Kleivis Skrevet 27. mai 2005 Del Skrevet 27. mai 2005 Hei, er det noen som vet om det er mulig å få til en skygge på skriften slik som på bildet her ved hjelp av css, og i såfall hvordan? Lenke til kommentar
Lokaltog Skrevet 27. mai 2005 Del Skrevet 27. mai 2005 Det som slår meg først er at du kan gjøre det ved å lage to layers med position:absolute og forskjellig z-index og flytte det nederste layeret 1px ned og 1px til høyre. Lenke til kommentar
N* Skrevet 27. mai 2005 Del Skrevet 27. mai 2005 syntes jeg husker det var noe heter text-shadow i css. har ikke prøvd det før. Lenke til kommentar
Lokaltog Skrevet 27. mai 2005 Del Skrevet 27. mai 2005 syntes jeg husker det var noe heter text-shadow i css. har ikke prøvd det før. Om det er en slik egenskap i CSS, så tviler jeg ytterst sterkt på at noen nettlesere har støtte for det. Om de hadde hatt det, hadde man sett den effekten misbrukt på 90% av alle Freewebs- og .tk-sider for lenge siden! Lenke til kommentar
Drømmemannen Skrevet 27. mai 2005 Del Skrevet 27. mai 2005 I følge W3C kommer text-shadow først med CSS3. Lenke til kommentar
joe45 Skrevet 27. mai 2005 Del Skrevet 27. mai 2005 Det er en mulighet som lokaltog nevnte. Her kan du se et eksempel. Link. Blir det bra , nja. Lenke til kommentar
Jesper Karsrud Skrevet 28. mai 2005 Del Skrevet 28. mai 2005 Skygge vil uansett se på trynet ut i annet enn små størrelser, og helst på annen bakgrunn enn hvit, IMO. Det må jo også være en viss kontrast mellom teksten og skyggen også; hvit tekst med mørk grå skygge f.eks. Lenke til kommentar
FuLu Skrevet 28. mai 2005 Del Skrevet 28. mai 2005 Det er vel uansett håpløst å skape skygge-effekt ved å oppføre den samme teksten to ganger i et dokument. Ville heller brukt en flash/javascript eller CSS metode (når det blir støttet). Eller kanskje PHP e.l. til å generere et bilde. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå