The_Lobster Skrevet 27. mai 2005 Del Skrevet 27. mai 2005 (endret) Hei! En kompis av meg satt å spilte (gjett hva) WoW, og plutselig skrudde PC'en seg av. Etter det har den nektet å skru seg på igjen. Hver gang han prøver blinker cd-leden febrilsk, strømforsyningens led blinker, men vifta på prosessoren og strømforsyningen går. (ikke grafikkortvifta). Jeg har prøvd å skru fra hverandre alt, (slik at bare psu, cpu og hk er igjen) men får fortsatt samme resultat. Jeg har ikke prøvd å ta av cpu, men vet ikke om det har noen nytte utenom å lage ett slit med kjølepasta osv.? Jeg har også testet strømforsyningen med det "trikset", og da funker den pent uten å blinke... Edit: jeg har også prøvd å resette CMOS med å ta ut batteriet. Det kommer forresten ingenting opp på skjermbildet. Hva kan være problemet? Hans konfigurasjon er: MSI hovedkort (husker ikke hvilket.. er det nødvendig kan jeg skaffe mer info) AMD Athlon64 3000+ Radeon 9600XT GeIL Value 2*256mb PC3200 Jeg regner egentlig med at det er hovedkortet som har gått? :/ Rart at det skulle skje sånn mens pc'en var på... Mvh, Joachim (PS: beklager for dårlig informasjon om selve pc'en.. jeg har den ikke her nå, men kan skaffe mer dersom nødveendig) Endret 27. mai 2005 av The_Lobster Lenke til kommentar
Bad_Byte Skrevet 27. mai 2005 Del Skrevet 27. mai 2005 Det høres ut som det er hovedkortet som har tatt kvelden. Lenke til kommentar
The_Lobster Skrevet 28. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 28. mai 2005 Er dette noe han kan få igjen på garantien? PC'en ble bygd for under ett år siden... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå