Gå til innhold

Pinout på 6-pin strømkontakt til Quadro FX3400

enden

Anbefalte innlegg

Har plundret litt med en maskin en god stund nå. Har kjøpt inn et Quadro FX3400 kort fra HP. Problemet er selvfølgelig at dette sluker strøm som en annen drittunge, og at PCI-E-porten langt fra gir nok strøm. Vidre er det selvfølgelig en egen idiotisk 6-pins 12v kontakt av typen P4-kontakten. Denne har HP ikke levert med, da de bruker et spesialpower i alle maskiner med disse skjermkortene.

Jeg har fått tak i en overgang med to 12v inn og det jeg trodde var rett kontakt i andre enden. Dessverre viser det seg at den ene pinnen ikke passer inn på skjermkortkontakten. Alle ar avrundet i toppen unntatt den øverst til venstre og nederst til høyre på skjermkortet. På overgangen er den midten nede også firkantet. Spørsmålet er om dette er en fresefeil.

Det er ikke noe problem å frese den ut riktig dersom pinouten stemmer, men jeg må være 100% sikker på dette før jeg kjører strøm inn på et kort til 10.000 :)

Er det noen som kan hjelpe med med denne pinouten - hvilke pinner har 12v, og hvilke har ikke? Kilder er absolutt viktige, da dette ikke er noe jeg kan basere på synsing. Send gjerne en PM hvis du mener du er en person som kvalifiserer til at jeg kan ta deg på ordet :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

har vert borti modelen under og over Quadro FX3400

allså Quadro FX 3000 og Quadro FX 4000 (på begge korta så var det med 6pins kontakt), min onkel jobber på "Ramboll" i Oslo, brukes til CAD, DCC sammenheng.

Driver foresten med CAD, DCC tegning selv, men jeg har ikke så råe kort da... får mitt X850XT PE kort snart, men det er jo gaming korte mitt. Min far har et Quadro FX 1400 som han har i sin jobb maskin.

Men dette er da ikke HP maskiner da :p

Vis det var bare pluggen du var ute etter så har nå F.k.s MIST 500w den da...

Åssen han får kjøpt dette vær for seg, vet jeg ikke men det er sikkert å få tak i :)

Ellers så kan jeg ikke hjelpe deg, Men Lykke til,

Endret av Åsmund@ATi
Lenke til kommentar

Det er litt teit å bytte ut et allerede eksisterende 550 Fortron-power da. Det skulle ikke være verre enn å finne noen som enten har et power som passer eller en overgang, som kan ta et bilde av pluggen med kabler.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...