggene.

Så min konklusjon er at:

 

Logitech Z-560;

 

+ Meget bra bass(ikke for kraftig)

+ Meget bra satelitter

+ Volum ++ kontrollen er drit digg

- Ikke 5.1

 

Creative Inspire 5.1 5300

 

+ Meget deilig bass

+ Bra lyd i satelittene

+ Billig

- Litt dårlig lyd ved veldig høy lyd

 

Jeg kan godt komme med mine meninger av Cambridge Megaworks 5.1 hvis du vil vite noe om det.

Lenke til kommentar

Har nå testet Logitech sin toppmodell og Klipsch sin (intill 5.1 kommer).

 

Logitech Z-560:

 

Pluss:

God bass

Meget god volumkontroll

Solide terminaler

Kan spille høyt før det vrenger

Bra til spill

Pris

 

Minus:

Noen syntes bassen kan bli litt for "agressiv"

Dårlig på hifi

Ingen måte å feste satelittene til vegg

Logitech leverer ikke stativer

 

Totalt:

Den beste i sin prisklasse

Terningkast 5

 

------------------------------------------

 

Klipsch Pro Media 4.1

 

Pluss:

Kan spille HØYT

Spiller meget tøft til både spill og musikk

Utrolig dynamikk

Stram og fin bass

Bra design/solid inntrykk

hifi-diskanter

 

Minus:

Liten volumkontroll

Høytalerterminaler

Noe stiv pris

 

Totalt:

De uten tvil beste PC-høytalere på markedet i dag.

Terningkast 6

 

-------------------------------------------

 

Logitech er bra, og vel så det, mens Klipsch er enda mer hifi for penga. Så, for de med penger, og som kommer til å høre endel på musikk er Klipsch førstevalget. Klipsch 4.1 har 2 X 6,5" bass, mens 5.1 systemet har 2 X 8" bass og innebygget dekoder for Dolby Digital. Promedia 5.1 kommer til Norge om 2-3måneder for de som lurer på det. Prisen blir på mellom 5500-6000,-

 

Logitech Z-560: 2.100,- (Elkjøp)

Klipsch Promedia 4.1: 3.995,- (Audiocompaniet)

Lenke til kommentar

Jeg ville bare si at jeg har mottat høytalerene og er kjempe fornøyd.det er så sjekt med utak for headfones da jeg bruker det en del.Ellers kanon bra lyd kan anbefale disse på det varmeste.trur nok ikke man greier og finne noe med bedre lyd til den prisen 2150 med porto fra pcutstyr.no.så hvis du er i tvil så løp og kjøp kommer sikkert ikke til og angre :smile: nå venter jeg bare på creative gforce 4 4400 og ut2003 og doom3 ¨så ta jeg helt av :smile:

Lenke til kommentar

Jeg er kameraten hasuwest snakka om. hehe jeg hadde på 5.1 ikke 4.1 da :smile:Bassen er vill syns nå jeg!

Kan jo ikke sammenlignes med terninger som inspire 5300 og fourpointsourround har :razz:

Satelittene har horn og får dermed bra dynamikk noe som for eks Inspire 5300 ikke har.Bassen er på 188W RMS bra sier seg selv.Satelittene er på 53 W RMS.

Konklusjon: Fins ikke anlegg i nærheten i 2000KR klassen.Må opp i over 3000 for å få like bra lyd.

Terningkast 5+/6-

Lenke til kommentar

Fikk disse høytalerne hjem igår og må si at for den summen er det meget bra trøkk og høytalerne er i tillegg pene og festene som følger med (alt følger foresten med av kabler og lignende ) kan festes op ned for takfeste.

Det kan lønne seg å se litt på lydinstillingene i windows (advanced options i play control) og stille NED /OPP bass og diskant der før man setter i gang da jeg hadde den alt for høyt til å begynne med og trodde at jeg skulle blåse 10" bassen ut av kassa.

 

FET LYD (BILLIG)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...