Neptun_ Skrevet 27. mai 2005 Del Skrevet 27. mai 2005 Hallo. Sannsynligvis i morgen vil jeg få denne perlen i posten. Nå har det seg sånn at mitt kabinett er særdeles lite, (gidder ikke kjøpe nytt, det er jo halve gøyen å få noe rått ut av et møkkakabinett), så da er det mulig jeg må beskjære endene et par cm i hver side. Vil det flises opp hvis jeg kapper det, og hva lønner seg best å kappe det med? Hjertelig for svar. Lenke til kommentar
sigen Skrevet 27. mai 2005 Del Skrevet 27. mai 2005 (endret) Tror det skal gå fint med Dremel eller stikksag med fint blad og lav hastighet, tror ikke det vil flise seg opp, men sag/kutt litt innenfor det du skal ha, og fil resten med en fin fil eller noe sånn. Tror det skal gå bra da (det var for kabinettet, så ikke at det var for plexiglasset før nå) Plaxiglasset: Samme gjelder, bare sag litt mindre enn det du skal ha, og puss med 1500-2000 pussepapir for å få en fin finish på det EDIT: Leif Endret 27. mai 2005 av sigen Lenke til kommentar
k-mouse Skrevet 27. mai 2005 Del Skrevet 27. mai 2005 Vel, kantene på plexiglasset blir vel ikke synlig uansett, så å pusse det med så fint sandpapir er egentlig unødvendig. Holder vel bare å kutte opp med dremel, pusse litt grovt for å få bort "det verste". Holder nok i massevis med 120-150papir til den saken. Lenke til kommentar
Neptun_ Skrevet 27. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 27. mai 2005 Tusen takk for svar, så lenge den ikke flises opp med 2-3cm innover, er alt knall. igjen takk. Gir en rapport i morgen/på mandag. (Spørs når pakken har ankommet) Lenke til kommentar
k-mouse Skrevet 27. mai 2005 Del Skrevet 27. mai 2005 Plexi fliser seg ikke opp (aldri jeg oplevd iallefall). Ihvertfall hvis du bruker dremel, da skjer det ikke... Lenke til kommentar
kverna Skrevet 27. mai 2005 Del Skrevet 27. mai 2005 men hvis man bruker dremel smelter plexien. Beste å bruke er imo stikksag med fint metallblad eller båndsak med fint blad. Legg plexien på slett overflate og pass på så plata ikke hopper Lenke til kommentar
sigen Skrevet 27. mai 2005 Del Skrevet 27. mai 2005 Bruk gjærne noe imellom plexi`en og stikksaga, f.eks. tørkerull eller en fille, hvis du har tatt av beskyttelsesfilmen (vet ikke om det følger med på de settene der, men regner med det) Lenke til kommentar
Neptun_ Skrevet 27. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 27. mai 2005 Plexi fliser seg ikke opp (aldri jeg oplevd iallefall). Ihvertfall hvis du bruker dremel, da skjer det ikke... Det er bra. Er helt ny på casemodding, men skal nok bli littpro med tiden. Verktøyet blir da sannsynligvis stikksag med fint metallblad. Lenke til kommentar
Neptun_ Skrevet 28. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 28. mai 2005 Fikk sakene i dag, men har ikke fått tak i noe stikksag enda. Også - Listene som fulgte med, de lukter helt jævelig. Kan umulig være sunt. Vil lukten avta med tiden eller? Lenke til kommentar
lokeland Skrevet 28. mai 2005 Del Skrevet 28. mai 2005 Jupp! Akkurat som ei ferskpressa avis.. Lenke til kommentar
Neptun_ Skrevet 28. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 28. mai 2005 Flott. Har lagt dem ut til lufting. Lenke til kommentar
CaZiO Skrevet 28. mai 2005 Del Skrevet 28. mai 2005 Opplevde at en plexiplate flisa seg opp på skolen en gang, den var veldig tynn og det løste seg ved å teipe maskeringsteip i 3 lag på den får man kutta, vi brukte foresten stikksag Lenke til kommentar
lokeland Skrevet 28. mai 2005 Del Skrevet 28. mai 2005 Smart, maskeringsteip gjør alt mye bedre! Uansett kan man jo bruke fil om det går litt ille.. Lenke til kommentar
Neptun_ Skrevet 28. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 28. mai 2005 Jeg har ikke tatt av beskyttelsesfilmen, kapper med den på da jeg fortsår at det er sikrere. Burde jeg ta på maskeringsteip på det igjen bare for å være sikker? Lenke til kommentar
k-mouse Skrevet 28. mai 2005 Del Skrevet 28. mai 2005 Jeg skjønner ikke helt det dere sier med at det er letter å kutte plexi med stikksag enn dremel. Kjører du dremelen på moderat hastighet smelter ikke plexiglasset. Selv om det skulle smelte oppstår det bare små "klumper" med plexiglass som er veldig lett å dytte av. Det blir ingen riper eller lignende av dette. Bruker man stikksag, noe som er mye vanskeligere, er det store sjanser for at du får riper i plexiglasset, hvis du ikke bruker _mye_ maskeringstape. Btw, det er ikke veldig nødvendig å ha på besktyttelsesfilmen, ta den av du og sørg for at du bruker mye maskeringstape, ihvertfall hvis du bruker stikksag. Bruker du dremel trenger du bare ett lag akkurat langsmed der du skal skjære. Selv anbefaler jeg å bruke dremel, skjønner absolutt ikke at det sklle være noe problem. Gjort det veldig mange ganger selv, og har _aldri_ opplevd noen problemer som følge av dremelen. Mye lettere å styre dremelen også. Lenke til kommentar
TanglewoodD Skrevet 29. mai 2005 Del Skrevet 29. mai 2005 men hvis man bruker dremel smelter plexien. Beste å bruke er imo stikksag med fint metallblad eller båndsak med fint blad. Legg plexien på slett overflate og pass på så plata ikke hopper Det smelter bare hvis du bruker et tykt "Borr" og kjører på maks hastighet på Plexi. Ikke maks da, men litt over halv. Lenke til kommentar
Neptun_ Skrevet 30. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 30. mai 2005 Har nå gjort mine erfaringer, og funnet ut at man faktisk må prøve hardt for å få til noe møkk med plexigalss. Lenke til kommentar
sigen Skrevet 30. mai 2005 Del Skrevet 30. mai 2005 Har nå gjort mine erfaringer, og funnet ut at man faktisk må prøve hardt for å få til noe møkk med plexigalss. ååå??? Synes egentlig det er ganske lett å jobbe med jeg Lenke til kommentar
Neptun_ Skrevet 30. mai 2005 Forfatter Del Skrevet 30. mai 2005 Har nå gjort mine erfaringer, og funnet ut at man faktisk må prøve hardt for å få til noe møkk med plexigalss. ååå??? Synes egentlig det er ganske lett å jobbe med jeg Var det jeg mente.. hvisnoe skal gå galt, må man virkelig gå inn for det. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå